Gå til innhold

Jeg er himmelsk rasende!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg snakket nettopp med min kone på telefonen.

Jeg skal til legen imorgen. Det er mulig jeg blir sendt til sykehuset derfra og spurte derfor min kone om hunkunne være med. Jeg fikk angstanfall sist jeg var på sykehuset og liker ikke å gå dit alene.

Hun snakket med sjefen som hadde følgende å si:

"Jammen det er jo ikke sikkert at angsten blir bedre av at du er med, Kanskje den bare blir verre? Det er sikkert bare noe fra bilulykken(som nesten kostet meg livet) og ingenting å bekymre seg for!Det er helt sikkert ikke noe alvorlig"

Jeg synes dette er å trampe i klaveret jeg. Hun jobber i en kommunal barnehage og jeg tenker jo mitt om hennes empatiske vesen.

Hun har da ikke noe med å uttale seg om min helse? Eller hvor vidt det er alvorlig eller ikke?

Er fryktelig frustrert. Det blir jammen ikke lettere å ikke vite hva som er galt når folk går rundt å oppfører seg sånn!

Vet ikke om dette er rett forum men moderator flytter det vel om det behøves.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

:trøste: Får du med deg noen andre da?

Skrevet

Jeg forstår sjeften. En kan ikke bare sleppe en arbeidstaker slik, det er ikke hun som skal gjøre noe viktig engang. Hva om det er dårlig med folk på jobben for tiden? Han betaler tross alt lønn for arbeidet hennes.. Det går utover de andre som jobber der, og det blir ikke rettferdig. Enten får du gå alene, finne deg noen andre eller rett og slett gå når hun kan.

Gjest Anonymous
Skrevet

Poenget er ikke at hun ikke fikk fri din dang der du er. Men måten hun svarte på!

Jeg aksepterer at hun ikke fikk fri. Men ikke at sjefen hennes går rundt å uttaler seg på den måten!

Skrevet

ok..Isee..ser ikke at det var så galt det hun sa. Alikevel hvis hun har sagt noe dårlig, så er det ikke sikkert det er vondt ment? Hun tenkte sikkert ikke noe over det.

Skrevet
Hun har da ikke noe med å uttale seg om min helse? Eller hvor vidt det er alvorlig eller ikke?

Nei, absolutt ikke! At hun ikke fikk fri er en ting, men din helse har hun ikke uttalelsesrett om! Hun har bare laget sine egne konklusjoner utifra det kona di har sagt...

Skrevet

Helt enig i at denne sjefen ikke har uttalelsesrett engang :evil:

Skrevet

Ikke noen god situasjon nei, og jeg er helt enig med deg. Hennes sjef har overhode ingenting med å uttale seg om din helse. Håper du fikk noen med deg :klem:

Skrevet

Hun har ingen uttalelsesrett om din helse, hun får holde tankene sine for seg selv. Og din kone burde forøvrig fått velferdspermisjon mener nå jeg. Og er egentlig litt overrasket over at denne sjefen i det hele ttt vet så mye om deg. Ja, det er lett å være åpen og ærlig når ting skjer, men hun har vel ikke blitt blottet for empati over natten? Noen mennesker må man bare holde kjeft overfor, dessverre.

Lykke til :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger.

Jeg trodde kanskje jeg var veldig nærtakende og overfølsom.

Men jeg lurer egentlig litt på omjeg burde ta dette opp med henne?

Jeg kjenner henne fra før da. Har jobbet der selv.

Er veldig i tvil. For jeg synes hun har tråkket over ei grense her.

Skrevet

Synes du skal ta det opp med henne jeg .. om du kjenner henne.

En ting er at hun ikke gir konen din fri - men der bør også hennes "innblanding" stoppe.

Noe annet hadde det vel kanskje vært om det hadde vært motsatt .. at hun var klar over at du hadde vært syk ... og da uttalte seg om at du sikket kunne trengt støtten..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ringte jeg.

Og kona fikk en unnskyldning fra sjefen.

Skrevet

Det var bra. Greit å få tatt sånne ting med en gang.

Gjest Anonymous
Skrevet

Veldig greit, for da slipper man å gå rundt i irritere sg. Nå er det ute av verden :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Fint at du har fått fet ut av verden. En ting man skal være klar over er imidlertid at sjefen ikke har noen rett til å få vite noe om din helsetilstand. Dersom hun er blitt det fortalt av din kone synes jeg også hun kan vurdere situasjonen ut fra eget skjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...