Gå til innhold

Til dere som trener

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp..

Jeg har aldri trent i hele mitt liv men har lyst å begynne å trene rumpen. Jeg har funnet en del øvelser som skal hjelpe å bygge/stramme opp rumpen, men jeg har endel spørsmål:

1:

hvor mange forskjellige øvelser bør man gjøre per treningsøkt og hvor mange repetisjoner på hver av øvelsene?

2:

Hvor mange ganger per uke bør jeg trene rumpa?

3: 

Når jeg trener med vekter hvor lenge bør jeg trene med feks 20 kg før jeg øker, og hvor mye bør man øke?

4:

Jeg ønsker også å gå ned noen kg, kan jeg da jogge de dagene jeg ikke trener rumpa eller vil det bryte ned rumpemusklene?

Beklager skikkelig amatørspørsmål, men er man nybegynner så er man nybegynner 😁

Anonymkode: 1a093...2e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger litt hjelp..

Jeg har aldri trent i hele mitt liv men har lyst å begynne å trene rumpen. Jeg har funnet en del øvelser som skal hjelpe å bygge/stramme opp rumpen, men jeg har endel spørsmål:

1:

hvor mange forskjellige øvelser bør man gjøre per treningsøkt og hvor mange repetisjoner på hver av øvelsene?

2:

Hvor mange ganger per uke bør jeg trene rumpa?

3: 

Når jeg trener med vekter hvor lenge bør jeg trene med feks 20 kg før jeg øker, og hvor mye bør man øke?

4:

Jeg ønsker også å gå ned noen kg, kan jeg da jogge de dagene jeg ikke trener rumpa eller vil det bryte ned rumpemusklene?

Beklager skikkelig amatørspørsmål, men er man nybegynner så er man nybegynner 😁

Anonymkode: 1a093...2e5

Jeg liker det sånn her: 

4-5 øvelser + en til legger. 6-12 reps.

feks: Mandag rumpe og bakside lår, fredag  rumpe og framside lår

Om du er helt nybegynner anbefaler jeg å trene lett i begynnelsen for leddene sin skyld, og om du akkurat klarer 10 repitisjoner med 20 kg i knebøy og ikke en mer, ville jeg økt med noen få kilo når jeg klarer litt mer reps :) du vet sikkert at kroppen blir vant til belastningen du kjører med, så prøv deg litt frem.

Anonymkode: 936d5...782

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...