Gå til innhold

Hvorfor kan ikke folk bare være positive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alltid noen som må klage over noe. 

Kan ikke folk være positive, så ordner det seg? 

Anonymkode: 6b4ff...4b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klaging er det som driver verden fremover.

Klage på en vond rygg, kan føre til oppfinnelser som bedre stoler, senger, og rullatorer.

Klage på et vedtak fra NAV kan føre til bedre forvaltningspraksis.

Klage på én venninne kan føre to andre venninner nærmere hverandre og befeste deres vennskap.

Klage på sjefen kan føre til bedre og mer rettferdig lønnssystem på jobben.

Osv. 

Anonymkode: a5b09...e59

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor må man være så fordømt positiv hele tiden? Positivitetstyranniet tar jo totalt overhånd. «Alt» ordner seg ikke selv om man vil det aldri så mye eller er aldri så positiv. Noen ganger går ting dritt, noen ganger er ting feil og noen ganger begås urett mot andre. Det skulle da bare mangle at man ikke skulle kunne klage over det.

Man blir ikke friskere av alvorlig sykdom, f.eks, selv om man er aldri så positiv. Man vinner ikke Idol bare ved å «ville det nok». Jeg synes det er deilig å klage! 

Anonymkode: a434c...2c6

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahahha, så naivt. 

Anonymkode: fe0ec...0d6

• Liker 2
Skrevet

Folk som tror ting ordner seg bare de er positive er det verste jeg vet. Det har altfor ofte skjedd at det blir masse rot og problemer man må rydde opp i etterpå fordi de ikke har vært forutseende nok til å se hva som ville skje på forhånd. Det blir oss som har spart og vært forutseende som kommer å måtte ta mesteparten av regningen når optimistene har brukt opp oljefondet.

Anonymkode: 26675...8dd

• Liker 2
Skrevet

Det er vell innstillingen i åpningsposten som skremmer en del av oss veldig med tanke på innvandringspolitikken, og andre med tanke på global oppvarming. Det holder sjeldent å tenke positivt. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg skal smile å være positiv hver gang jeg kommer på at jeg har blitt voldtatt  flere ganger, jeg skal smile når jeg husker alle slagene jeg fikk av eksen, jeg skal smile når min mor forteller om kreften hun har, jeg skal smile når min datter forteller om mobbing på skolen, jeg skal smile når mannen mister jobben og jeg skal selvsagt smile når bestemor dør.

For realz? Livet er ikke så jævla enkelt. Alle eksemplene mine her skjer i livet mitt akkurat nå. Det er ikke så enkelt å være så positiv hele tiden. 

Anonymkode: 5bd2f...b9c

Gjest Hemoglobin
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er komplett umulig å aldri klage på noe. Akkurat som det er komplett umulig å forvente system og orden hele tiden. Og derfor umulig når kristne feks forventer fred i paradis og en verden uten helvete. Siden vi tross alt lever i dualisme.

Endret av Hemoglobin
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som tror ting ordner seg bare de er positive er det verste jeg vet. Det har altfor ofte skjedd at det blir masse rot og problemer man må rydde opp i etterpå fordi de ikke har vært forutseende nok til å se hva som ville skje på forhånd. Det blir oss som har spart og vært forutseende som kommer å måtte ta mesteparten av regningen når optimistene har brukt opp oljefondet.

Er en fordel å være realistisk da. Mye enklere å omgås positive folk.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg skal smile å være positiv hver gang jeg kommer på at jeg har blitt voldtatt  flere ganger, jeg skal smile når jeg husker alle slagene jeg fikk av eksen, jeg skal smile når min mor forteller om kreften hun har, jeg skal smile når min datter forteller om mobbing på skolen, jeg skal smile når mannen mister jobben og jeg skal selvsagt smile når bestemor dør.

For realz? Livet er ikke så jævla enkelt. Alle eksemplene mine her skjer i livet mitt akkurat nå. Det er ikke så enkelt å være så positiv hele tiden. 

Anonymkode: 5bd2f...b9c

Det skjønner jeg.

Men er det enklere om du har en positiv tankegang? 

Det er noe positivt i alt som skjer, om du klarer å snu og vende på det.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klaging er det som driver verden fremover.

Klage på en vond rygg, kan føre til oppfinnelser som bedre stoler, senger, og rullatorer.

Klage på et vedtak fra NAV kan føre til bedre forvaltningspraksis.

Klage på én venninne kan føre to andre venninner nærmere hverandre og befeste deres vennskap.

Klage på sjefen kan føre til bedre og mer rettferdig lønnssystem på jobben.

Osv. 

Anonymkode: a5b09...e59

Dette må være d mest tankeløse svaret jeg har lest.

Klaging driver ikke verden frem.

Vil du vite hva som driver verden frem? Ok, fest beltet.

- Lytte egenskaper & dialog (kommunikasjon)

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det er jo en veldig enkel glose som er veldig fin å lytte til og som jeg på jobb benytter ofte for å få folk i bedre humør, og på mange måter fungerer det sikkert å være positivt hele tiden, men det kan jo finnes grunner til at man ikke er det f.eks.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er en fordel å være realistisk da. Mye enklere å omgås positive folk.

Siden jeg bare ga et eksempelt regner jeg med det er det du mener. Vet du i det hele tatt hvor drastisk politikerene må kutte i bevilgningene framover for at ikke det skal bli brukt opp? Det er ekstremt lite realistisk at de kommer til å klare det når alle maser om mer hvert år.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

The irony...

• Liker 3
Skrevet

TS, kan ikke du gå frem som et godt eksempel da,

-vær positiv til alle som klager, så ordner det seg! ;)

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Mippi skrev:

TS, kan ikke du gå frem som et godt eksempel da,

-vær positiv til alle som klager, så ordner det seg! ;)

Ja, enkelte ganger blir jeg låk inni meg, spesielt når jeg leser om folk her som langer ut om problem også har de så snever innsikt i seg selv at det ikke akter å ta tak i problemet, og heller bare må syte....som om det hjelper!

Å syte/klage hjelper der og da, men du blir ikke ferdig med problemet. 

Ja, jeg er positiv til dem som klager! :) Da kan jeg lese hvor tankeløse ENKELTE er. 

Skrevet

Klaging er på sin plass noen ganger, og andre ganger må man bare brette opp ermene, se mulighetene og sette i gang med å fikse problemet sjøl, med en positiv innstilling i bakhodet.

Anonymkode: f8e46...349

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...