Gå til innhold

Høy lyd fra rørene når naboen tapper vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i en blokk, og plages med at når naboen over meg tapper vann fra kjøkkenet sitt, så høres det en veldig høy suselyd i hele leiligheten min. Har snakket med naboen over der igjen, og hun har samme problem. Det må være noe med hele rørsystemet på vår side av blokka som gjør at det blir så høy lyd. Men hva kan det være, det må jo være noe feil med rørene et sted? håper det er noe som kan fikses uten at alle rørene må byttes. Er det noen med erfaringer med dette? 

Anonymkode: 9c5db...9af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det gammelt bygg? Kan tyde på at det er dårlig isolert.

Anonymkode: db42b...c7b

Skrevet

Veldig billige blandebatterier kan gjøre dette, da jeg tok over stedet jeg bor nå kunne vi høre rørene skrike i hele huset når noen brukte krana på badet.

byttet ut det fryktelige blandebatteriet og all lyd forsvant.

Anonymkode: 6c00d...2cf

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det gammelt bygg? Kan tyde på at det er dårlig isolert.

Anonymkode: db42b...c7b

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig billige blandebatterier kan gjøre dette, da jeg tok over stedet jeg bor nå kunne vi høre rørene skrike i hele huset når noen brukte krana på badet.

byttet ut det fryktelige blandebatteriet og all lyd forsvant.

Anonymkode: 6c00d...2cf

Ja, det er et gammelt bygg. Er garantert dårlig isolert, men det er ikke mulig å gjøre noe med det, da rørene er bygd inn i veggen. Men siden ikke alle i blokka blir plaget av den høye rør-lyden, så tror jeg det er enten noe med rør-systemet for leilighetene på denne siden av blokka, eller så må det være noe med blandebatteriet til de over. 
Kan jo prøve å spørre litt mer rundt. Kan spørre naboen under hvordan han hører tappingen herfra, for jeg har et nytt og dyrt blandebatteri på kjøkkenet her. 

TS

Anonymkode: 9c5db...9af

Skrevet

Her jeg bor hører jeg når naboer står i dusjen, og når de tapper vann. Det er veldig lytt i dette bygget. Og når de trekker i toalettet. Smeller i dører, skapdører, lukker vinduer osv. 

Jeg er hørselshemmet, men naboene mine må være stokk døve eller noe sånt slik som de bråker her.

Anonymkode: 6d4c7...108

Skrevet

Her jeg bor er det også veldig lytt. Her dunker det i rørene noen ganger, og ellers hører jeg det meste, alt fra dusjing til gåing, løping , prat osv. Det er nok isoleringen rundt rørene som gir lyd fra rørsystemet, og slike blandebatterier som man skrur av en for varmt og en for kaldt. Ellers er vel saken den, at skal man unngå å høre naboens dagligliv, så er ikke blokk bygget før 2010 tingen..... Har du ikke bodd der så veldig lenge, kan jeg trøste deg meg at mye av lydene blir du døv for til slutt. Mens andre må du enten lære deg å leve med, eller ta fatt på pakking og flytting igjen.... Selv venter jeg på den rette bolig for å gjøre det siste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...