Gå til innhold

Samme frokost og lunsj hver dag - greit nok eller usunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er et utrolig vanemennekse. Vet at dette ikke er det sunneste. Til frokost spiser enten to grove brødskiver med hjemmelaget syltetøy eller grovbrød med avokado+hummus. Til lunsj alltid  bønner, mais, tomat, blader og tunfisk. Det er til middag jeg varierer, masse grønnsaker, bønner og noen ganger fisk. Mellom måltidene drikker jeg soya-sjokolademelk eller spiser frukt. Er slank/normal og alt det der, så vil ikke gå opp eller ned i vekt, men lurer på om dere tror det er ok å nesten alltid ha samme frokost og lunsj? Jeg er pescetarianer og ikke interessert i å spise melk, egg eller kjøtt utenom fisk.

Anonymkode: a2ca5...826

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge du får i deg nok næring, så er det ikke noe problem spise det samme hver dag.

Men uten å vite noe om middagen, så ville jeg i alle fall vært oppmerksom på Kalsium, B12 og D vitamin inntaket.

Anonymkode: bb6c8...c06

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er et utrolig vanemennekse. Vet at dette ikke er det sunneste. Til frokost spiser enten to grove brødskiver med hjemmelaget syltetøy eller grovbrød med avokado+hummus. Til lunsj alltid  bønner, mais, tomat, blader og tunfisk. Det er til middag jeg varierer, masse grønnsaker, bønner og noen ganger fisk. Mellom måltidene drikker jeg soya-sjokolademelk eller spiser frukt. Er slank/normal og alt det der, så vil ikke gå opp eller ned i vekt, men lurer på om dere tror det er ok å nesten alltid ha samme frokost og lunsj? Jeg er pescetarianer og ikke interessert i å spise melk, egg eller kjøtt utenom fisk.

Anonymkode: a2ca5...826

Selvsagt er dette helt supert. Det eneste jeg nok ville vært litt obs på er dette: eksperter er enige i at å spise for mye hermetikk fra sånne gammaldagse metalbokser er usunt. Så du bør sørge for at mais, bønner og tunfisk enten ikke er hermetisert eller kommer på kartong. Sånn for å unngå den faren. Du bør også være obs på at det er anbefalningar knyttet til kilden til og mengden av tunfisk. Jeg ville nok bare byttet den ut med feks laks eller vegetabilsk fett og protein annenhver uke. 

Og til forrige taler: d-vitamin? :klo: du er klar over at sol, fiskefett og sopp er (så godt som) de eneste kildene til d-vitamin? Ts er fiskespiser... Det samme gjelder kalsium og b12 - ts spiser fisk. Fisk inneholder b12. Alle dyr inneholder b12. De beskrevne "grønne vekstene" inneholder kalsium. Meieriprodukter er per nå ikke bevist fordøybare for mennesker. Ingen har til nå bevist at vi tar opp kalsium fra melk! (Jeg drikker melk, altså. Men forskning betalt av et land som også betaler melkebønder får du meg ikke til å stole mer på enn når tobakkindustrien sier røyk er sunt) k-vitamin ville jeg nok slått opp, ts. Sånn for referanse. Folk flest sliter litt med k. 

Anonymkode: b5c64...207

Skrevet

Jeg spiste grovbrød med smør og brunost til frokost og lunsj i 9 år på skolen. Det gikk helt fint det :)

Anonymkode: efd26...efe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...