AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Jeg trenger litt hjelp.. Jeg har aldri trent i hele mitt liv men har lyst å begynne å trene rumpen. Jeg har funnet en del øvelser som skal hjelpe å bygge/stramme opp rumpen, men jeg har endel spørsmål: 1: hvor mange forskjellige øvelser bør man gjøre per treningsøkt og hvor mange repetisjoner på hver av øvelsene? 2: Hvor mange ganger per uke bør jeg trene rumpa? 3: Når jeg trener med vekter hvor lenge bør jeg trene med feks 20 kg før jeg øker, og hvor mye bør man øke? 4: Jeg ønsker også å gå ned noen kg, kan jeg da jogge de dagene jeg ikke trener rumpa eller vil det bryte ned rumpemusklene? Beklager skikkelig amatørspørsmål, men er man nybegynner så er man nybegynner 😁 Anonymkode: 1a093...2e5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger litt hjelp.. Jeg har aldri trent i hele mitt liv men har lyst å begynne å trene rumpen. Jeg har funnet en del øvelser som skal hjelpe å bygge/stramme opp rumpen, men jeg har endel spørsmål: 1: hvor mange forskjellige øvelser bør man gjøre per treningsøkt og hvor mange repetisjoner på hver av øvelsene? 2: Hvor mange ganger per uke bør jeg trene rumpa? 3: Når jeg trener med vekter hvor lenge bør jeg trene med feks 20 kg før jeg øker, og hvor mye bør man øke? 4: Jeg ønsker også å gå ned noen kg, kan jeg da jogge de dagene jeg ikke trener rumpa eller vil det bryte ned rumpemusklene? Beklager skikkelig amatørspørsmål, men er man nybegynner så er man nybegynner 😁 Anonymkode: 1a093...2e5 Jeg liker det sånn her: 4-5 øvelser + en til legger. 6-12 reps. feks: Mandag rumpe og bakside lår, fredag rumpe og framside lår Om du er helt nybegynner anbefaler jeg å trene lett i begynnelsen for leddene sin skyld, og om du akkurat klarer 10 repitisjoner med 20 kg i knebøy og ikke en mer, ville jeg økt med noen få kilo når jeg klarer litt mer reps du vet sikkert at kroppen blir vant til belastningen du kjører med, så prøv deg litt frem. Anonymkode: 936d5...782
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå