Gå til innhold

Lite samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har ei lita jente på 3 år. Jeg og barnefar har delt omsorgsrett. Tidligere har han hatt henne annenhver helg og hun har vært hos farmor hver onsdag. 

Før jul kom han å sa at de har endret turnus på jobb så han fikk til å ha henne bare 1 helg i mnd.. Men når jeg har snakket med andre han jobber sammen med, så har de faktisk fri annenhver helg, men han bruker heller den andre helga på festing. Jeg tør ikke ta opp dette med han da han bare blir sint og kommer med dårlige unnskyldninger. Den helga han kommer for å hente henne, så gråter hun, ikke snakker hun til han og hun sier at hun ikke vil dra. Noe jeg egentlig skjønner godt da det er lang tid mellom hver gang de møtes. "Heldigvis" er han til moren sin da han har henne (ikke spør meg hvorfor de aldri er hjemme hos han). Og hun har bedre kontakt med farmor ettersom hun er hos henne hver onsdag.. 

det jeg lurer på er, hvordan kan jeg ta opp dette med han, da han bare kommer med dårlige unnskyldninger og til og med anklager meg for å sette griller i hodet på jenta? Og er det noe vits i at jeg søker økt bidrag??

Takk for svar 😊

Anonymkode: 654d8...9db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig må du søke om økt bidrag. Han må innse konsekvenser, og når han er så overfladisk at han velger festing fremfor barnet sitt, så setter det kanskje en støkk i han når han skjønner at det faktisk koster økonomisk også. 

Jeg ville også foreslått at farmor var den som hentet til samvær, at hun rett og slett hadde ansvaret for det. Snakk med farmor, hun skjønner kanskje situasjonen. Jenta er så liten enda, at å treffes kun en helg i måneden med en far hun ikke ser på fire uker vil fort bli en utrygg situasjon. 

Anonymkode: e23bd...67b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...