Gå til innhold

Hvor mye bør jeg trene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne å trene ☺ og så har jeg funnet bra 30 min trenings program for nybegynnere på YouTube. Jeg har skjønt at du bør trene annenhver dag? 

Holder det med 30 min kondisjon en dag i uka  og 30 min styrke en dag?  Alså to 30 min økter per uke for å få noen effekt?  

Anonymkode: 53abf...4ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, alt er bedre enn ingenting. Det er ikke sånn at 2x30 min ikke er poeng i. Dersom du går fra ingen trening til en time i uka så er det et fantastisk fremskritt. :) 

Du får nok ikke den helt store synlige forskjellen, men det er kanskje nok til at du ikke gjør feilen altfor mange gjør - de går all out og er drittlei i februar. Så er det sofa igjen til neste år. Om du ikke går i den fella ved å legge lista di der den realistisk ligger: flott. :tommel: 

Jeg har satt min trening til minimum to økter i uka for å trene meg tilbake etter en vond skulder. Hver økt inneholder 20-25 min kondisjon og litt mindre styrke. Det er lite nok til at jeg klarer det hver uke (selv forrige, når jeg var snylte forkjøla) og alt oppå det er sånt jeg klapper meg på skuldra av. :ler: Altså: jeg merker fremgang jeg, om konstant gangsperre er fremgang. :hoho: 

Anonymkode: 7b5b6...1b7

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, alt er bedre enn ingenting. Det er ikke sånn at 2x30 min ikke er poeng i. Dersom du går fra ingen trening til en time i uka så er det et fantastisk fremskritt. :) 

Du får nok ikke den helt store synlige forskjellen, men det er kanskje nok til at du ikke gjør feilen altfor mange gjør - de går all out og er drittlei i februar. Så er det sofa igjen til neste år. Om du ikke går i den fella ved å legge lista di der den realistisk ligger: flott. :tommel: 

Jeg har satt min trening til minimum to økter i uka for å trene meg tilbake etter en vond skulder. Hver økt inneholder 20-25 min kondisjon og litt mindre styrke. Det er lite nok til at jeg klarer det hver uke (selv forrige, når jeg var snylte forkjøla) og alt oppå det er sånt jeg klapper meg på skuldra av. :ler: Altså: jeg merker fremgang jeg, om konstant gangsperre er fremgang. :hoho: 

Anonymkode: 7b5b6...1b7

Takk for svar ☺ men tror du at jeg burde trene oftere for å merke at jeg blir i bedre form?  Det har jo fordeler som bedre søvn og jeg føler meg mere opplagt men jeg vil merke at jeg forbedrer kondisjonen og sånt. 

Skrevet

Kommer ingen vei med å trene noe én gang i uken. Det er bedre enn ingenting naturligvis, men noen varig framgang blir det ikke.

Skrevet
12 timer siden, King in the North skrev:

Kommer ingen vei med å trene noe én gang i uken. Det er bedre enn ingenting naturligvis, men noen varig framgang blir det ikke.

Det var jo to ganger i uken 

Anonymkode: 9e119...767

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal begynne å trene ☺ og så har jeg funnet bra 30 min trenings program for nybegynnere på YouTube. Jeg har skjønt at du bør trene annenhver dag? 

Holder det med 30 min kondisjon en dag i uka  og 30 min styrke en dag?  Alså to 30 min økter per uke for å få noen effekt?  

Tenkte gjøre det samme faktisk. Synes å gå fra ingenting til to ganger i uken er bra, og tror du kommer merke det :) gir også treningsglede , slik at om man vil gjøre noe ekstra så er det superbonus, og man blir ikke så fort lei :)

Kan du poste programmet du fant her for meg? :)

Skrevet

Det var jo to ganger i uken 

Nei, kondisjon én gang og styrke én gang. Då får du ingen fremgang på noen av delene etter to uker. Desverre. Men bedre enn ingenting :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte gjøre det samme faktisk. Synes å gå fra ingenting til to ganger i uken er bra, og tror du kommer merke det :) gir også treningsglede , slik at om man vil gjøre noe ekstra så er det superbonus, og man blir ikke så fort lei :)

Kan du poste programmet du fant her for meg? :)

Aner ikke hvordan jeg gjør det :) Jeg er litt dumm på sånt men youtube kanalen deres heter "POPSUGAR fitness"

Jeg liker hun som har mange av nybegynner videoene hun er så motiverende! og de har spillelister for nybegynnere og for godt trente og om hva du vil oppnå åså. Håper det var til hjelp, men du finner den nok raskt :laugh:

TS 

• Liker 1
Skrevet

Takk! :)

Skrevet

3-4 ganger i uken er lurt å trene. 

Anonymkode: 27be8...549

Skrevet

hvorfor skal du trene?

Anonymkode: 626e4...883

Skrevet

3-4 ganger i uken er lurt å trene. 

Ja men å gå fra ikke ingenting til 3-4 i uken er faktisk ikke så lurt. Ikke rart de fleste bare er å se på treningssenteret i januar. Det er lurt å være aktiv, punktum! 

• Liker 2
Skrevet

Tull at man ikke merker noe! Om man går fra helt utrent til å trene 2× 30 min(og man står på de 30 minuttene) merker man forskjell. Kanskje ikke så mye på utseende, men på formen/energinivå/hvordan du føler deg. Alt er bedre enn ingenting og om du føler deg komfortabel med den treningsmengden er det supert. Man MÅ ikke trene 3/4 ganger i uken for å ha positiv effekt. 

Anonymkode: ea88c...ce5

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja men å gå fra ikke ingenting til 3-4 i uken er faktisk ikke så lurt. Ikke rart de fleste bare er å se på treningssenteret i januar. Det er lurt å være aktiv, punktum! 

Det er ikke sånn at det er vanskelig å begynne å trene 3-4 ganger i uken. Grunnen til at mange slutter å trene er pga manglende motivasjon, og det får man uansett om man trener 1 eller 4 ganger pr uke. Man blir ikke akkurat overtrent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...