AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Del Skrevet 24. januar 2017 Spør her fordi jeg regner med dette er forumet med mest samlet peiling. Håper det går greit. Har født for noen måneder siden og fullammer. Var hos gynekolog 2. januar for noe annet. Hun undersøkte meg og nevnte i forbifarten at jeg forresten kom til å få eggløsning om 2-3 dager, og at jeg da kunne forvente menstruasjon om to-tre uker. Dette er altså 3 uker og 1 dag siden, og jeg har ikke fått menstruasjon. Rent kroppslig "følte" jeg at jeg fikk eggløsning omtrent på den tiden hun spådde, og jeg har følt meg oppblåst og pms-aktig litt frem og tilbake nå i ca. to uker. Men ingen menstruasjon. Det er kun helt mikroskopiske sjanser for at jeg kan være gravid, i tillegg har jeg tatt 4 negative tester. Hva kan ha skjedd her, noen som vil spekulere litt? -Kan eggløsningen ha begynt og deretter stanset? -Kan gynekologen ha sett feil eller spådd helt feil dato? (Man kan vel ikke se at egg modnes halvannen uke før?) Blir veldig glad for gjetninger her, klarer ikke helt å legge dette fra meg. Anonymkode: 01571...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #2 Del Skrevet 25. januar 2017 Vel, det er visstnok umulig å ha e.l. uten så å få mensen (altså: uten å være gravid), så da er svarene: 1. Legen bomma 2. 2-3 uker kan være noen dager til. Det er ikke en presis tidsangivelse. 3. Du er gravid. Dersom du er 1 uke gravid kan du godt teste negativt. Ingen hjemmetester er så gode at de alltid treffer på det der. Anonymkode: e594f...701 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #3 Del Skrevet 25. januar 2017 Tusen takk for svar. Hun sa at eggløsningen var om 2-3 dager, det er jo nokså nøyaktig selv om menstruasjonsangivelsen var litt mer ca. Er det vanskelig å se at det ligger et egg og venter på å modnes - noen som vet det? Lett å misforstå, liksom? Eller er det omtrent like lett som å se at noen har et digert skrubbsår, liksom? Det var for så vidt ikke det hun så etter, hun nevnte det bare i forbifarten. Og det var overraskende siden jeg fullammer. Anonymkode: 01571...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #4 Del Skrevet 25. januar 2017 Jeg har aldri fått eggløsning når jeg fullammer, men det er jo meg. 😊 synes det høres litt rart ut at hun kan spå en eggløsning. Anonymkode: 05c11...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #5 Del Skrevet 25. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri fått eggløsning når jeg fullammer, men det er jo meg. 😊 synes det høres litt rart ut at hun kan spå en eggløsning. Anonymkode: 05c11...2f5 Nei, det er uvanlig, men mulig. Hun pekte på skjermen og sa at der lå det et egg og modnet. Og rent kroppslig føler jeg at hun har hatt rett, men menstruasjonen har ikke kommet. TS Anonymkode: 01571...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prover87 Skrevet 26. januar 2017 #6 Del Skrevet 26. januar 2017 Gynekologer kan lett se om en eggløsning nærmer seg. Med innvendig ultralyd ser de hvor stor en eggpose er. Når den når en viss størrelse så sprekker den og eggløsning skjer. Men det kan skje ar kroppen prøver å få til en eggløsning men ikke får det til. Men jeg vet ikke hvor langt eggene/eggposene kan være i prosessen før det er mulig eggløsningen stopper opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #7 Del Skrevet 26. januar 2017 Når min gynekolog fortalte meg at jeg hadde eggløsning om 6 dager, ble jeg gravid. Fikk også termin nøyaktig ut fra datoen hun hadde sagt eggløsning var. Så tror det er ganske lett for dem å slå fast? Gratulerer hvis du er gravid igjen:) Anonymkode: 39a61...107 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #8 Del Skrevet 26. januar 2017 8 timer siden, prover87 skrev: Gynekologer kan lett se om en eggløsning nærmer seg. Med innvendig ultralyd ser de hvor stor en eggpose er. Når den når en viss størrelse så sprekker den og eggløsning skjer. Men det kan skje ar kroppen prøver å få til en eggløsning men ikke får det til. Men jeg vet ikke hvor langt eggene/eggposene kan være i prosessen før det er mulig eggløsningen stopper opp. Ja, er det mulig? Fullammingen vil jo undertrykke eggløsning, så kanskje jeg hadde noen hormonelle svingninger som gjorde at den begynte, men deretter ikke ble avsluttet? Anonymkode: 01571...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #9 Del Skrevet 26. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Når min gynekolog fortalte meg at jeg hadde eggløsning om 6 dager, ble jeg gravid. Fikk også termin nøyaktig ut fra datoen hun hadde sagt eggløsning var. Så tror det er ganske lett for dem å slå fast? Gratulerer hvis du er gravid igjen:) Anonymkode: 39a61...107 Tusen takk! Tidligere enn planlagt for å si det mildt, men alltid velkomment :-) Samtidig forstår jeg ikke helt hvordan jeg kan bli gravid hvis eggløsningen var på den datoen. Anonymkode: 01571...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #10 Del Skrevet 26. januar 2017 Det kan også ha vært en cyste. Er ikke nødvendigvis lett å se forskjell. De kan jo komme og gå litt. Anonymkode: c127f...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2017 #11 Del Skrevet 27. januar 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan også ha vært en cyste. Er ikke nødvendigvis lett å se forskjell. De kan jo komme og gå litt. Anonymkode: c127f...f54 Iik! Så skummelt? En cyste, det er vel ikke noe bra? Bør jeg bestille legetime for å undersøke dette? Blir bare så flau, det høres jo helt søkt ut. "Gynekologen sa at, men jeg skjønner ikke" etc. TS Anonymkode: 01571...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #12 Del Skrevet 28. januar 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Iik! Så skummelt? En cyste, det er vel ikke noe bra? Bør jeg bestille legetime for å undersøke dette? Blir bare så flau, det høres jo helt søkt ut. "Gynekologen sa at, men jeg skjønner ikke" etc. TS Anonymkode: 01571...d51 En cyste er normalt, og ikke noe å bekymre seg for. De kan komme og gå litt. Min gynekolog er ekstremt erfaren og trodde likevel en cyste jeg hadde var et klart egg. Jeg har tatt mange gu'er pågrunn av sykdom og hatt cyster som har kommet og gått. Anonymkode: c127f...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #13 Del Skrevet 28. januar 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: En cyste er normalt, og ikke noe å bekymre seg for. De kan komme og gå litt. Min gynekolog er ekstremt erfaren og trodde likevel en cyste jeg hadde var et klart egg. Jeg har tatt mange gu'er pågrunn av sykdom og hatt cyster som har kommet og gått. Anonymkode: c127f...f54 Ok, takk for beroligende svar. Fortsatt ikke fått menstruasjon, fortsatt negativ graviditetstest. Lurer på om jeg skal ringe gynekologen og spørre om eggløsningen hun så rett og slett kan ha blitt utsatt. Anonymkode: 01571...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #14 Del Skrevet 28. januar 2017 Hvorfor mener du det er mikroskopiske sjanser for at du er gravid? Fullamming er IKKE sikker prevensjon, jordmoren jeg gikk til sa at ubeskyttet sex var som å " så på nypløyd jorde". Å bli gravid på første eggløsning etter fødsel er ikke bare en teoretisk mulighet. Anonymkode: 5208e...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2017 #15 Del Skrevet 29. januar 2017 På 28.01.2017 den 21.26, AnonymBruker skrev: Hvorfor mener du det er mikroskopiske sjanser for at du er gravid? Fullamming er IKKE sikker prevensjon, jordmoren jeg gikk til sa at ubeskyttet sex var som å " så på nypløyd jorde". Å bli gravid på første eggløsning etter fødsel er ikke bare en teoretisk mulighet. Anonymkode: 5208e...6f9 På grunn av når det har forekommet seksuell samleie, for å si det prippent. Om du har sex type halvannen uke før eggløsning begynner vi vel nærmest å snakke om teoretiske muligheter her? Anonymkode: 01571...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #16 Del Skrevet 30. januar 2017 På 1/27/2017 den 22.19, AnonymBruker skrev: Iik! Så skummelt? En cyste, det er vel ikke noe bra? Bør jeg bestille legetime for å undersøke dette? Blir bare så flau, det høres jo helt søkt ut. "Gynekologen sa at, men jeg skjønner ikke" etc. TS Anonymkode: 01571...d51 Cyste er egentlig bare eggpose som ikke sprekker, pga evt egget ikke modnet skikkelig og derfor aldri ble sluppet. Eggposen fyller seg meg vann og blir litt større enn vanlig=cyste. Og så sprekker den en eller annen gang, den gjør ingen skade i eggstokkene. Jeg har hatt cyster, merket ingenting til det. Det har ingenting med kreft å gjøre hvis det var det du tenkte:) Hvis dette skjedde med deg er det ikke rart mens ikke kom:) Kroppen kan hoppe igang med å starte modningen av nytt egg med en gang. Derfor blir mens forsinket. Anonymkode: de6d5...5ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #17 Del Skrevet 30. januar 2017 På 1/28/2017 den 21.07, AnonymBruker skrev: Ok, takk for beroligende svar. Fortsatt ikke fått menstruasjon, fortsatt negativ graviditetstest. Lurer på om jeg skal ringe gynekologen og spørre om eggløsningen hun så rett og slett kan ha blitt utsatt. Anonymkode: 01571...d51 Ikke vær redd for å ringe gynekolog:) Ring å plag dem litt ekstra;) Det er bare positivt for deg, se om du får et endelig svar fra en fagperson som beroliger deg. Skriv her hva de sier:) Anonymkode: de6d5...5ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #18 Del Skrevet 30. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke vær redd for å ringe gynekolog:) Ring å plag dem litt ekstra;) Det er bare positivt for deg, se om du får et endelig svar fra en fagperson som beroliger deg. Skriv her hva de sier:) Anonymkode: de6d5...5ef Da har jeg oppdatering! Jeg fikk ikke snakket direkte med gynekolog, men sekretæren viderebrakte problemstillingen og ringte meg tilbake. (Jeg fullammer, gyn. har sett EL som skulle komme, ingen menstruasjon, negativ graviditetstest, bør jeg sjekke opp dette?) Svaret var at det ikke var noen grunn til bekymring siden jeg fullammet. Så jeg får forsøke å legge ballen død, men kommer nok til å ta noen graviditetstester de neste ukene. For sikkerhets skyld. Tusen takk til alle som har tatt seg tid til å svare! Anonymkode: 01571...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #19 Del Skrevet 30. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Cyste er egentlig bare eggpose som ikke sprekker, pga evt egget ikke modnet skikkelig og derfor aldri ble sluppet. Eggposen fyller seg meg vann og blir litt større enn vanlig=cyste. Og så sprekker den en eller annen gang, den gjør ingen skade i eggstokkene. Jeg har hatt cyster, merket ingenting til det. Det har ingenting med kreft å gjøre hvis det var det du tenkte:) Hvis dette skjedde med deg er det ikke rart mens ikke kom:) Kroppen kan hoppe igang med å starte modningen av nytt egg med en gang. Derfor blir mens forsinket. Anonymkode: de6d5...5ef Det ante jeg ikke. Takk for svar! Anonymkode: 01571...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 30. januar 2017 #20 Del Skrevet 30. januar 2017 https://ammehjelpen.no/artikkel/101/Amming-som-prevensjon-LAM Men som med alt annet; ingen regel uten unntak. En i barselgruppen min ble gravid mens hun fullammet og babyen var under 6 mnd når det skjedde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå