AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Vi har nettopp flyttet, og i den forbindelse kjøpt nye taklamper, da selger tok med seg rubbel og bit. Problemet er bare at på samtlige lamper vi kjøpte, er det ikke hull til ledningen (det er ikke skjult elektrisk anlegg i boligen), slik at ledningen vil ligge i klem om vi henger opp lampene. Kan vi borre hull i den lampedelen som skal festes til taket, slik at vi får trukket ledningen inn i lampen? Materialet i lampene er metall i noen, og plastikk i andre. Anonymkode: 6d175...f71
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 Er du sikker på at det ikke er en liten blank plastdings på siden av lampen et sted, som du bare kan dytte ut?? Vanligvis er det mulighet for begge deler. Altså fast eller med ledning ut.... Anonymkode: 2014e...d95
Hoppetaujenta Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 Hvis det ikke er en eneste mulighet for å få ut eller inn en ledning, så har dere nok blitt lurt. De har prakket på dere fruktboller forkledd som lamper.
Gjest Magnifiq Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 Mine lamper har heller ikke noe hull i den "koppen". Nå har vi koblet de rett opp da, men om ikke må man jo bare lage et lite hull.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #5 Skrevet 24. januar 2017 12 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Hvis det ikke er en eneste mulighet for å få ut eller inn en ledning, så har dere nok blitt lurt. De har prakket på dere fruktboller forkledd som lamper. Rart, gjennom årene har vi kjøpt opptil flere lamper som mangler rom til ledning inn i koppen, til min manns store frustrasjon. Heldigvis har han blitt såpass flink med div verktøy at han klarer å lage en passende åpning som også ser pen ut. Evt lage en nedsenkning i taket, avhengig av hva taket er laget av. Anonymkode: 7c5af...7ac
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #6 Skrevet 24. januar 2017 Jeg ville ha kalt det en mangelfull vare og spurt i butikken hva de egentlig mente en skulle gjøre med dem. Anonymkode: d4a0e...834 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #7 Skrevet 24. januar 2017 Det er helt vanlig idag. Du må derfor kjøpe deg et stålbor og bore opp et passende hull. Det går bra! Anonymkode: ef382...064
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #8 Skrevet 24. januar 2017 Sjekk nøye om det ikke er et felt som er markert. Dersom du finner et slikt felt så bruker du avbiter'n og klipper ut feltet. Anonymkode: bef56...718 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2017 #9 Skrevet 25. januar 2017 Takk for tips! Da får vi se om vi klarer å få til noen pene hull (hullene klarer vi alltids å få til!). TS Anonymkode: 6d175...f71
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #10 Skrevet 26. januar 2017 På Tuesday, January 24, 2017 den 10.16, AnonymBruker skrev: Vi har nettopp flyttet, og i den forbindelse kjøpt nye taklamper, da selger tok med seg rubbel og bit. Problemet er bare at på samtlige lamper vi kjøpte, er det ikke hull til ledningen (det er ikke skjult elektrisk anlegg i boligen), slik at ledningen vil ligge i klem om vi henger opp lampene. Kan vi borre hull i den lampedelen som skal festes til taket, slik at vi får trukket ledningen inn i lampen? Materialet i lampene er metall i noen, og plastikk i andre. Anonymkode: 6d175...f71 Å ta med seg lamper når man selger bolig er ikke lov, med mindre selger har opplyst om dette i prospektet og at lampene er mer enn standar lamper. Ellers ville jeg forhørt meg i bitikker der dere har kjøpt de nye lampene om hvordan problemet er tenkt løst. Jeg tror nemlig du har fått lamper du ikke kan bruke til det anlegget du har. Anonymkode: 94486...665
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2017 #11 Skrevet 26. januar 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ta med seg lamper når man selger bolig er ikke lov, med mindre selger har opplyst om dette i prospektet og at lampene er mer enn standar lamper. Ellers ville jeg forhørt meg i bitikker der dere har kjøpt de nye lampene om hvordan problemet er tenkt løst. Jeg tror nemlig du har fått lamper du ikke kan bruke til det anlegget du har. Anonymkode: 94486...665 Hva i alle dager baserer du dette på? 220/230 volt er standarden her i landet, og det er vel knapt lov å selge lamper som ikke kan kobles til strømnettet i et hvilket som helst hus. 12 volt lamper er tydelig merket og kommer gjerne med transformatorer, men det er ingenting som tyder på at det er dette som er problemet. Jeg tror det er så enkelt som at TS har et gammelt hus der ledningene ligger utenpå vegger og tak, mens de fleste lamper nå til dags tar høyde for at de fleste har skjult anlegg, og ikke kommer med unødvendige hull i kopper og kasser, men overlater til kjøper og/eller elektriker å ta nødvendige hull, noe som er helt rutinemessig. Anonymkode: 3dcad...5df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå