Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. :)

Jeg har prøvd meg på hip thrust noen ganger, og kjenner det godt i rumpa! Men jeg syntes det er litt styr og stress med stang + det gjør vondt. På treningssenteret mitt er ikke stengene der hvor benkene er, så det blir litt tungvindt og klumsete og bære frem og tilbake osv..

Så det jeg lurte på er om man kan manual eller vektskiver istedet for stang? Jeg er helt ny på styrketrening, og bruker ikke spesielt mye vekt på stangen uansett. Så om jeg bruker en manual/vektskive på feks. 10-20 kg? Eller er det stang man må bruke? Hvis det er tilfelle får jeg bare gjøre det, for ønsker å trene hip thrust.

Anonymkode: 862bd...405

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det blir veldig fort alt for lett da, og det er begrensa hvor mange sånne veltskiver du får stabla på bekkenet :ler:

Hva med glute bridge? Da trenger du ikke å tenke på at du må ha benker.

Og bruk en sånn padding rundt stanga, hvis ikke gjør det dødsvondt. 

• Liker 1
Gjest Froning
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sammen. :)

Jeg har prøvd meg på hip thrust noen ganger, og kjenner det godt i rumpa! Men jeg syntes det er litt styr og stress med stang + det gjør vondt. På treningssenteret mitt er ikke stengene der hvor benkene er, så det blir litt tungvindt og klumsete og bære frem og tilbake osv..

Så det jeg lurte på er om man kan manual eller vektskiver istedet for stang? Jeg er helt ny på styrketrening, og bruker ikke spesielt mye vekt på stangen uansett. Så om jeg bruker en manual/vektskive på feks. 10-20 kg? Eller er det stang man må bruke? Hvis det er tilfelle får jeg bare gjøre det, for ønsker å trene hip thrust.

Anonymkode: 862bd...405

Du trenger ikke å bruke vektstang.

Etterhvert som du blir sterkere er det bare veldig praktisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...