AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Hei. jeg lurer på en ting, når man har delt omsorg, og barnet kun trenger SFO utvalgte dager hos kun den ene forelderen (altså f eks 3 dager i uken kun i partallsuker), burde ikke SFO kunne ordne dette? Altså slik at man betaler halv pris av 3 dager i uken? Eller er dette for mye forlangt? SFO sa nemlig at dette var ikke mulig, kun mulig med de plassstrl. Som står på nett, der ingen passer her. Kjipt å betale 1000 kr mer i mnd for noe som ikke blir brukt! Anonymkode: 685da...b74
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 Burde og burde... Noen gjør det, og noen har kun de plassalternativene de har. Her kan man velge mellom hel plass, morgenplass, ettermiddagsplass og halv plass (som er hel dag halvparten av dagene). For min del kunne jeg ønsket meg halv ettermiddagsplass, siden vi aldri bruker morgenene uansett, men det eksisterer ikke, så da må vi betale litt ekstra. Sånn er det bare... Anonymkode: fcc8a...77b
Arkana Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 Her er det heller ikke mulig å ha andre fordelinger enn de som allerede finnes. Man kan ha 1-5 dager i uken eller 50% som vil si 5 dager annenhver uke. Det er billgere å velge dette og bare bruke tre dager annenhver uke enn å betale for tre dager hver uke. Jeg synes det er helt greit at man ikke kan velge og vrake dager og uker selv, det ville gått unødvendig mye penger på å administrere hver forelders personlige ønsker. Ja, det er kjipt å betale for noe man ikke bruker, men sånn er det bare. Dette gjelder jo for veldig mange, f.eks. vi som betaler for fulle dager, men bare bruker SFO på ettermiddagene.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. jeg lurer på en ting, når man har delt omsorg, og barnet kun trenger SFO utvalgte dager hos kun den ene forelderen (altså f eks 3 dager i uken kun i partallsuker), burde ikke SFO kunne ordne dette? Altså slik at man betaler halv pris av 3 dager i uken? Eller er dette for mye forlangt? SFO sa nemlig at dette var ikke mulig, kun mulig med de plassstrl. Som står på nett, der ingen passer her. Kjipt å betale 1000 kr mer i mnd for noe som ikke blir brukt! Anonymkode: 685da...b74 Hos oss har man ordnet det slik at de som har 50% omsorg for barnet sitt kan få ha 50% plass. Ta kontakt med de som jobber ved FAU (eventuell tillitsvalgt for dere foreldrene på SFO). Anonymkode: 53bd6...2d4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #5 Skrevet 24. januar 2017 Har ikke barnet samme behov uavhengig 50 eller 100 hos foreldre da? Far har bruk for SFO men ikke mor? Anonymkode: 0a834...1f7
Siri_H Skrevet 24. januar 2017 #6 Skrevet 24. januar 2017 (endret) Er SFO leder selv, og her er det kommunen som bestemmer at vi enten har 3 dagers plass, eller 5 dagers plass. Så det er lite SFO leder selv kan bestemme i fht. plasstørrelse. Det er noen foresatte med delt omsorg som har behov for SFO plass annenhver uke hos meg, det godkjenner jeg lett så lenge de har 3 dagers plass. Siden de da ikke bruker plassen like mye som de betaler for, er jeg heller ekstra fleksibel med dem og tillater at de bruker SFO plassen fullt i ferier eller at de bruker morgentilbudet hver dag selv om de egentlig bare har 3 dager i uka. Det er så langt jeg kan strekke meg ut fra mine fullmakter, men det virker som foreldrene er fornøyde med det og skjønner at jeg er bundet av hva kommunen sentralt har bestemt. Endret 24. januar 2017 av Siri_H skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #7 Skrevet 24. januar 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke barnet samme behov uavhengig 50 eller 100 hos foreldre da? Far har bruk for SFO men ikke mor? Anonymkode: 0a834...1f7 Nå vet ikke jeg tilfelle til ts, men årsaken kan jo være at mor har arbeidstider som gjør at SFO ikke er nødvendig, eller at mor bor i gangavstand, men ikke far? Anonymkode: 2191d...73a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå