Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Nå er det slik at sommerferien nærmer seg med stormskritt og jeg som student gleder meg til å få fri fra bøkene og heller jobbe å ha litt ekstra penger et par mnd.

Jeg er medisinstudent på 4 semester og har dette året hatt et forskningsår som skal brukes til en phd. Itilegg har jeg flere kurs og tatt enkeltemner innenfor det jeg forsker på diabetes hos eldre slik at jeg totalt har 4x60 studiepoeng fra medisin/helseområdet.

Det jeg lurer på er hva kan jeg forvente i lønn på sykehjemmet? Ifjor fikk jeg kun vanlig pøeiermedarbeider lønn og ingen tilegg, sykepleier studenter som ikke har fullført 1 året får tilegg som øker med hvert semester. Nå er det jo slik at jeg jobber endel kveld og ikke skatter flrdi jeg er under 50000 året, så for meg er jo 18000-20000 utbetalt ekstremt mye penger. men vil jo likevel ha det jeg har krav på...

Jeg har delt ut medisiner, hjulpet flere nyutdannede sykepleiere med å sette kateteter, har ansvar for alt med diabetes og diabetes sår, altså litt mer medisinsk enn normalt, setter også injeksjoner, syns dere jeg har krav på litt mer lønn? Føler plutselig at studiene mine er veldig lite verdt...

Har man lov til å ta på seg to jobber dersom man klarer å kombinere det?

Anonymkode: 642b2...ced

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønnen er på 157kr/time

Og vaktene jeg får er stortsett kortvakter 17-22 eller 6timer på dag hvor 30 min er ubetalt lunsj så 

Anonymkode: 642b2...ced

Skrevet

Jeg tror det varierer fra sykehjem til sykehjem, og kommune til kommune. Har jobbet sammen med noen medisinstudenter, og de har fått litt mer betalt etter så og så mange år, men jeg tror det er en "spesialavtale". Forsøk å forhandle og gjør rede for det du kan. Spesielt siden du har fått mer ansvar også.

Anonymkode: c73f4...d2c

Skrevet

Noen steder får medisinstudenter sykepleierlønn etter 3 eller 4 år med studier. Spør arbeidsstedet og lever karakterutskrift. 

Anonymkode: 5cf9c...923

Skrevet

Det sykehuset jeg har jobbet på gir medisinstudenter "sykepleierjobb", med tilsvarende lønn etter fullført 4. År. Altså ar de egentlig jobber som sykepleier, med medisinanscar etc. Som spl.student fikk jeg ingen tillegg før jeg var ferdig:/

Anonymkode: b7d53...ff5

Skrevet

Nærmer sommerferien seg med stormskritt? Det er vel nå bare januar?

Anonymkode: 5be88...bbd

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nærmer sommerferien seg med stormskritt? Det er vel nå bare januar?

Anonymkode: 5be88...bbd

Sommerjobbene blir lyst ut nå ja.

Anonymkode: 23d06...9aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...