soppen13 Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Hei. Jeg er ei jente på 20 år og er lærling til å bli helsefagarbeider, og jeg har kommet til et punkt hvor jeg ikke vet hva jeg skal gjøre lenger, jeg sitter litt fast. Mitt ønske har alltid vært å jobbe som helsefagarbeider, og det er det eneste som har ligget i kortene mine gjennom årene. Nå vet jeg at jeg er veldig ung, og har mye tid til å finne ut hva jeg ønsker, men jeg føler det ikke slik. Jeg har veldig store problemer med seinvakte, jeg sitter som regel med tårer, uro i kroppen og veldig dårlig mage fordi jeg gruer meg sånn til å dra på jobb. Dette har ikke noe med den plassen jeg jobber på nå, da jeg har jobbet på tre forskjellige sykehjem, en bolig og nå en annen bolig for utviklingshemmede. Har vært til psykolog for problemene men virker ikke som at det er angst som er problemet, bare generelt turnus arbeid. Så det jeg lurer på er om noen kan komme med tips til hvor jeg kan jobbe med aller flest dagvakte som helsefagarbeider?
prt90 Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 Da tror jeg egentlig du har valgt feil yrke :/
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 2 timer siden, soppen13 skrev: Hei. Jeg er ei jente på 20 år og er lærling til å bli helsefagarbeider, og jeg har kommet til et punkt hvor jeg ikke vet hva jeg skal gjøre lenger, jeg sitter litt fast. Mitt ønske har alltid vært å jobbe som helsefagarbeider, og det er det eneste som har ligget i kortene mine gjennom årene. Nå vet jeg at jeg er veldig ung, og har mye tid til å finne ut hva jeg ønsker, men jeg føler det ikke slik. Jeg har veldig store problemer med seinvakte, jeg sitter som regel med tårer, uro i kroppen og veldig dårlig mage fordi jeg gruer meg sånn til å dra på jobb. Dette har ikke noe med den plassen jeg jobber på nå, da jeg har jobbet på tre forskjellige sykehjem, en bolig og nå en annen bolig for utviklingshemmede. Har vært til psykolog for problemene men virker ikke som at det er angst som er problemet, bare generelt turnus arbeid. Så det jeg lurer på er om noen kan komme med tips til hvor jeg kan jobbe med aller flest dagvakte som helsefagarbeider? Vel. Sykehus, aldershjem og alt av bemannede boliger med vakter er da utelukket. Du kan være hjemmehjelp? Du kan søke deg sidelengs til skole eller barnehage? Du kan utdanne deg videre og bli helsesøster? Du kan vurdere: fysioterapeut eller andre lignende utdannelser, du kan vurdere ppt/barnevern eller annet opp mot barn? Du bør uansett bestille deg en time hos veileder der du studerer og be om hjelp. For du kan jobbe innen helse eller omsorg. Alle kan det. Men helse og omsorg er et vidt spekter, og du trenger retning. Det sagt: du kan fint ha angst opp mot å jobbe på alle desse stedene. Folk har tilsyn av en grunn, og oftere enn vi liker tenke på er den grunnen farlig for deg som jobber der. Helsefagarbeidere er blant de yrkene i norge som opplever mest vold på jobb. Anonymkode: 900c5...41c
soppen13 Skrevet 24. januar 2017 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel. Sykehus, aldershjem og alt av bemannede boliger med vakter er da utelukket. Du kan være hjemmehjelp? Du kan søke deg sidelengs til skole eller barnehage? Du kan utdanne deg videre og bli helsesøster? Du kan vurdere: fysioterapeut eller andre lignende utdannelser, du kan vurdere ppt/barnevern eller annet opp mot barn? Du bør uansett bestille deg en time hos veileder der du studerer og be om hjelp. For du kan jobbe innen helse eller omsorg. Alle kan det. Men helse og omsorg er et vidt spekter, og du trenger retning. Det sagt: du kan fint ha angst opp mot å jobbe på alle desse stedene. Folk har tilsyn av en grunn, og oftere enn vi liker tenke på er den grunnen farlig for deg som jobber der. Helsefagarbeidere er blant de yrkene i norge som opplever mest vold på jobb. Anonymkode: 900c5...41c tusen takk for svar. Jeg har selv klart å ´´låse´´ tankene mine når det kommer til andre alternativer som da er grunnen for at jeg ba om tips. Så takk skal du ha! Setter stor pris på innspill. Opplæringskontoret fikk beskjed om dette på starten av lære tiden min, men de har ikke gjort særlig for å hjelpe meg. Har nå bedt lege om hjelp også, og det virker som at de kanskje begynner å høre litt på meg nå. Kjedelig at det tok 1 1/2 år, men bedre sent enn aldri, kanskje det siste halvåret blir lettere nå Takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå