AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #21 Skrevet 26. januar 2017 15 timer siden, Minlillesky skrev: I min søsters bryllyp fikk alle gjestene som var 18 og eldre 5 kuponger hver, som kunne byttes inn i gratis drikke fra baren. Skulle vi ha mer, måtte vi betale selv. Det var en veldig grei ordning, for brudeparet ønsket ikke en fyllefest. Velkomstdrink fikk vi og. Så det er jo en mulighet dere brudeparet kan tenke på. Synes det er merkelig å ikke ha middag i bryllup. Man er som regel tørst og sulten etter en lang dag. Og varm mat i kroppen hjelper både humør og formen. Samt stemningen. Hvorfor inviterer dere så mange når dere ikke ønsker oppmerksomhet? 5 drikkebonger bør holde i massevis (da kan jo ofte de som vil ha mer få bonger av de som ikke ønsker å drikke så mye) Men 2-3 bonger er kjipt. Anonymkode: 4ffa9...baf
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #22 Skrevet 28. januar 2017 På Tuesday, January 24, 2017 den 16.36, RockyRose skrev: Takkar for det Forstår berre ikkje at middagen er det som skal gjere at folk skal gidde å kome, men ikkje for kake og festen. Hva mener du med "festen" egentlig? Når det ikke er lagt opp til dans, hva skal folk gjøre etter det tredje kakestykket og den fjerde kaffekoppen? Anonymkode: 37607...493 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #23 Skrevet 28. januar 2017 På 24.1.2017 den 16.16, AnonymBruker skrev: Til alle slekt, familie og venar, eller folk som skal eller allereie har gifta seg, kva tenkjer dykk om: - At festen blir "billigast" mogeleg fordi vi vil på dyrare bryllaupsreise? Men likevel inkluderar litt drikkevarer, kaker, trubadur og mange gjestar i eit pynta og fint lokale. - At vigselen vert på eit rådhus 1t frå sjølve festen, som sikkert ikkje har plass til så mange gjestar? - Å kun bli invitert til kake og fest, men ikkje middag? - At det blir ein fest med slekt og vener, men utan talar, bryllupsdans og slike typisk "bryllups-oppmerksomhet" til brudeparet med klapping, tramping og slike ting? Vi planlegg bryllaup, men ingen av oss er glad i oppmerksomhet eller det å vere i fokus, men vi vil likevel feire dagen vår med alle vi er glad i. Vi tenkjer å reise til Maldivene dagar etter vi giftar oss, og ville derfor bruke meir peng på det enn sjølve festen. Vi inviterar ca 130stk. Takk for evt. svar Anonymkode: 273c5...444 130 stk!! Det er ikke rart du kommer med disse spørsmålene da. Man behøver ikke å invitere absolutt alle sine søskenbarn, alle venner man har hatt gjennom hele oppveksten hvis man egentlig ikke har kontakt med dem mer, tidligere naboer og alle man har gått i klasse med gjennom hele oppveksten. Jeg ville først prøvd å kutte ned på dette tallet. Kaffegjester synes jeg ingenting om. Hvis jeg hadde mindre enn én times reisevei kunne jeg takket ja til å være kaffegjest, men ikke dersom det ikke var plass til meg i lokalet der vielsen finner sted. Det hadde jeg ikke giddet. Jeg hadde heller vurdert å kun sende en rimelig gave da, alt etter hvilken relasjon jeg hadde til brudeparet. Jeg drikker ikke alkohol, så for min del som gjest er ikke prisen på drikke så stor som for andres del. Kaker er viktig for min del, men ikke en trubadur. Litt underholdning er likevel fint, og det kan lett gjøres både gratis og spennende. At lokale er fint pyntet ser jeg på som en selvfølge. Her er det likevel bare budsjettet og kreativiteten som setter grenser. Et bryllup uten taler er kjedelig. Tramping og at brudeparet kysser under bordet ser jeg nesten på som en obligatorisk og artig del av det hele. Er du virkelig ikke interessert i å skape en dag med gode minner å se tilbake på?? Om dere dropper alt som man ser på som kosen ved et bryllup, OG har det hele svært minimalistisk, pluss at dere skal til Maldivene på bryllupsreise, så hadde jeg virkelig tenkt mitt om jeg hadde fått vite om det. Anonymkode: cfe71...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2017 #24 Skrevet 28. januar 2017 På 24.1.2017 den 16.30, AnonymBruker skrev: Dei får både masse kaker, snacks og drikke(både alkohol og alkoholfritt). Eg har kjempe stor slekt, så berre mi slekt er over 80stk. Vi har berre eldre onklar/tanter og vil derfor invitere litt yngre folk òg, for at det skal bli litt kjekkare. Treng vel ikkje ha talar og brudevals sjølv om ein invitera til fest? Anonymkode: 273c5...444 Det er en betydelig forskjell på ordene BRYLLUPSEST og BYGDEFEST! Sistnevnte er harry! Anonymkode: cfe71...cc6 1
RockyRose Skrevet 28. januar 2017 #25 Skrevet 28. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med "festen" egentlig? Når det ikke er lagt opp til dans, hva skal folk gjøre etter det tredje kakestykket og den fjerde kaffekoppen? Anonymkode: 37607...493 Eg har ikkje sagt det ikkje vert lagt opp til dans? Der skal både vere trubadur og dans, men ikkje "brudevals".
RockyRose Skrevet 28. januar 2017 #26 Skrevet 28. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: 130 stk!! Det er ikke rart du kommer med disse spørsmålene da. Man behøver ikke å invitere absolutt alle sine søskenbarn, alle venner man har hatt gjennom hele oppveksten hvis man egentlig ikke har kontakt med dem mer, tidligere naboer og alle man har gått i klasse med gjennom hele oppveksten. Jeg ville først prøvd å kutte ned på dette tallet. Kaffegjester synes jeg ingenting om. Hvis jeg hadde mindre enn én times reisevei kunne jeg takket ja til å være kaffegjest, men ikke dersom det ikke var plass til meg i lokalet der vielsen finner sted. Det hadde jeg ikke giddet. Jeg hadde heller vurdert å kun sende en rimelig gave da, alt etter hvilken relasjon jeg hadde til brudeparet. Jeg drikker ikke alkohol, så for min del som gjest er ikke prisen på drikke så stor som for andres del. Kaker er viktig for min del, men ikke en trubadur. Litt underholdning er likevel fint, og det kan lett gjøres både gratis og spennende. At lokale er fint pyntet ser jeg på som en selvfølge. Her er det likevel bare budsjettet og kreativiteten som setter grenser. Et bryllup uten taler er kjedelig. Tramping og at brudeparet kysser under bordet ser jeg nesten på som en obligatorisk og artig del av det hele. Er du virkelig ikke interessert i å skape en dag med gode minner å se tilbake på?? Om dere dropper alt som man ser på som kosen ved et bryllup, OG har det hele svært minimalistisk, pluss at dere skal til Maldivene på bryllupsreise, så hadde jeg virkelig tenkt mitt om jeg hadde fått vite om det. Anonymkode: cfe71...cc6 Vi invitera ikkje folk vi ikkje har kontakt med, men eg har nettopp ei veldig stor slekt. Søskenbarnet mitt inviterte kun stykker av søskenbarn der t.d. søstra mi vart invitert og ikkje eg.(Eg og bruda var jamnaldra, og har hatt meir kontakt enn ho og søstra mi). Og dette reagerte mange på, og eg har derfor tenkt at eg aldri ville gjere dette. Anten skulle det vere alle, eller ingen. Veldig ueinig For oss og våre nærmaste er talar nettopp det kjedelige i bryllaup, og tramping og kyssing under bordet er ikkje heller så typisk for vår omgangskrets, og vi skapar nok fine minner utan talar og alt det andre "obligatoriske". - Men vi har nok bestemt oss for å endre litt på planane, så vi har korta ned til 80stk, invitera til middag på hotellet med fest der, og heller ein billigare bryllaupstur. 1
LittleBabyBlue Skrevet 28. januar 2017 #27 Skrevet 28. januar 2017 (endret) Brutalt ærlig hadde jeg og alle jeg kjenner tenkt at dere innviterte flest mulig billigst mulig med minst mulig innsats for å få mest mulig gaver og gå i pluss. Sorry, men bryllupsgjester er ikke til for å betale for deres bryllup og bryllupsreise. Med 130stk kan du bare glemme den at noen tror dere "ikke liker oppmerksomhet". Vi hadde selvfølgelig ikke sagt det til brudeparret, men det hadde blitt en negativ snakkis uten tvil. Endret 28. januar 2017 av LittleBabyBlue 2
RockyRose Skrevet 28. januar 2017 #28 Skrevet 28. januar 2017 6 timer siden, LittleBabyBlue skrev: Brutalt ærlig hadde jeg og alle jeg kjenner tenkt at dere innviterte flest mulig billigst mulig med minst mulig innsats for å få mest mulig gaver og gå i pluss. Sorry, men bryllupsgjester er ikke til for å betale for deres bryllup og bryllupsreise. Med 130stk kan du bare glemme den at noen tror dere "ikke liker oppmerksomhet". Vi hadde selvfølgelig ikke sagt det til brudeparret, men det hadde blitt en negativ snakkis uten tvil. Det må du ver så god tru, men det er heilt feil. Vi har tenkt å skrive i invitasjon at framfor gåve vil vi at folk skal donere til dyrevernalliansen Turen betalar vi sjølv, og vi har alt av kjøkkenutstyr og liknande vi treng.. Vi ville invitere så mange fordi vi er så mange med søskenbarn, nærmaste venar og familie. Og sjølv om vi ikkje er glad nok i oppmerksomheit til å stå framfor heile gjengen med talar og dans, så vil vi likevel ha oppmerksomhet på at dette er vår dag.
LittleBabyBlue Skrevet 28. januar 2017 #29 Skrevet 28. januar 2017 36 minutter siden, RockyRose skrev: Det må du ver så god tru, men det er heilt feil. Vi har tenkt å skrive i invitasjon at framfor gåve vil vi at folk skal donere til dyrevernalliansen Turen betalar vi sjølv, og vi har alt av kjøkkenutstyr og liknande vi treng.. Vi ville invitere så mange fordi vi er så mange med søskenbarn, nærmaste venar og familie. Og sjølv om vi ikkje er glad nok i oppmerksomheit til å stå framfor heile gjengen med talar og dans, så vil vi likevel ha oppmerksomhet på at dette er vår dag. Da stiller saken seg litt anderledes, men hadde uansett ikke reist langveis for kaffe og kaker. Da hadde jeg heller gått for skikkelig bygdefest med god, men enkel varmrett, hjemmelagde kaker og lokale hvor gjestene kunne tatt med medbrakt. Vi skal også kutte ut taler, men det er så gjestene med sosial angst ikke skal føle noe press.
RockyRose Skrevet 28. januar 2017 #30 Skrevet 28. januar 2017 1 minutt siden, LittleBabyBlue skrev: Da stiller saken seg litt anderledes, men hadde uansett ikke reist langveis for kaffe og kaker. Da hadde jeg heller gått for skikkelig bygdefest med god, men enkel varmrett, hjemmelagde kaker og lokale hvor gjestene kunne tatt med medbrakt. Vi skal også kutte ut taler, men det er så gjestene med sosial angst ikke skal føle noe press. Det hadde blitt ein "bygdefest" med masse kaker og mogelegheit til å ta med medbrakt i tillegg til det av drikker vi hadde skaffa, berre utan middag då den ikkje ville starta før i 7-8 tida.. Men no har vi endra tankane mot eit hotell-bryllaup Er derfor det ikkje blir talar og brudedans for oss og, då min kjære har litt problem med dette
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2017 #31 Skrevet 30. januar 2017 Etter min mening er det direkte frekt å nekte gjestene sine å si noen ord ved en slik anledning. Anonymkode: b3011...dee
RockyRose Skrevet 31. januar 2017 #32 Skrevet 31. januar 2017 På 30.1.2017 den 14.39, AnonymBruker skrev: Etter min mening er det direkte frekt å nekte gjestene sine å si noen ord ved en slik anledning. Anonymkode: b3011...dee Ingen har sagt noko om å nekte gjestane å tale? Vi legg ikkje opp til talar og kjem heller ikkje til å halde tale sjølv, og derfor forventar vi ikkje at nokon andre skal heller.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2017 #33 Skrevet 1. februar 2017 Dropp alle som er kaffegjester. Anonymkode: 508a9...e04
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #34 Skrevet 2. februar 2017 Det er jo mulig å gjøre det sånn, men vær påpasselig med å informere om hva folk er invitert til. Skriv i invitasjonen at dere inviterer til frest med kaker og kaffe, samt snacks. Jeg ville også ordnet med enkel nattmat. Siden festen begynner såpass sent, blir nok gjestene værende litt utover natta, og da er det godt å få påfyll sv litt salt mat. Suppe, spekemat eller pølse med brød er helt innafor. Anonymkode: 3691f...eca 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2017 #35 Skrevet 2. februar 2017 På 24.1.2017 den 16.16, AnonymBruker skrev: Til alle slekt, familie og venar, eller folk som skal eller allereie har gifta seg, kva tenkjer dykk om: - At festen blir "billigast" mogeleg fordi vi vil på dyrare bryllaupsreise? Men likevel inkluderar litt drikkevarer, kaker, trubadur og mange gjestar i eit pynta og fint lokale. - At vigselen vert på eit rådhus 1t frå sjølve festen, som sikkert ikkje har plass til så mange gjestar? - Å kun bli invitert til kake og fest, men ikkje middag? - At det blir ein fest med slekt og vener, men utan talar, bryllupsdans og slike typisk "bryllups-oppmerksomhet" til brudeparet med klapping, tramping og slike ting? Vi planlegg bryllaup, men ingen av oss er glad i oppmerksomhet eller det å vere i fokus, men vi vil likevel feire dagen vår med alle vi er glad i. Vi tenkjer å reise til Maldivene dagar etter vi giftar oss, og ville derfor bruke meir peng på det enn sjølve festen. Vi inviterar ca 130stk. Takk for evt. svar Anonymkode: 273c5...444 *Vener* Anonymkode: 54ed8...882
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå