Gå til innhold

Metallsmak i munnen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I lang tid har jeg hatt metallsmak i munnen og det er der hele tiden.

Jeg sutter ikke på metall, men drikker en del cola av cilabokser, men bruker sugerør. Kan det være en årsak?

Kostholdet mitt er svært elendig, jeg er aldri sulten. Bor alene og synes det er kjedelig å lage mat til meg selv. Jeg skal på jobb på Torsdag, da skal jeg spise igjen.

Ikke bruker jeg medisiner som kan gi noen smak i munnen heller. Ikke har jeg tannproblemer heller.

Anonymkode: 41438...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke har spist på en stund så kan det være at du er i ketose. D kan smake som metall. Google it :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde metallsmak i munnen da jeg var gravid....

Kan du være det?

Anonymkode: b988f...029

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye cola drikker du?

Anonymkode: 48ef5...a76

Ca 2-3 bokser om dagen. Drikker ikke noe annet.

Endret av Sulosi
Svar til slettet innlegg fjernet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca 2-3 bokser om dagen. Drikker ikke noe annet.

Om du oppriktig drikker kun (som i - ikke noe vann) 2-3 bokser brus om dagen så har du et problem. Trolig skyldes metallsmaken rett og slett at det er midtvinters og du har pådratt deg en mangelsykdom. 

Anonymkode: b47bb...702

Endret av Sulosi
kommentar til slettet innlegg er tatt bort
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Medisiner kan ha dette som bivirkning åså. Men synes det kan være en god idé å ta en blodprøve for å sjekke ut vitamin mangel ☺ 

Anonymkode: 158e4...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitaminmangel. Jeg fikk også metallsmak i munnen da jeg var gravid. Du må spise! 4-5 måltider hver dag. Det spiller ingen rolle om du synes det er kjedelig å lage mat. Det du gjør da, er at du lager masse mat når du først lager mat, så fryser du det ned i porsjonspakninger. Næring er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde metallsmak i munnen. Fant ut at det kom av mandelstein..

Anonymkode: 6b789...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I lang tid har jeg hatt metallsmak i munnen og det er der hele tiden.

Jeg sutter ikke på metall, men drikker en del cola av cilabokser, men bruker sugerør. Kan det være en årsak?

Kostholdet mitt er svært elendig, jeg er aldri sulten. Bor alene og synes det er kjedelig å lage mat til meg selv. Jeg skal på jobb på Torsdag, da skal jeg spise igjen.

Ikke bruker jeg medisiner som kan gi noen smak i munnen heller. Ikke har jeg tannproblemer heller.

Når du ikke tar vare på deg selv og kroppen din, kommer kroppen din til å reagere. Kroppen og hjernen trenger mat og vann. Det virker ikke som du har forståelse for at livsstilen din + kroppens reaksjoner = henger sammen. Endre kostholdet og drikke vanen din, så skal du se det blir mye bedre for deg :) 

Ja det er kjedelig å lage mat av og til , synes jeg. Men mat og vann er veldig viktig for at kroppen og meg skal fungere i hverdagen. Bare vent, fortsetter du sånn får du problemer med tennene dine og. Om du ikke allerede har det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brusen er ikke noe problem men du må passe på å få i deg nok mat, uansett om det har noe med blodsmaken i munnen å gjøre eller ikke.

Anonymkode: bbc59...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke gravid og ikke har jeg vitaminmangel. Jeg har heller ikke amalgam i noen tenner. Mandlene er operert ut for mange år siden. Mulig det er ketose som en nevner.

Jeg vet hvor viktig det er med sunt kosthold, men sliter veldig med å få i meg både mat og drikke. Jeg har ingen spiseforstyrrelse, men finnes ikke sulten eller tørst.

Tennene mine er helt fine. 

Cola har jeg drukket hver dag siden jeg ble 18. Før spiste jeg mye, men etter en operasjon mistet jeg matlysten totalt. Er heller ikke overvektig, kanskje heller på grensen til det motsatte. Jeg prøver på ingen måte å gå ned i vekt, vil heller legge på meg noen kilo.

Jeg skal til legen idag pga andre ting, men kan ta det opp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...