Gå til innhold

Kylling & Curry baguette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et par ganger i uka kjøper jeg kylling & curry baguette på BIT. Jeg synes denne smaker så utrolig godt! Jeg har prøvd å lage lignende curry-salat hjemme uten hell. Har da brukt litt vanlig karri, majones og prøvd med kesam. Den får absolutt ikke den samme smaken som når man kjøper Curry baguetter ute på enten BIT, Big Bite e.l. Noen som har noen tips? Dette er absolutt det beste jeg vet, må få tak i en god oppskrift!

Anonymkode: 147eb...3dc

Gjest Zeitgeist
Skrevet (endret)

Det kan bli vanskelig. Karri er nemlig en krydderblanding*, og hvis du ikke vet hvilken karritype de anvender, blir det vanskelig å gjenskape dressingen. 

*jeg har fire ulike karrityper hjemme: thailandsk gul karripaste, indisk karri, britisk karri, og tyrkisk karri. Samtlige smaker "karri" - men likevel ulikt. 

Edit: Ble nysgjerrig og googlet. Kom over denne tråden http://vgd.no/forbruker/mat-og-drikke/tema/1099111/tittel/majones-dressing-til-baguetter Hvis du scroller litt ned på siden, kommer en oppskrift. Tydeligvis er du ikke alene om å like karridressingen til Big Bite :)

Endret av Zeitgeist
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...