Gå til innhold

Pregnyl i forbindelse med ivf (hcg nivå)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg hadde et fryseforsøk med blastocyst for 14 dager siden (tirsdag 10 jan). Har tatt pregnyl 5000 iu hver 3.dag etter innsett. 

På lørdag satte jeg pregnyl. Jeg har aldri sett en positiv graviditetstest før, så jeg tok en test på søndag som var positiv. 

Var og tok hcg blodprøve i morges, og skulle sette ny sprøyte etterpå.

Jeg tok en ny graviditetstest for å se om den var sterkere/svakere før injeksjonen, og jeg syntes den faktisk var sterkere (på bilde er nederste testen dagens). Blodprøven min i dag var på 1226. 

Er det noen andre som har erfaring med pregnyl og om man  kan få så høy hcg kun av den?

Skal ta ny hcg torsdag, og pregnyl fredag. 

1485285668022-1058064909.jpg

Anonymkode: 5e7f4...341

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, gratulere så mye med positiv test😉 hva er grunnen til at du tar pregnyl hver 3 dag?

Jeg skal snart igang med nytt forsøk og da snakka de om at jeg skulle ta en høyere dose pregnyl men kanskje jeg burde tatt flere doser.

Hører gjerne fra deg!

Skrevet

Hei!

Har tatt 2 nye hcg prøver nå med 3 dagers mellomrom for å se om det er stigning på grunn av pregnyl eller pga graviditet. Venter på svar!

Jeg har vært gjennom mange forsøk, og jeg begynner bestandig å blø ihvertfall 4 dager før testdag (også startet å blø 1 uke før testdag). Har plagdes med en del blødninger og spottinger ellers. Har vært til utredning, men vet ikke årsaken. 

Hadde et fryseforsøk nå sist, og satte pregnyl 2 dager etter innsett, også hver 3.dag som stimulering. Bruker utrogest i tillegg. 

Skrevet

Jeg er ikke vant med inntak av Pregnyl etter innsett. Men vet at Pregnyl inneholder HCG og vil gi positive graviditetstester. 

Du kan dessverre ikke tolke styrken på streken da det kan variere mye, basert på fargestoff i testen, konsentrasjonen av urinen, halveringstiden til Pregnyl og mye mer. 

Men - at det har gått så lang tid er jo et godt tegn, selv om hormonstøtte kan være årsaken. Godt at de tar blodprøver og hjelper deg å tolke svarene slik at du slipper å være usikker. Krysser selvfølgelig alt for at dette går veien!

Skrevet
På 30.1.2017 den 20.10, xoxox skrev:

Hei!

Har tatt 2 nye hcg prøver nå med 3 dagers mellomrom for å se om det er stigning på grunn av pregnyl eller pga graviditet. Venter på svar!

Jeg har vært gjennom mange forsøk, og jeg begynner bestandig å blø ihvertfall 4 dager før testdag (også startet å blø 1 uke før testdag). Har plagdes med en del blødninger og spottinger ellers. Har vært til utredning, men vet ikke årsaken. 

Hadde et fryseforsøk nå sist, og satte pregnyl 2 dager etter innsett, også hver 3.dag som stimulering. Bruker utrogest i tillegg. 

Jeg sliter også med at jeg kan starte blø før testdato men at de ikke vet hvorfor. Sist begynte jeg blø kraftig og trudde håpet var ute men fikk positiv test men det ble kjemisk rett etterpå.   Håper det blir bedre neste gang😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...