AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Del Skrevet 24. januar 2017 Skal fly innenlands med norwegian. Har kun håndbagasje, kan vi være der en time før avgang da..? Vi må ta tog et stykke så får ikke vært der før en time før. Må dra hjemmefra 0430. Holder dette eller MÅ vi være der 2 timer før..? Anonymkode: b8af5...6fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Del Skrevet 24. januar 2017 Det holder med en time før. Gaten stenger vel 30 min før avreise - så klarer du å time det perfekt ift sikkerhetskontrollen er det jo til og med det nok. Men greit å ikke stresse, man vet jo aldri om toget er forsinka eller man bruker lang tid i sikkerhetskontroll. Anonymkode: 9d91a...186 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 24. januar 2017 #3 Del Skrevet 24. januar 2017 To timer før? Med mindre du skal drikke 7 øl og spise en treretter kan jeg ikke fatte hvorfor du skulle vært der så tidlig. 35 minutter før holder i evigheter. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det holder med en time før. Gaten stenger vel 30 min før avreise - så klarer du å time det perfekt ift sikkerhetskontrollen er det jo til og med det nok. Men greit å ikke stresse, man vet jo aldri om toget er forsinka eller man bruker lang tid i sikkerhetskontroll. Anonymkode: 9d91a...186 Hvis du er sent ute slipper andre deg forbi i køen, så det går fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #4 Del Skrevet 24. januar 2017 Okei takk begge to! 😄 Syntes og 2 timer var mye, men sto på norwegian sine sider. Også skal vi gå rett til gaten sååeee. Men takk! 👏🏼 Anonymkode: b8af5...6fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #5 Del Skrevet 24. januar 2017 Pleier å parkere i parkeringshuset 30 minutter før flyet går. Flyr en gang i uka, riktignok med full flex, men har ikke mistet flyet en eneste gang. Når jeg flyr privat er jeg der 45 minutter før, både på inn og utland. Har du sjekket inn på forhand stenger de ikke gaten før du er ombord, med mindre det er under 5 minutter til avgang. Anonymkode: 60c3b...197 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #6 Del Skrevet 24. januar 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal fly innenlands med norwegian. Har kun håndbagasje, kan vi være der en time før avgang da..? Vi må ta tog et stykke så får ikke vært der før en time før. Må dra hjemmefra 0430. Holder dette eller MÅ vi være der 2 timer før..? Anonymkode: b8af5...6fc Hva står på billetten din? Husk og på at det kan være kø i sikkerhetskontrollen. Der er du ansvarlig selv for å komme deg tidsnok igjenom til å rekke flyet. Anonymkode: ea0ba...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #7 Del Skrevet 24. januar 2017 3 timer siden, amativeReflection skrev: To timer før? Med mindre du skal drikke 7 øl og spise en treretter kan jeg ikke fatte hvorfor du skulle vært der så tidlig. 35 minutter før holder i evigheter. Hvis du er sent ute slipper andre deg forbi i køen, så det går fint. Ikke ta det som en selvfølge at andre slipper deg forbi i køen selv om du har dårlig tid. Noe av det mest irriterende jeg ser når jeg er ute og reiser er folk som forventer å slippe forbi kø fordi de har dårlig tid. Møt opp tidsnok slik som alle oss andre. Er mektig lei av å måtte står lenger i kø pga folk som ikke gidder å beregne nok tid Anonymkode: 0214d...2b8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #8 Del Skrevet 24. januar 2017 En gang jeg opplevde at det var lurt å være tidlig ute var når flyet var overbooket. Da ble innsjekkingen startet ekstra tidlig og de som kom sist (altså som ikke hadde kommet når innsjekk startet) fikk ikke plass på flyet. Det kan gå bra hvis du er der en time før, men det kan fort bli kø i sikkerhetskontrollen eller noe, og da er det lurt å ha god tid. Anonymkode: 5df22...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 24. januar 2017 #9 Del Skrevet 24. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke ta det som en selvfølge at andre slipper deg forbi i køen selv om du har dårlig tid. Noe av det mest irriterende jeg ser når jeg er ute og reiser er folk som forventer å slippe forbi kø fordi de har dårlig tid. Møt opp tidsnok slik som alle oss andre. Er mektig lei av å måtte står lenger i kø pga folk som ikke gidder å beregne nok tid Anonymkode: 0214d...2b8 Har aldri hatt noe problem. Men jeg sjekker sjeldent inn og det går vanligvis fort i sikkerhetsteateret. 1 time siden, AnonymBruker skrev: En gang jeg opplevde at det var lurt å være tidlig ute var når flyet var overbooket. Da ble innsjekkingen startet ekstra tidlig og de som kom sist (altså som ikke hadde kommet når innsjekk startet) fikk ikke plass på flyet. Det kan gå bra hvis du er der en time før, men det kan fort bli kø i sikkerhetskontrollen eller noe, og da er det lurt å ha god tid. Anonymkode: 5df22...395 Sjekker folk fortsatt inn på fly? Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #10 Del Skrevet 24. januar 2017 33 minutter siden, amativeReflection skrev: Har aldri hatt noe problem. Men jeg sjekker sjeldent inn og det går vanligvis fort i sikkerhetsteateret. Sjekker folk fortsatt inn på fly? Hvorfor? Hva mener du egentlig? Man må jo sjekke inn. Anonymkode: 5df22...395 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 24. januar 2017 #11 Del Skrevet 24. januar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du egentlig? Man må jo sjekke inn. Anonymkode: 5df22...395 https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/innsjekking-og-boarding/direkte-til-gate/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #12 Del Skrevet 25. januar 2017 11 timer siden, amativeReflection skrev: https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/innsjekking-og-boarding/direkte-til-gate/ Sånn jeg forstår det har man fortsatt sjekket inn, man har bare gjort det elektronisk. Uten noen innsjekking vil man jo ikke få tildelt noen sitteplass. Anonymkode: 24c3b...650 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 25. januar 2017 #13 Del Skrevet 25. januar 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal fly innenlands med norwegian. Har kun håndbagasje, kan vi være der en time før avgang da..? Vi må ta tog et stykke så får ikke vært der før en time før. Må dra hjemmefra 0430. Holder dette eller MÅ vi være der 2 timer før..? Anonymkode: b8af5...6fc les en gang til du... Innsjekkingsmuligheter: Innenlands: 2 timer før avgang Innsjekkingen slutter: Innenlands (innad i Norden): 30 minutter før avgang 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 25. januar 2017 #14 Del Skrevet 25. januar 2017 Det kommer an på hvilken flyplass du skal reise fra. På Gardermoen beregner jeg gjerne litt god tid, der vet man aldri hvor lange køene er, mens på små flyplasser hvor det kanskje er en avgang eller to i timen er alt over 45 min unødvendig tidlig ute. Jeg kom en gang styrtende inn i innsjekkingshallen på en liten flyplass i det de ropte opp flyet mitt for boarding (takk til flybussen for den...). Fikk sjekket inn både meg og bagasjen, løp gjennom sikkerhetskontrollen (hvor jeg selvfølgelig måtte ta av meg støvlene og løp videre med dem i hånda) og rakk flyet, tror ikke engang jeg var sistemann ombord. Ikke noe jeg anbefaler, dog... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #15 Del Skrevet 25. januar 2017 Det stemmer ikke at det står på norwegian sine sider at du MÅ være der 2 timer før, det står at innsjekk åpner 2 timer er du der en time før har du goood tid Anonymkode: 0c8df...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 27. januar 2017 #16 Del Skrevet 27. januar 2017 På 25.1.2017 den 10.12, AnonymBruker skrev: Sånn jeg forstår det har man fortsatt sjekket inn, man har bare gjort det elektronisk. Uten noen innsjekking vil man jo ikke få tildelt noen sitteplass. Anonymkode: 24c3b...650 Du får tildelt sete når du boarder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AquaDerma Skrevet 28. januar 2017 #17 Del Skrevet 28. januar 2017 16 timer siden, amativeReflection skrev: Du får tildelt sete når du boarder. Nei, du kan enten velge sete når du bestiller, eller når du sjekker inn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #18 Del Skrevet 28. januar 2017 5 minutter siden, AquaDerma skrev: Nei, du kan enten velge sete når du bestiller, eller når du sjekker inn! Føler du deg ikke litt dum når du svarer så bastant på ting der du kanskje ikke kjenner til opplegget 100%? Dukker ikke tanken"Hmm kanskje det er noe jeg ikke har fått med meg" opp i hodet ditt i det hele tatt? Det går fint å gå rett til gate på innenlandsflyvninger med norwegian, da får du skrever ut en lapp med setenummer når du boarder. Sånn er det med den saken, enten du vil eller ikke. Anonymkode: 973f9...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #19 Del Skrevet 28. januar 2017 På 24.1.2017 den 17.54, AnonymBruker skrev: Det holder med en time før. Gaten stenger vel 30 min før avreise - så klarer du å time det perfekt ift sikkerhetskontrollen er det jo til og med det nok. Men greit å ikke stresse, man vet jo aldri om toget er forsinka eller man bruker lang tid i sikkerhetskontroll. Anonymkode: 9d91a...186 Jeg reiste innenlands tur/retur tidligere denne uka, og begge gangene begynte de såvidt å boarde 30 min før avgang. Anonymkode: 09f0f...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #20 Del Skrevet 28. januar 2017 Det holder å være på flyplassen en time før, spesielt dersom du har sjekket inn på forhånd og kun har håndbagasje. Jeg har som en over opplevd fordeler med å være tidlig ute på flyplassen. Jeg skulle reise til Oslo, og pga. teknisk feil på et annet fly, ble flyet omdirigert til å skulle fly innom Ålesund, noe som gjorde at turen ville være halvannen time lenger. Da jeg spurte en SAS-ansatt om det stemte (hadde ingen baktanker om ombooking, bare lurte på om det var riktig), så ombooket hun meg uten spørsmål. Hadde jeg kommet fem minutter før boarding, så hadde jeg aldri blitt ombooket. Anonymkode: 1475b...6c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå