Gå til innhold

Når blir man for gammel til å gå med hettegenser og caps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når blir man for gammel til å gå med hettegenser og caps? Er det noe som hører ungdommen til? Eller kan man gå med dette som voksen?

Anonymkode: b1426...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det hører ungdommen til ja. Hvertfall som hverdagsantrekk! Hettegenser kan brukes over treningstøy/som chilleklær litt lengre men er fortsatt rart på de fleste over 35. Synes de fleste aldre kommer unna med en collegegenser da, av en eller annen grunn. En vanlig caps kan vel alle bruke uansett alder til solskjerming men flat snapback blir feil på eldre synes jeg. Synes det bare ser ut som at man prøver å være yngre og kulere enn man er.. 

Anonymkode: 7c890...563

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i 20-årene og for meg er hettegenser mest et hjemmeplagg(alternativt gå-tur-plagg). Men det kommer nok an på anledningen. Hettegenser passer dårlig på et advokatkontor, men ingen hadde vel stusset om en voksen barneskolelærer hadde kommet på jobb med hettegenser en dag? 

Anonymkode: 71baa...585

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når blir man for gammel til å gå med hettegenser og caps? Er det noe som hører ungdommen til? Eller kan man gå med dette som voksen?

Man er for gammel til å gå med hettegenser og caps, når man føler man er for gammel til det. Ikke hva alle andre måtte mene :) Jeg er snart 27 år, og eier ikke en eneste hettegenser. Men skal til innkjøp av en god, oversized hettegenser til kosebruk hjemme :) Savner en sånn hettegenser :) Caps bruker jeg ikke :) 

• Liker 2
Gjest kattehviskeren
Skrevet

Kler folk seg virkelig etter sånne teite "regler"? Jeg akter å kle meg akkurat sånn som jeg vil resten av livet, min kropp, mine klær, mitt valg! 

• Liker 1
Gjest Froning
Skrevet

Bruker caps og hettegenser når jeg skal kjappe turer ut eller om jeg skal på trening om sommeren. 

Dårlig hårdager er ikke kun et kvinneproblem:fnise:

Gjest Hemoglobin
Skrevet

Aldri. Jeg akter å bruke slike klær til jeg er gammel grå og mett av dage. Pluss slik eremitt kappe.

• Liker 2
Skrevet

Pleide å bry meg veldig mye da jeg var fattig student. Da eide jeg ingen hettegensere og caps. Syntes alle over 20 skulle kle seg pent. 

Nå som jeg har blitt eldre og i stabil jobb eier jeg maaange hettegensere og caps. Er altfor sliten til å dolle meg opp på hverdager etter jobb. Med en gang jeg kommer hjem og tar av meg dress er det utrolig deilig å hoppe inn  i en hettegenser. Når jeg går ut tar jeg på caps! 

• Liker 3
Skrevet

Kan man virkelig bli for gammel for sånt? Jeg hadde forstått det dersom det var snakk om miniskjørt, crop top, overdel med åpen rygg eller sinnsykt utringet kjole (for man blir til slutt for gammel til å gå i sånt dessverre), men vanlig hettegenser og caps? Mannen min går som regel i hettegenser eller hettejakke, og noen ganger går han med caps også, og han nærmer seg førti år nå. Han ser veldig ungdommelig ut da ;) Jeg går forøvrig i hettegensere og hettejakker selv, de er behagelige til turer med hunden og passer fint til en dongeribukse ellers, og jeg er snart tredve år gammel. Jeg går i blant med caps om sommeren, for jeg liker ikke å få skarpt lys i øynene. Om noen kommer her og prøver å fortelle meg at jeg er for gammel, så er det deres problem om de mener det, for jeg går i de klærne jeg vil og ingen kan hindre meg.

• Liker 4
Skrevet

Når man er 18, er man for gammel. Og rent estetisk sett burde man aldri gå med caps..

Anonymkode: 5fa17...a89

• Liker 2
Skrevet (endret)

Heldigvis finnes det ikke noe klespoliti som kommer og arresterer en, om man har på seg klær som noen synes er "feil alder" for deg! :fnise:

Alt rart folk skal henge seg opp i og bry seg med!

PS!
Jeg er 49 og eier ikke en eneste hettegenser. Men nå vurderer jeg å kjøpe en bare på trass!

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Er 33 går fortsatt med hettegenser :)

• Liker 1
Skrevet

Ca. 35. Når du nærmer deg 40 begynner du å bli for gammel.

Her jeg bor er mange i skate- og surfemiljøet i 30-årene. Det ser bra ut på dem nå, men når de har passert 40 vil det kanskje se ut som om de går gjennom en krise :P

Skrevet
På 24.1.2017 den 16.57, AnonymBruker skrev:

Jeg synes man kan bruke hettegenser og caps. Bare style det litt mer slik at man ikke ser helt teit ut. Og ikke gjør det bestandig - finnes MANGE avslappende stiler som man kan bruke hvis man vil være litt mer chill og avslappet. Men alle sammen kan ha dager hvor de vil ha caps eller hettegenser.

Bilderesultat for ryan gosling styleBilderesultat for ryan gosling styleBilderesultat for ryan gosling style

Men bruk duse og rolige farger. Svart, grå, brunt, mørkelilla/mørkerød, mørkeblå osv.

Anonymkode: 925b0...63b

Skrevet
På Tuesday, January 24, 2017 den 16.57, AnonymBruker skrev:

Svaret er enkelt, aldri. 

Anonymkode: 9365f...4da

• Liker 1
Skrevet

Caps blir man ihvertfall aldri for gammel til å bruke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i et område med mange eldre (pensjonister) og veldig mange menn i 60-70 års alderen både med hettergenser/jakke og caps. Selv er jeg kvinne 40+ og bruker gjerne begge deler, men ikke av "YO!" typen.

Ingen aldersgrense på det for meg. Saggebukser derimot...

• Liker 1
Skrevet

Folk kan gå med akkurat hva de vil. Det er deres kropp klærne er på.

• Liker 2
Gjest canacas
Skrevet
På 24.1.2017 den 16.57, AnonymBruker skrev:

Aldri! :-)

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Synes det handler om hva slags type man er. Tenkte nettopp over dette da jeg leste om hvem som skulle lede årets grand prix, hvor Kåre Magnus Bergh (som må nærme seg 40?) stilte i caps på bildene, og DAMN han ser HOT ut! 

IMG_0989.PNG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...