AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 ..Jeg er så lei av at det nesten er umulig å gjøre noe i hverdagen uten at man skal være tilgjengelig for mennesker på telefonen. Er man borte fra messenger, whats app, whats upp, instagram, instasnap, blablablasaas i et døgn så lurer folk på hvor du har blitt av. Er det forventet at man skal være daglig innom alle disse appene og konstant være tilgjengelig for chatting? Jeg liker å være tilstede der jeg ER, det er umulig hvis man skal chatte. Men folk reagerer hvis de ikke får svar på messenger i løpet av et døgn. Ja, jeg vet at mange ikke føler det samme. Men det må da være noen som føler det samme som meg? Har dere en løsning? Anonymkode: 0721a...39b 8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 Nei, men du må jo ha ryggrad nok til å sette dine egne grenser. Dersom du er aktiv på disse appene daglig, er det ikke unaturlig at du vil få spørsmål dersom du plutselig er helt fraværende og ikke svarer på meldinger. Jeg ser heller ikke hvorfor du har alle disse appene når du ikke er interessert i å være så tilgjengelig på sosiale medier. Jeg er kun aktiv på messenger, og det er i hovedsak for å gi korte beskjeder, avtale møter/kollokvier eller sosiale treff. Anonymkode: 1f543...45e 10
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men du må jo ha ryggrad nok til å sette dine egne grenser. Dersom du er aktiv på disse appene daglig, er det ikke unaturlig at du vil få spørsmål dersom du plutselig er helt fraværende og ikke svarer på meldinger. Jeg ser heller ikke hvorfor du har alle disse appene når du ikke er interessert i å være så tilgjengelig på sosiale medier. Jeg er kun aktiv på messenger, og det er i hovedsak for å gi korte beskjeder, avtale møter/kollokvier eller sosiale treff. Anonymkode: 1f543...45e Jeg har prøvd å sette grenser. Er ikke aktiv på appene. Blir ikke plutselig fraværende men er det stort sett hele tiden. Anonymkode: 0721a...39b
Ardenus Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 Når du klarer å slutte å bry deg, det da du får en flottere hverdag(altså å bry seg om hva andre mener at du SKAL gjøre) Bare fortsett å vær tilstede hvor du ER, som du skriver selv, syntes det er flott jeg. 7
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. januar 2017 #5 Skrevet 24. januar 2017 Skriv til dem at de får ringe hvis det er noe viktig. 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #6 Skrevet 24. januar 2017 Ja, sannheten er at folk forventer at man skal være tilgjengelig på sånt hele tiden. Jævla mas! Bare si til dem at du ikke vil ha det sånn og at det ikke er måten du vil bruke mobil og sosiale medier på. Ikke hør på de som sier at du MÅ være tilgjengelig for alt og alle bare fordi du har messenger eller en app. At de bruker slike apper til å chatte med folk dagen lang og konstant kreve at alle andre skal chatte dagen lang får være deres bruk og mening! Anonymkode: c62e8...c11 9
absinthia Skrevet 24. januar 2017 #7 Skrevet 24. januar 2017 Du må bare venne dem til at du ikke alltid er tilgjengelig. Det er en uting med disse kravene til konstant tilgjengelighet, jeg er sikker på at den påfører oss mye ekstra uønsket stress i hverdagen, stjeler tid gjør det også. Lagde en lignende tråd for noen år siden 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #8 Skrevet 24. januar 2017 Før følte jeg at jeg måtte unnskylde meg hver gang jeg la bort telefonen, ikke svarte på ting som ikke var viktig med en gang jeg åpnet meldinger, ikke tok telefonen, osv. Nå har jeg bare sluttet og unnskylde meg, rett som det er. Anonymkode: 9f0ff...e1f 5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #9 Skrevet 24. januar 2017 Takk for svar. Var fint å høre at jeg ikke er den eneste. Kjenner meg veldig godt igjen i tråden din, @absinthia Hvis jeg bare lar være å svare så føler jeg at jeg må sette meg ned på kvelden eller dagen etter å bruke 1 time på chatting Det høres jo ganske dumt ut når jeg sier det, men det er faktisk sånn. Må liksom bruke tid på litt chatting hver dag.. Merker at jeg ikke har lyst til det i det hele tatt. Kanskje jeg bare skal slette messenger.. Å be om at man ringer hvis det er noe viktig var et godt tips! Anonymkode: 0721a...39b 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #10 Skrevet 24. januar 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, sannheten er at folk forventer at man skal være tilgjengelig på sånt hele tiden. Jævla mas! Bare si til dem at du ikke vil ha det sånn og at det ikke er måten du vil bruke mobil og sosiale medier på. Ikke hør på de som sier at du MÅ være tilgjengelig for alt og alle bare fordi du har messenger eller en app. At de bruker slike apper til å chatte med folk dagen lang og konstant kreve at alle andre skal chatte dagen lang får være deres bruk og mening! Anonymkode: c62e8...c11 Det er noe med det å ha egne forventninger til å få svar hos andre, på enkle spørsmål. Også må man huske at dersom man ikke gidder å svare på en melding, er litt arrogant når det kommer flere meldinger og så videre, så kan det hende folk melder seg ut av livet ditt. Noen ganger er det greit å se seg litt om, hva gjelder mennesker man ønsker skal bidra rundt en! Anonymkode: 00c5b...aa5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #11 Skrevet 24. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: ..Jeg er så lei av at det nesten er umulig å gjøre noe i hverdagen uten at man skal være tilgjengelig for mennesker på telefonen. Er man borte fra messenger, whats app, whats upp, instagram, instasnap, blablablasaas i et døgn så lurer folk på hvor du har blitt av. Er det forventet at man skal være daglig innom alle disse appene og konstant være tilgjengelig for chatting? Jeg liker å være tilstede der jeg ER, det er umulig hvis man skal chatte. Men folk reagerer hvis de ikke får svar på messenger i løpet av et døgn. Ja, jeg vet at mange ikke føler det samme. Men det må da være noen som føler det samme som meg? Har dere en løsning? Anonymkode: 0721a...39b Ja. Legg tråden din på et passende underforum. Anonymkode: cfab4...9e4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #12 Skrevet 24. januar 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er noe med det å ha egne forventninger til å få svar hos andre, på enkle spørsmål. Også må man huske at dersom man ikke gidder å svare på en melding, er litt arrogant når det kommer flere meldinger og så videre, så kan det hende folk melder seg ut av livet ditt. Noen ganger er det greit å se seg litt om, hva gjelder mennesker man ønsker skal bidra rundt en! Anonymkode: 00c5b...aa5 Flotte ord, men dessverre er ordene bare en flott "innpakning" med bittersøtt innhold. Mennesker som krever at man skal være på sosiale medier og underholde de til alle døgners tider og svare de på alt mulig visvas på sosiale medier kan gjerne melde seg ut av livet mitt. Jeg har andre ting å gjøre enn å sitte å chatte hele tiden. Det må da være grenser på hvor mange viktige og "enkle spørsmål" (hva enn nå det er?) man skal gjøre i løpet av dagen. Kan du ikke heller ringe personen eller møte personen personlig? Skal man underholde deg i alle mulige jobbpauser og alle gangene du kjeder deg? Når du tar deg friheten til å sende "enkle spørsmål" så skal andre legge bort alt de har for å svare på det, hvis ikke er man arrogant? Du må også tenke over hvordan du opptrer i livet til andre. Er ikke alle sammen som liker å legge bort ting de holder på med flere ganger om dagen for å chatte. Anonymkode: f0686...f72 10
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #13 Skrevet 24. januar 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Legg tråden din på et passende underforum. Anonymkode: cfab4...9e4 Er ikke dette et spørsmål rundt relasjon? Anonymkode: f0686...f72 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #14 Skrevet 24. januar 2017 Ts her. Jeg prøver ikke å være arrogant mot noen og det er jo snakk om mennesker jeg er glad i og vil ha i livet mitt. Det er bare ikke noe fint for meg å chatte så mye. Ønsker å være tilgjengelig for disse menneskene om det skulle være noe. Men tror alle av de vet at jeg er der for de haha. Og når vi treffes så får de jo all min oppmerksomhet Men småpratingen og forventningen til at jeg skal bruke tid på sånt hver eneste dag; funker ikke for meg. Jeg vil gjerne finne en strategi på å få det til å funke uten at venner føler seg oversett/ignorert eller at jeg får alt dette oppi halsen. Å chatte mye funker ikke for meg, å miste kontakt med venner er ikke aktuelt. Men liker å være tilstede der jeg er; det vil ikke forandre seg. Det er sånn jeg er.. Synes forresten at det er koselig når jeg får et hjerte fra en venninne og kan sende et hjerte tilbake, eller en morsom tekst osv. Men det er sånne ting som det er enkelt å åpne og gir meg bare et smil i løpet av dagen; sånt som ikke krever noe stort svar i det hele tatt eller masse babling, sånt som ikke er et "spørsmål jeg må svare på" men rett og slett noe som bare får meg til å smile, som en klem . Hender jeg sender sånt selv. Men "hva gjør du? hvor er du? hva skal du neste uke? hva skal du denne uka? hva skal du i mårra? hva skal du resten av dagen? jeg gjør dette nå -. og dette- og dette - åå nå gjør jeg dette - hvor er du? forsvant du? er du der? går det bra? ikke strøm?" som jeg må svare på mens jeg forsøker å gjøre noe annet får jeg helt oppi halsen. Ikke bestandig jeg har tenkt over hva jeg skal resten av dagen, uka, hvordan jeg har det, hva jeg skal neste uke osv. Må innrømme at jeg ofte legger bort telefonen da fordi jeg ikke orker å tenke på det der og da, men det blir jo liggende der å vente i noen timer eller til kvelden/dagen etter også må jeg svare på det. Mulig jeg bare må slette messenger helt, eller begynne å svare veldig kort. Hva skal du neste uke? -Vet ikke. Anonymkode: 0721a...39b 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #15 Skrevet 24. januar 2017 Alt er så enkelt og praktisk sier alle appene, men først må du registrere deg, vurdere hva du ønsker å oppgi om deg selv, så var det brukernavn, og et passord som må ha mange forskjellige tegn, ok, så skal du huske alt dette. Blir nok mange nervevrak etter hvert som mer og mer av livet tvinges inn i en liten boks med pipelyder. Anonymkode: e4c4f...2ec 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #16 Skrevet 24. januar 2017 Det er da bare å slå av mobiltelefonen. Jeg pleier å slå den på etter jobb mens jeg venter på trikken, og så av igjen når jeg kommer hjem. Folk vet hvor jeg bor om det skulle være noe. Anonymkode: cecc2...d60 5
Arabella Skrevet 24. januar 2017 #17 Skrevet 24. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Var fint å høre at jeg ikke er den eneste. Kjenner meg veldig godt igjen i tråden din, @absinthia Hvis jeg bare lar være å svare så føler jeg at jeg må sette meg ned på kvelden eller dagen etter å bruke 1 time på chatting Det høres jo ganske dumt ut når jeg sier det, men det er faktisk sånn. Må liksom bruke tid på litt chatting hver dag.. Merker at jeg ikke har lyst til det i det hele tatt. Kanskje jeg bare skal slette messenger.. Å be om at man ringer hvis det er noe viktig var et godt tips! Anonymkode: 0721a...39b Kjære vene, har du aldri tenkt på dette selv? 3
Tahini Skrevet 24. januar 2017 #18 Skrevet 24. januar 2017 3 minutter siden, Arabella skrev: Kjære vene, har du aldri tenkt på dette selv? Sjelden jeg plusser deg, men dette var et betimelig spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #19 Skrevet 24. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg prøver ikke å være arrogant mot noen og det er jo snakk om mennesker jeg er glad i og vil ha i livet mitt. Det er bare ikke noe fint for meg å chatte så mye. Ønsker å være tilgjengelig for disse menneskene om det skulle være noe. Men tror alle av de vet at jeg er der for de haha. Og når vi treffes så får de jo all min oppmerksomhet Men småpratingen og forventningen til at jeg skal bruke tid på sånt hver eneste dag; funker ikke for meg. Jeg vil gjerne finne en strategi på å få det til å funke uten at venner føler seg oversett/ignorert eller at jeg får alt dette oppi halsen. Å chatte mye funker ikke for meg, å miste kontakt med venner er ikke aktuelt. Men liker å være tilstede der jeg er; det vil ikke forandre seg. Det er sånn jeg er.. Synes forresten at det er koselig når jeg får et hjerte fra en venninne og kan sende et hjerte tilbake, eller en morsom tekst osv. Men det er sånne ting som det er enkelt å åpne og gir meg bare et smil i løpet av dagen; sånt som ikke krever noe stort svar i det hele tatt eller masse babling, sånt som ikke er et "spørsmål jeg må svare på" men rett og slett noe som bare får meg til å smile, som en klem . Hender jeg sender sånt selv. Men "hva gjør du? hvor er du? hva skal du neste uke? hva skal du denne uka? hva skal du i mårra? hva skal du resten av dagen? jeg gjør dette nå -. og dette- og dette - åå nå gjør jeg dette - hvor er du? forsvant du? er du der? går det bra? ikke strøm?" som jeg må svare på mens jeg forsøker å gjøre noe annet får jeg helt oppi halsen. Ikke bestandig jeg har tenkt over hva jeg skal resten av dagen, uka, hvordan jeg har det, hva jeg skal neste uke osv. Må innrømme at jeg ofte legger bort telefonen da fordi jeg ikke orker å tenke på det der og da, men det blir jo liggende der å vente i noen timer eller til kvelden/dagen etter også må jeg svare på det. Mulig jeg bare må slette messenger helt, eller begynne å svare veldig kort. Hva skal du neste uke? -Vet ikke. Anonymkode: 0721a...39b Så all kommunikasjon som er positiv TIL deg er greit, men når det handler om praktisk FRA deg - positivt for mottaker da er det et slit? Relasjoner handler om å gi og ta, ikke? Når folk spør etter planene dine, er det ofte fordi de ønsker å ha deg med på noe, skjønner? Og om du ikke vil det, er et høflig avslag noe folk forventer. Det å sette seg selv så i sentrum for all kommunikasjon er ikke spesielt sjarmerende skjønner du... Dersom du gjerne vil at folk skal ringe deg, sett på FB-status at du ikke er så god på meldinger, og at dersom folk vil ha tak i deg, og det er viktig, må de ringe deg i stedet. Anonymkode: 00c5b...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #20 Skrevet 24. januar 2017 1 time siden, Arabella skrev: Kjære vene, har du aldri tenkt på dette selv? Vet ikke om jeg forstår spørsmålet. Utdyp! 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så all kommunikasjon som er positiv TIL deg er greit, men når det handler om praktisk FRA deg - positivt for mottaker da er det et slit? Relasjoner handler om å gi og ta, ikke? Når folk spør etter planene dine, er det ofte fordi de ønsker å ha deg med på noe, skjønner? Og om du ikke vil det, er et høflig avslag noe folk forventer. Det å sette seg selv så i sentrum for all kommunikasjon er ikke spesielt sjarmerende skjønner du... Dersom du gjerne vil at folk skal ringe deg, sett på FB-status at du ikke er så god på meldinger, og at dersom folk vil ha tak i deg, og det er viktig, må de ringe deg i stedet. Anonymkode: 00c5b...aa5 Som jeg nevnte, så er et hjerte som en klem - men, man trenger ikke å klemme i en halvtime. Det er forskjell på å gjøre fine ting for hverandre hver dag som blir gjort på 1 sek og 20 minutter. Så jeg føler ikke at jeg har dårlige og egosentriske intensjoner med å oppleve den forskjellen. Om folk vil finne på noe med meg pleier de å spørre meg om å finne på noe. Samme gjør jeg - jeg bruker ikke en lang chat på å spørre om å finne på noe. Ja, jeg skal fortelle de som chatter veldig mye at de skal ringe meg. Ts Anonymkode: 0721a...39b 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå