AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #21 Skrevet 26. januar 2017 Hvis du har lyst å jobbe med barn, er jo det et kjempefint utgangspunkt for å finne veien videre. Jeg mener det er helt tullete å velge et studium fordi det munner ut i høy lønn (dårlig rådgiver), og er sikker på at du har sterke sider. Jeg prøvde meg selv på BI etter videregående. Tenkte jeg sikkert ble motivert av å betale for studiene. Reinspikka tull! Et skikkelig bortkastet år hvor jeg strøk i matte (hadde dårlig utgangspunkt, som deg). Etterpå tok jeg fag jeg faktisk var interessert i på universitetet og fikk kjempegode karakterer! Det er så mange spennende fag du kan studere og ende opp med å jobbe med barn, men jeg tenker det er viktig å huske hvor ålreit det kan være med praksis i fagene på høyskolen kontra mange av fagene på universitetet. Husk også at å ta utdanning er en måte å vise at du kan lære på. Du må ikke jobbe som lærer, selv om du tar barnehagelærer for eksempel. Du kan jobbe mer flyktninger, institusjoner og mye annet. Anonymkode: 5163b...41a
jackfire__ Skrevet 29. juni 2022 #22 Skrevet 29. juni 2022 Jeg vet det er en stund siden du publiserte og er sikker på at du har kommet til rette nå, men svarer likevel for de nysgjerrige der ute. Jeg er personlig ikke en som er " over gjennomsnittet glad" i matematikk. Synes det er utfordrende og det spiser mye av fritiden din med mindre du er født med talent. Gjennom ungdomskolen hadde jeg 2 i matematikk (standpunktkarakter). Da jeg startet VGS tok jeg meg endelig sammen, gikk for 1P matte og fikk 5 (+) i både eksamenskarakter og standpunkt. Gikk videre med realfag samt økonomi matten S1 og S2, og fikk 5 og 4 i fagene, realfagene lå heldgivis på 6. Da VGS var omme søkte jeg meg inn på prestisjetunge NHH - Siviløkonomstudiet og fikk tilbud om skoleplass. Selfølgelig så takket jeg ja, og det jeg raskt fant ut av er at ordet "økonomi" bare er et annet ord for matematikk, så jeg anbefaler ikke siviløkonomstudiet med mindre du stortrives med matematikk. For de spesielt nysgjerrige så går det heldigvis bra med meg, leser ikke altfor mye og har omtrent B i snitt, og akkurat som på VGS så er matematikk stort sett det eneste faget som trekker ned på snittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå