AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Jeg har startet en nettbutikk, kjøper X fra Asia, billig, og selger for nesten 3 ganger så høy pris i Norge. For eksempel, en varient av X kjøper jeg for 135 kr per unit, fra Asia, og selger i nettbutikken for 399kr. Har nylig fått tilbud av en ganske kjent butikkkjede om samarbeid, dvs dem vil kjøpe X av meg for å selge i sin butikk. Hvis jeg selger for 400 kr, hvor mye burde jeg kreve at de betaler for mine varer? noen som kan komme med noen tips? Anonymkode: 23eb1...67a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 Hvordan kom du frem til prisen på 399? Anonymkode: 0b045...b52
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 Spørs jo hvor mye de vil kjøpe? Høres ut som svindel forresten, de kan lett få tak i det samme som deg i Asia uten å gå igjennom deg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 du selger for 400,-, altså, du selger for 400,-... du har jo allerede prissatt varene dine. Om dem vil kjøpe partier av deg, så gir du dem like mye avslag som du får om du bestiller partier fra asia. Anonymkode: 3a8e5...465
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #5 Skrevet 24. januar 2017 4 minutter siden, Evilposelos skrev: Spørs jo hvor mye de vil kjøpe? Høres ut som svindel forresten, de kan lett få tak i det samme som deg i Asia uten å gå igjennom deg. Enig. En butikkjede er interessert i å tjene mest mulig. Hvorfor skulle de kjøpe dyrt fra trådstarter, når de kan kjøpe direkte fra leverandør i Asia, og antageligvis enda rimeligere enn kr 135,- pr stk (dersom de kjøper store kvanta). Hvorfor skulle butikkjeden ønske et fordyrende mellomledd? De risikerer jo å tape mye penger når innkjøpsprisen er for høy i forhold til utsalgsprisen, ettersom de ofte må selge ut ting til reduserte priser. Butikkjeder er vant med å kjøpe ting billig. Anonymkode: ce625...726 1
Akay Skrevet 24. januar 2017 #6 Skrevet 24. januar 2017 I et samarbeid så ønsker jo partner også å tjene penger på varene. Her kjører du med en kalkyle på 3, altså ville jeg videresolgt til partner for f.eks 2x kalkyle. Da tjener du penger på salgene til ham også pluss at han tjener på å selge til samme pris som deg.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #7 Skrevet 24. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kom du frem til prisen på 399? Anonymkode: 0b045...b52 Så at en butikk i England solgte for den prisen. 1 time siden, Evilposelos skrev: Spørs jo hvor mye de vil kjøpe? Høres ut som svindel forresten, de kan lett få tak i det samme som deg i Asia uten å gå igjennom deg. Nei, faktisk ikke, varen er så godt som ukjent i Norge, og det produseres ikke mange heller, det er ikke snakk om noen masseproduksjon. Bare for ha det klart, det er ikke snakk om noe ræl fra Kina. Totalt vet jeg om 5-6 butikker i Europa som selger denne varen. Anonymkode: 23eb1...67a
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #8 Skrevet 24. januar 2017 1 time siden, Akay skrev: I et samarbeid så ønsker jo partner også å tjene penger på varene. Her kjører du med en kalkyle på 3, altså ville jeg videresolgt til partner for f.eks 2x kalkyle. Da tjener du penger på salgene til ham også pluss at han tjener på å selge til samme pris som deg. Ok, tusen takk for hjelpsomt svar. Da skal jeg snakke med dem asap. Anonymkode: 23eb1...67a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå