AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Jeg har begynt i ny jobb for ca 3 mnd siden og har prøvetid med 14-dagers oppsigelsestid fram til 1.april. Etter dette har jeg 3 mnd oppsigelsestid. Jeg kommer til å måtte si opp jobben, og vil mest sannsynlig komme til å måtte varsle arbeidsgiver om dette før prøvetiden er ute (for å unngå at de får høre det av andre). Jeg tenker imidlertid at jeg varsler dem muntlig om at jeg kommer til å si opp først, og så sender den formelle oppsigelsen rundt 1.april, men sluttdato i jobben ca.1.juli (jeg ønsker å beholde jobben fram til da). Men nå lurer jeg på OL jeg kan risikere at arbeidsgiver da sier meg opp med 14-dagers varsel dersom jeg sier fra i prøvetida om at jeg kommer til å si opp? Da sparer de jo en del lønnsutgifter, og jeg har forståelse for at de blir irriterte på meg som sier opp så raskt. Noen som vet, eller har erfaring med dette? Anonymkode: 0e959...cbf
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Hvordan gikk dette? Ser det er en gamnel tråd, er i lignende situasjon selv og googla etter råd😊 Anonymkode: 22022...29d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå