Gå til innhold

Jobbe mer enn 100% i perioder. Kan jeg tvinges?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jobb som gjør at det er mer å gjøre det ene halvåret enn det andre. Jeg jobber 100% i løpet av et år,men det er fordelt slik at jeg jobber 70% et halvår og 130% det andre halvåret. Jeg føler jeg er fint i stand til å jobbe 100% og ha overskudd i hverdagen,men 130% gjør meg helt utslitt. Jeg er konstant stresset og sliter med å rekke frister,og har ikke noe sosialt liv lenger,fordi jeg er så sliten. Kan legge til at det er mulig for sjefen å få det til slik at jeg kan jobbe 100% jevnt over, men det gjør noe annen organisering litt vrien. Slik ordningen er nå,har den vært lenge,og de kollegaene mine som også har skjevfordeling synes dette er helt ok,og klager ikke. Jeg har derfor lite lyst til å være den ene som klager. Forøvrig har jeg aldri blitt spurt om det er greit å ha skjevfordeling,og jeg ble heller aldri informert om dette før jeg startet i jobben for 3 år siden - jeg ble bare kastet ut i det. Er det lov med skjevfordeling uten å spørre arbeidstaker først? Er det noen maxgrensen for hvor mye jeg kan jobbe det ene halvåret under en slik skjevfordeling? Jeg jobber i offentlig sektor,hvis det er av betydning.

Anonymkode: d919d...5dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I teorien skal man jo jobbe 100% konstant, men hos oss er det 120%-150% belastning til enhver tid. Slitsomt, men man kan ikke gjøre noe med det i disse tider med økende arbeidsledighet. Det står hundrevis av andre arbeidstakere klar til å ta over jobben om man nekter.

Anonymkode: 9f3bc...79e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...