Gjest Geirfuglen Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Jeg begynte i ny jobb for to år siden. Har vært medlem i Samfunnsviterne, men meldte meg ut fordi jeg ikke var helt fornøyd med deres politiske ståsted og at jeg opplevde det som at de hadde mest fokus på humanister, Jeg har en tverrfaglig utdanning og vurderte derfor NITO i stedet. Fikk der avslag fordi jeg ikke hadde tilstrekkelig med fag. Uansett. På min tidligere arbeidsplass ble det helt automatisk forhandlet lønn, og jeg aner ikke hvordan det fungerer. Vi fulgte tariff, og gikk som regel opp noen tusenlapper i året, På min nåværende arbeidsplass er det større summer vi forhandler om. Vi ligger på minstelønn med masterutdanning i vår jobb, med rundt 470.000. I nabokommunen tjener de i lignende stilling 100.000 mer, men der er de hovedsakelig menn, og vi er hovedsakelig kvinner på min arbeidsplass. I Oslo ligger de 200.000 over vår lønn. Jeg tenker derfor at forhandlingene er svært viktige for å få hevet lønnen vår. Vi er medlem av litt ulike organisasjoner på arbeidsplassen, litt avhengig av fagbakgrunn. Hvordan fungerer egentlig slike lønnsforhandlinger? Må jeg være medlem av en organisasjon? Og hvilken organisasjon skal jeg velge når jeg har en tverrfaglig masterutdanning og ikke helt passer inn noen steder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå