Huldra:) Skrevet 6. desember 2004 #1 Skrevet 6. desember 2004 Hei hei :-) Er det noen som har giftet seg eller skal gifte seg i Grenland? Hadde vært kjekt å høre litt om hva dere har tenkt rundt lokaler, mat, blomster, etc og hva som kan anbefales. Like viktig er det jo å høre hva og hvem som IKKE anbefales Kan forresten melde om at fredag 28.januar skal det være brudemesse i Skien. Der er det mange som skal vise frem kjoler, mat, blomster, kaker...... Kanskje vi ses?
Christinamor Skrevet 7. desember 2004 #2 Skrevet 7. desember 2004 Vi giftet oss i SKien, St.hansaften i 2001. Hadde vielsen i Skien kirke, og festen i Brekkeparken. har alltid drømt om å gifte meg i Skien kirke, og det svarte til forventingene!! Ellers var Brekkeparken et kjempebra sted å ha festen - været var nydelig, så vi kunne være masse ute. Maten var også utrolig bra, bandet likeså. Blomstene bestilte vi fra Floriss på Møllesenteret, og jeg var hos frisørene truls og Trine - utrolig flinke var de! Vi lot to venner ta bildene, men skulle jeg valgt fotograf, hadde vi brukt Thomas Fjelldalen!
Huldra:) Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2004 Oj.. det hørtes ut til at dere hadde en fantastisk dag. Skien kirke er jo nydelig, men du var ikke redd den skulle bli for mektig? Det skal jo tross alt en del folk til for å fylle den... Tusen takk for tips av frisør om blomsterbutikk,- kjekt å høre andres erfaringer
Vendelin Skrevet 7. desember 2004 #4 Skrevet 7. desember 2004 Vi skal gifte oss i en av Norges fineste kirker, nemlig Borgestad Kirke.(Mener den var innen topp 10 lista i en kåring for et par år siden(utenom stavkirker og dom'er)) Festen blir holdt på Druidenes hus i Porsgrunn. Foreldra min gifta seg i Skien kirke. Mamma sa etterpå:"Hadde jeg visst hvor langt det var å gå opp det gulvet hadde jeg valgt en annen kirke." MEN kirken er utrolig flott." Hadde tenkt å ha Thomas Fjelldalen som fotograf siden jeg synes hans bilder har vært kjempeflotte, MEN har nå begynt å lure litt fordi jeg nå har hatt to vennepar og kjennskap til en hel barnehage som har vært kjempe-misfornøyd. Saken er bare det at resten av fotografene her i fjorden er så tradisjonelle. Så vet ikke hva som er best jeg. Å være tradisjonell og få et bra resultat eller ta sjansen. Jeg vet jo om at Fjelldalen kan være vannvittig flink. Skal ha "privat" frisør selv, men vet om en kjempeflink frisør i Hovenga-senteret. Hun har vært norgesmester i oppsetning, men husker ikke helt navnet hennes.(Wenches frisørsalong iallefall). Som Christinamor sier så er det også kjempeflott i Brekkeparken. Jeg hadde nok vurdert det selv dersom jeg hadde hatt noe tilknytning til det området Dersom du liker det litt "mindre" og skal stå for maten selv så er det helt nyoppusset på Furuheim. Der har det blitt kjempeflott. :-) Blomster har jeg ikke bestemt meg for ennå, det er så mange flinke dekoratører.
Huldra:) Skrevet 7. desember 2004 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2004 Vendelin... Vi vil heller ikke ha så veldig tradisjonelle bryllupsbilder, men heller ikke studiobilder. Vi vil gjerne ha en del bilder ute. Både sort-hvitt og farger. Vi har bestemt oss for Tom Riis. Han tar digitale bilder, og vi har vært å sett på en del som han har tatt (både i hans studio og hos venner som har brukt han). Upåklagelig resultat! Han tar et fast beløp for å komme, og etter bryllupet plukker man ut de bildene man vil ha i papirformat og betaler en viss sum pr bilde. Tom Riis er en trivelig og munter kar, og vi ser frem til å bruke han når vår store dag kommer. LYKKE TIL:)
Christinamor Skrevet 7. desember 2004 #6 Skrevet 7. desember 2004 Forloveren min hadde TOm Ris, og han fulgte dem under hele vielsen, under mottakelsen utenfor kirken, og tok brudebildene. Det ble SÅ mange fine øyeblikksbilder, både av gjestene og brudeparet, så dere kommer sikkert til å bli kjempefornøyd med ham! vendelin; mener det er ei dame i Porsgrunn som også tar litt utradisjonelle, men veldig fine bilder, men dessverre aner jeg ikke hva hun heter.....
Vendelin Skrevet 7. desember 2004 #7 Skrevet 7. desember 2004 Christinamor: kanskje undersøke litt mer om henne da. Takk for tipset Er Tom Ris dyr? Noen av dere som vet sånn ca?
Suebird Skrevet 7. desember 2004 #8 Skrevet 7. desember 2004 Vi skal gifte oss i Skien i september neste år Når det gjelder lokale så kommer det mye an på hvor mye dere vil gi, hvordan stil dere ønsker og hvor mange gjester dere skal ha. I Skien så er det tre flotte lokaler: Villa Fløyen, Odd Fellow og Håndverkeren. Etter hva jeg vet så er disse tre lokalene relativt nyoppussede. Vi skal ha Odd Fellow. Eneste lokale som jeg vet om hvor man kan stå for maten selv. I Porsgrunn så er det jo bl.a. Mule Varde, men tror de har et tak på ca 30 gjester. Floriss på arkaden ser jeg er nevnt her, og de har et godt rykte på seg når det gjelder oppsatser o.l. Kommer nok til å benytte dem vi også Vi skal se nærmere på to fotografer: Fjelldalen og Sundbø. Er jo ikke så mye å velge i der Men var det slik at en barnehage var misfornøyd? Det er jo ganske forskjellig oppdragsgiver da - bryllup og barnehage Viktigste er at han er dyktig på bryllup når det er det man skal ha?! Og vi har valgt oss Skien kirke. Det er jo få kirker som kan måles med den synes jeg. Vi kommer nok til å ha plassanvisere tror jeg, slik at ikke det blir fyllt opp bare på de første radene, men jevnt over - kanskje 6 på hver rad. Lang vei opp? Er ikke det bare flott da?! :D Så spennende at det blir bryllupsmesse! Vet du noe mer om den? Hvor skal det være? Håpet på at det skulle være noe slikt siden vi ikke bor i Skien. Da er en slik messe genial slik at vi kan se frisører, blomsterdekoratører og andre aktuelle aktører i fri utfoldelse :D Det gjør ting mye enklere!
Vendelin Skrevet 8. desember 2004 #9 Skrevet 8. desember 2004 Vi skal se nærmere på to fotografer: Fjelldalen og Sundbø. Er jo ikke så mye å velge i der Men var det slik at en barnehage var misfornøyd? Det er jo ganske forskjellig oppdragsgiver da - bryllup og barnehage Viktigste er at han er dyktig på bryllup når det er det man skal ha?! ! Var jeg som nevnte barnehage I tillegg til to brudepar. Det som "skremmer" meg med bildene, som går igjen både på brudebildene og barnehagebildene er en skikkelig dårlig lyssetting. Ansiktene er totalt kontrastløseog "bleike"(Hvis dere skjønenr hva jeg mener da..hehe), spesielt på svart/hvitt bildene. Uansett ender jeg nok opp med han siden han er den som er mest fantasifull. Har god erfaring med Sundbø tidligere , men hun synes jeg er mer tradisjonell.
Vendelin Skrevet 8. desember 2004 #10 Skrevet 8. desember 2004 ..men jeg må understreke igjen at jeg har sett flest bra bilder hos han
Suebird Skrevet 8. desember 2004 #11 Skrevet 8. desember 2004 Takk for svar, Vendelin Hm, høres jo litt kjipt ut at han ikke kan sette lyset godt nok Men jeg tror vi også ender opp med ham siden vi øsnker litt mer bilder med sjel enn det vanlige Men er spent å se hva begge har å tilby. Vet lite om Sundbø utenom hun er flink med barnebilder... Men hun er kanskje mer tradisjonell ja. Men hun har jo noen unge fotografer hos seg - kanskje de er litt mer spenstige?! Det er litt kjipt å ha så få å velge i, men vi får gjøre det beste ut av det
eliassen Skrevet 8. desember 2004 #12 Skrevet 8. desember 2004 Har fotograf Tom Riis noen nettside hvor man kan se noen av bildene hans?
Xina Skrevet 8. desember 2004 #13 Skrevet 8. desember 2004 Jeg skal ikke gifte meg i grenland,men vi skal til fotograf i grenland. Vi skal til Liv Sundbø.Vi var borte og kjikka på bilder der for ikke så lenge siden.Flere vennepar av oss har brukt henne også.Syns det er veldig flotte bilder jeg.Heller ikke kjedelige bilder. Ungene mine har også tatt 1 års bilder der.Flotte bilder!
Huldra:) Skrevet 8. desember 2004 Forfatter #14 Skrevet 8. desember 2004 Tom Riis har dessverre ingen nettside, men han jobber også som reklamefotograf, så det er sikkert mange steder du kan se arbeidene hans
Huldra:) Skrevet 8. desember 2004 Forfatter #15 Skrevet 8. desember 2004 Hei Suebird... Beklager sent svar... Bryllupsmessen skal være på Hotell Ibsen tror jeg... Også ser jeg at du skal ha bryllupsfesten på Odd Fellow i Skien. Hvordan kommer dere til å ordne rydding dagen etter? Og må man etter middagen gjøre om bordene slik at det er småbord til kakeserveringen, eller er det egne stuer som passer til kaffen?? Skal dit å se i slutten av måneden vi.. Har vært på Villa Fløyen alt. Det er jo flott der også da, men ganske dyrt - særlig vin til maten, etc. Må si det er spennende å høre fra dere andre Grenlandsbruder :-) Det er kjekt å dele litt erfaringer og sånn. Skulle gjerne hatt et større utvalg av lokaler, fotografer og sånn i området da, men det er en del fine alternativer å velge mellom likevel synes jeg Snakkes
Vendelin Skrevet 8. desember 2004 #16 Skrevet 8. desember 2004 PÅ druidenes hus i Porsgrunn er det to etasjer.En til middag og en til kaffe og dans. Veldig deilig å slippe å rydde bordene selv
Suebird Skrevet 9. desember 2004 #17 Skrevet 9. desember 2004 Hei igjen, Huldra Familie og venner kommer rett og slett til å hjelpe med rydding av lokalet. Man slipper og vaske så det er egentlig bare border, stoler, oppvask (men det er flott storkjøkken med maskiner) og pakking av gavene. Hvor mange gjester blir dere? Det finnes en nyyydelig liten stue og en laaang spisesal/dansesal. Man kan fint oppholde seg i den ene delen mens den andre ryddes etter middag. Forhåpentligvis er det såpass fint vær at man kan gå ut i den fine hagen
Suebird Skrevet 9. desember 2004 #18 Skrevet 9. desember 2004 Forresten - takk for info om messen! Blir nok en tur dit ja
Huldra:) Skrevet 9. desember 2004 Forfatter #19 Skrevet 9. desember 2004 Takk for svaret Suebird! Som sagt så skal vi dit å se nærmere jul (vi studerer i Oslo nå, serru ) Veldig fint å høre om hvordan det er der, og om hvordan dere skal organisere det.... Thanks Når det gjelder Håndverkeren og Druidenes Hus i Porsgrunn (som jeg aldri har hørt om før), er jeg heller blank. Er det noen som vet om noen nettsteder der jeg kan se bilder fra disse lokalene? Evt har et tlf. nr til disse stedene slik at jeg kan avtale å ta en titt der...?? Og er det slik at man ordner catering selv? Hva koster det å leie (med eller uten meny)? Mange spørsmål her nå... :oops: Ser frem til messen jeg også. Det skulle visst komme en del kjendiser dit - uten at Ann Seldas sa noe nærmere om hvem dette var. :enig_animasjon: Huldra
Vendelin Skrevet 9. desember 2004 #20 Skrevet 9. desember 2004 Druidenes hus har desverre ikke noe hjemmeside. Det er et lokale hvor man ordner alt selv. Mener det er 4000 vi betaler fra fredag formiddag til søndag kveld. Det er to store saler i hver sin etasje, hvorav en er tilrettelagt til spisesal, med direkte inngang til stort kjøkken (kokken vi skal bruke elsker kjøkkenet fordi det er så god plass og enkelt tilrettelagt.) I den andre salen er det bardisk. Det går trapp fra kjøkkenet til baren i andre etg.Det er garderobe i kjelleren. Lokalet ble pusset opp nå i høst i lyse nøytale farger. Har ikke fått vært å sett etterat de ble ferdig dessverre. Vi tru at lokalet passer best til selskaper på 50-70 stk. Lokalet ligger 100 meter opp i gata for Osebro I Porsgrunn hvis dere er kjent der. Minuset er at det ikke er noe hage området der. Bare en liten litt gjemt parkeringsplass, delvis overbygget. Her kommer vi til å sette opp bord og stoler, muligens legge "gressteppe" og pynte med blomster, trær og kanskje noen busker. Pleier bli koselig (Har vært i 2 bryllup og en konfirmasjon der før.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå