Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Jeg har endelig fått drømmejobben, og hadde første vakt i går. Jeg var nervøs før jeg dro fordi det selvfølgelig er litt skummelt å begynne i ny jobb, men også fordi det forventes ekstra mye av de som jobber i denne butikken kontra andre butikker. Jeg jobber altså som selger. Det har jeg gjort de tre siste årene, men ikke i samme type butikk. Jeg synes allikevel jeg er flink på kundeservice og hyggelig, men den første dagen i går var vanskelig. Jeg kunne ikke svare på spørsmål fra kunder, rotet med kassen og klarte ikke mersalg eller å være en "superselger" slik det forventes. Mye av det kommer nok av at jeg ikke kjenner butikken og vareutvalget og det blir nok bedre etterhvert. Men jeg kjenner jeg er så redd for å dra på jobb igjen i morgen og gjøre det dårlig, og at de nye sjefene mine skal være misfornøyde med meg. Er det noen som har noen råd? 

Anonymkode: f0fcd...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen arbeidsgivere forventer at man skal gjøre det bra første dag på jobb. Det er alltid en læringskurve. Selvsagt kan du ikke svare på alt kundene lurer på.

Dra heller nytte av denne perioden der du har litt "slingringsmonn" og ingen forventer så mye. Si til en av de mer erfarne selgerne at du gjerne vil tilbringe litt tid med dem i starten, så du ser hvordan de svarer folk og lærer av dem.

Anonymkode: 0d45b...37d

• Liker 2
Skrevet

Første dagen er alltid kjip. Fra nå av går det bare en vei, og det er oppover :)

Anonymkode: 5200b...6e7

• Liker 1
Skrevet

Kjære vene, det var første dag på jobben:) Gi det litt tid! Min første dag som selger så utløste jeg ransalarmen... :dry: Fikk utmerket referanse likevel:)

Anonymkode: c3cb1...94c

Skrevet

Hvordan gikk det ts?

Anonymkode: b16cd...92c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...