Gå til innhold

Sjokoladeavhengighet Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser sjokolade mer eller mindre hver dag, og vet jo at dette kan ikke fortsette, men det er ikke lett, jeg eier visst ikke viljestyrke...

Er det noen som har tips og råd til meg?

Anonymkode: 65865...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt det tvert, og se deg aldri tilbake. 

• Liker 1
Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Spis frukt istedenfor.

Skrevet

Jeg har gått over til mokkabønner, og samtidig erstattet noe av snopesuget med vann tilsatt sitron. Ulempa med mokkaen er at jeg får hodepine. Men jeg spiser mindre sjokolade da :)

Anonymkode: 4498b...47e

Skrevet

Gå over til mørk sjokolade. Veldig mørk. Da orker du ikke så mange biter og mister litt av søtsuget. Ellers er det kutt tvert som gjelder. Men akk, viljestyrke...

Anonymkode: 63060...f14

Skrevet

Nicecream;)

Anonymkode: 9b94a...721

Skrevet

Hvis du ser det som avhengighet og at du mangler viljestyrke, så kommer det til å bli vanskelig. Men hvis det kun dreier seg om en dårlig vane, er det bare å slutte, hvis du vil det.

Skrevet

Jeg stemmer også for at du går over til mørk sjokolade, den mørkeste du finner. Bare kjøp mørk sjoloade, og sett et totalforbud mot annen sjokolade. Den mørkeste er såpass sterk at du vil mest sannsynlig ikke orke like mye som "vanlig" sjokolade. (Går ut ifra at det er melkesjokolade o.l. som du vanligvis spiser.) I tillegg er mørk sjokolade litt sunnere.

Skrevet
3 minutter siden, PaperFlower skrev:

Jeg stemmer også for at du går over til mørk sjokolade, den mørkeste du finner. Bare kjøp mørk sjoloade, og sett et totalforbud mot annen sjokolade. Den mørkeste er såpass sterk at du vil mest sannsynlig ikke orke like mye som "vanlig" sjokolade. (Går ut ifra at det er melkesjokolade o.l. som du vanligvis spiser.) I tillegg er mørk sjokolade litt sunnere.

Haha det er ikke tull en gang. Kunne slukt melkesjokolade o.l. på 1-2-3. 70-80% mørk sjokolade... not so much :P Jeg gikk tilbake til melkesjokolade da :fnise:

Anonymkode: fa75a...528

Skrevet

Slutt å spis. Enkelt og greit. Verre er det ikke, og man trenger ikke noe sjokoladeslutt app eller kurs. 

Anonymkode: 52e5b...3c5

• Liker 1
Skrevet
På 24. januar 2017 den 11.07, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser sjokolade mer eller mindre hver dag, og vet jo at dette kan ikke fortsette, men det er ikke lett, jeg eier visst ikke viljestyrke...

Kan ikke fortsette? Nå har de til og med funnet ut at det er sunt 😀 Jeg spiser sjokolade hver dag og ser ikke problemet, sett bort fra at sjokolade er dyrt. Så det er mye penger å spare på å la det være om man spiser mye. Selv spiser jeg bare litt hver dag.

Jeg hadde en periode på 18 mnd en gang hvor jeg holdt opp. Gikk helt fint faktisk. Jeg drakk av og til litt sjokolademelk. Jeg lot bare være å kjøpe. Det vare litt tøft et par ganger de første 2 ukene, men så gikk det som smurt resten av tiden inntil jeg begynte på igjen.

Anonymkode: 946bd...372

Skrevet
På 24.1.2017 den 11.07, AnonymBruker skrev:

Når på dagen spiser du det? Og hvor mye?

Spiser du kanskje for lite til noen måltider så du går mye og er småsulten?

Kombinasjonen av fett og karbohydrater i noen rette kan også trigge søtsuget veldig, så det kan også ha noe å si.

Skrevet

Forresten skal kanel dempe søtsuget (?). OBS.. giftig i høye doser (?) 

Skrevet

Ingen blir avhengig av noe de slett ikke kan fordra, men i mange tilfeller blir "avhengighet" brukt som unnskyldning for å opprettholde usunne vaner. 

Det er ingenting som smaker så godt at det er verd å bli kronisk syk eller feit for. Det er bare å slutte å spise sjokolade, ingenting i kroppen din må ha sjokolade for å overleve. 

Anonymkode: b2f09...44e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er omtrent likedan, bortsett fra at jeg nå faktisk klarer å la være og spise sjokolade i ukedagene... stort sett. Klarer ikke være så usunn at jeg spiser det HVER dag. En stor sjokoladeplate inneholder 1000 kcal, om jeg ikke husker feil.

I desember var det en del tilbud på sjokoladeplater. Halv pris! Da kjøpte jeg fire i slengen, og tenkte "å ha det liggende i kjøkkenskapet".... pøh! Jeg spiste dem opp i tur og orden, akkurat når suget meldte seg. De fire forsvant på noen dager. Ble ikke liggende i fire uker til helgene, nei. Jeg kjøpte fire nye, og tenkte at NÅ skulle jeg greie det... samme gjentok seg.

Løsningen er altså rett og slett å LA VÆRE OG KJØPE sjokolade! Kun kjøpe på fredag eller lørdag og spise i helgen. Ikke ha sjokolade i huset ellers i uken. For da er det lett å bryte sammen og ta den sjokoladen fra skapet og spise den på en vanlig onsdag f.eks.

I dag gleder jeg meg til å gå i butikken, for det er fredag og LOV å kjøpe sjokolade igjen! Nam! :alice:

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen blir avhengig av noe de slett ikke kan fordra, men i mange tilfeller blir "avhengighet" brukt som unnskyldning for å opprettholde usunne vaner. 

Det er ingenting som smaker så godt at det er verd å bli kronisk syk eller feit for. Det er bare å slutte å spise sjokolade, ingenting i kroppen din må ha sjokolade for å overleve. 

Anonymkode: b2f09...44e

Da har du ikke et begrep om hva avhengighet dreier seg om. 

Anonymkode: 24266...f8d

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg spiser også sjokolade hver dag. Når jeg kikker ned så ser jeg jo at det ikke er bra for meg...

Kjemp! Denne demonen skal du vinne over! ;)

Endret av DeLorean
  • Liker 1
Skrevet
14 timer siden, Million skrev:

Jeg er omtrent likedan, bortsett fra at jeg nå faktisk klarer å la være og spise sjokolade i ukedagene... stort sett. Klarer ikke være så usunn at jeg spiser det HVER dag. En stor sjokoladeplate inneholder 1000 kcal, om jeg ikke husker feil.

I desember var det en del tilbud på sjokoladeplater. Halv pris! Da kjøpte jeg fire i slengen, og tenkte "å ha det liggende i kjøkkenskapet".... pøh! Jeg spiste dem opp i tur og orden, akkurat når suget meldte seg. De fire forsvant på noen dager. Ble ikke liggende i fire uker til helgene, nei. Jeg kjøpte fire nye, og tenkte at NÅ skulle jeg greie det... samme gjentok seg.

Løsningen er altså rett og slett å LA VÆRE OG KJØPE sjokolade! Kun kjøpe på fredag eller lørdag og spise i helgen. Ikke ha sjokolade i huset ellers i uken. For da er det lett å bryte sammen og ta den sjokoladen fra skapet og spise den på en vanlig onsdag f.eks.

I dag gleder jeg meg til å gå i butikken, for det er fredag og LOV å kjøpe sjokolade igjen! Nam! :alice:

Hva? Har altså løsningen ligget rett foran ansiktet mitt hele tiden? Takk for tips ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også blitt en lørdagsspiser. Smaker mye bedre også! :P

Skrevet
5 minutter siden, Jacklost skrev:

Jeg har også blitt en lørdagsspiser. Smaker mye bedre også! :P

Enig! Kun lørdager er tingen! Du har så rett, så rett!

Anonymkode: 82d56...484

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...