AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Hvordan fikk dere deltidsjobben deres? Er det noen områder det er enklere å få jobb innenfor (renhold, butikk etc)? Hva med dere som hadde svært lite jobberfarng? Er selv 20 år og en student med lite jobberfaring. Bor også i Oslo. Hvordan kan jeg skaffe meg en deltidsjobb med den svært begrensede jobberfaringen jeg har? Hvordan skal jeg forklare den i søknaden eller CVen min? Anonymkode: 6edfb...69e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 20 år og aldri hatt en jobb? Jeg ville vært ekstremt skeptisk til deg. Anonymkode: aa9f3...f60 1
Sapree Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 Du bør møte opp og spørre om de trenger folk, ofte er man veldig heldig. Søker man på utlyste stillinger er det alt for mye konkurranse. Skriv den erfaringen du har på CVn selv om det er lite, noen må jo være den første til å gi deg jobb. Etter min erfaring er det lett å få promotør jobb ( dele ut smaksprøver o.l), mange studenter jobber som dette. Sjekk ut NVFT, Concept Communication, Retail 24 o.l finnes mange forskjellige. Fast timelønn og en veldig variert jobb 😊 1
Gjest Froning Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fikk dere deltidsjobben deres? Er det noen områder det er enklere å få jobb innenfor (renhold, butikk etc)? Hva med dere som hadde svært lite jobberfarng? Anonymkode: 6edfb...69e Start gjennom vikarbyråer Hadde ikke spesiell med jobberfaring som var verdt å skrive opp på CV'en etter jeg var ferdig på vgs, Jeg fikk heldigvis jobb som ringevikar veldig lett. For min del viste det seg å være en fin måte å komme i gang i arbeidslivet. Lykke til 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 20 år og aldri hatt en jobb? Jeg ville vært ekstremt skeptisk til deg. Anonymkode: aa9f Så fint for deg
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #5 Skrevet 24. januar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: 20 år og aldri hatt en jobb? Jeg ville vært ekstremt skeptisk til deg. Anonymkode: aa9f3...f60 Jeg skrev begrenset jobberfaring, ikke ingen jobberfaring. Jeg har hatt to tidligere, men det var i ungdomstiden og bare for en kort periode. Anonymkode: 6edfb...69e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #6 Skrevet 24. januar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skrev begrenset jobberfaring, ikke ingen jobberfaring. Jeg har hatt to tidligere, men det var i ungdomstiden og bare for en kort periode. Anonymkode: 6edfb...69e Ikke bry deg, er en del her inne som ikke gjør annet enn å tråkke på mennesker. Det er alltid behov for folk, når jeg studerte jobbet jeg i hjemmestkepleien. All lykke til Anonymkode: 3ecb8...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #7 Skrevet 24. januar 2017 1 time siden, Sapree skrev: Du bør møte opp og spørre om de trenger folk, ofte er man veldig heldig. Søker man på utlyste stillinger er det alt for mye konkurranse. Skriv den erfaringen du har på CVn selv om det er lite, noen må jo være den første til å gi deg jobb. Etter min erfaring er det lett å få promotør jobb ( dele ut smaksprøver o.l), mange studenter jobber som dette. Sjekk ut NVFT, Concept Communication, Retail 24 o.l finnes mange forskjellige. Fast timelønn og en veldig variert jobb 😊 Takk for svar! Har ikke tenkt på promotør som en mulighet tidligere (har bare tenkt på de mer typiske deltidsjobbene som butikkmedarbeider etc), men skal begynne å se etter ledige stillinger innenfor det området! Anonymkode: 6edfb...69e
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #8 Skrevet 24. januar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke bry deg, er en del her inne som ikke gjør annet enn å tråkke på mennesker. Det er alltid behov for folk, når jeg studerte jobbet jeg i hjemmestkepleien. All lykke til Anonymkode: 3ecb8...1e6 Takk Anonymkode: 6edfb...69e 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #9 Skrevet 24. januar 2017 1 time siden, Froning skrev: Start gjennom vikarbyråer Hadde ikke spesiell med jobberfaring som var verdt å skrive opp på CV'en etter jeg var ferdig på vgs, Jeg fikk heldigvis jobb som ringevikar veldig lett. For min del viste det seg å være en fin måte å komme i gang i arbeidslivet. Lykke til Så fint for deg Takk for svar!! Er det noen vikarbyrå som er bedre å henvende seg til enn andre? Anonymkode: 6edfb...69e
Gjest Morene Skrevet 24. januar 2017 #10 Skrevet 24. januar 2017 Er det en spesiell type jobb du er ute etter? For hvis ikke kan jeg anbefale servicebransjen i form av servitør, butikkmedarbeider ol. Og av erfaring kan jeg støtte meg til de som skriver at det er bedre å møte direkte i butikken, enn å svare på utlysninger. Dette er både fordi det viser initiativ (som er alfa omega i service bransjen) og fordi man da kan være heldig med timingen. Plutselig kan det forekomme sykdom som gjør at man trenger noen som kan steppe inn, eller en sier opp som gjør at man må ansette en ny en. Jeg fikk min første jobb på denne måten, og hadde ingen jobberfaring utenom OD dager på skolen og sånt. Fikk senere høre at det som var viktig for min søknad var nettopp at jeg selv møtte opp og at jeg hadde den rette innstillingen. Masse lykke til!!
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #11 Skrevet 24. januar 2017 Jobbet via Adecco noen år. Gikk rundt i byen og leverte åpne søknader til butikker. Kontaktet barne- og ungdomsskoler. Anonymkode: f1fee...e6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå