Gå til innhold

Hvilke venner inviterer man til babyshower?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke venner inviterer man?

De vedkommende henger med daglig?

Det er en gjeng jenter som alltid har invitert alle til det som skjer, forrige babyshower ble alle invitert også.
Men denne runden er 5 stk plukket ut av en jentegruppe på 11. Vi 6 som er plukket vekk har ukentlig kontakt med
både planlegger og den gravide. Flere føler litt på det, men ingen sier noe. Vi er altså invitert i hverandres bursdager, 
samboeres bursdager, div arrangement. Er det noe noen vil, kino etc så spør man hverandre i denne jentegruppen.

Jeg syns bare det er merkelig hvordan man kan velge ut. Det ble sagt at de som er valgt ut er de som har vært med i denne
jentegruppen lengst, altså over 6 år. Men jeg vet at ei har kun vært med 3 år akkurat som 4 andre som ikke ble invitert. Så tenker at
her er det valgt utfra hvem planlegger liker best, men prøver å bruke som skjul. 
Det er heller ikke pratet høyt om, men i en ikke så altfor stor by så blir det jo pratet om og en av oss fikk spørsmål om vi skulle være med den kvelden. Noen hadde vel også lagt merke til på arrangementet at div jenter manglet.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 0233a...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ClickB4it

Kan ikke dere seks planlegge en egen babyshower hvis det er sånn? Eventuelt snakke direkte med den gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reagert noe spesielt.
Det kan være mange grunner til at det er begrenset hvem som er invitert. Jeg har selv vært i babyshower det man mer enn halverte antall inviterte siden den gravide var sliten. Det kan være det skal være ett sted hvor 11 stk blir for trangt?
Hva med å bare spørre den som planlegger rett ut?
Jeg synes det er trist om man blir så fastkjørt i en gjeng at man absolutt må invitere alle hver eneste gang for å ikke skape dårlig stemning...  

Anonymkode: 5b76c...9e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke reagert noe spesielt.
Det kan være mange grunner til at det er begrenset hvem som er invitert. Jeg har selv vært i babyshower det man mer enn halverte antall inviterte siden den gravide var sliten. Det kan være det skal være ett sted hvor 11 stk blir for trangt?
Hva med å bare spørre den som planlegger rett ut?
Jeg synes det er trist om man blir så fastkjørt i en gjeng at man absolutt må invitere alle hver eneste gang for å ikke skape dårlig stemning...  

Anonymkode: 5b76c...9e0

Ja, men hvis de ikke blir invitert overalt så er det drama da og. Så det er liksom standarden som har blitt satt. 

Føler at hvis vi spør så blir det som å mase seg til en invitasjon, litt teit. Har tenkt på å bare komme med gave en dag senere og se om den gravide har tenkt noe over det, uten å sladre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks at jeg og samboer en gang i fjor høst inviterte kun nærmeste på fest, ca 20 stk. Likevel var det nesten 40 der innen kvelden hadde kommet fordi folk antok at når det er fest et sted hos "en av oss" så kommer alle. 

Hvis enkelte har blitt utelatt blir det store diskusjoner med en gang. Det er bare det at når enkelte gjør det, de som har vært med i 6 år så er det ok liksom. Det er jo derfor flere reagerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ClickB4it skrev:

Kan ikke dere seks planlegge en egen babyshower hvis det er sånn? Eventuelt snakke direkte med den gravide?

Genial ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit, det er mye politikk i jentegjenger. Jeg hadde ikke klart meg en uke engang.

Anonymkode: 0e136...3f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...