Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden jeg ble separert for et års tid siden ikke orket å tenke på tanken om å treffe noen ny kvinne som kan (kanskje) bli min kjæreste. Nå begynner jeg (heldigvis) å tenke på det, og jeg begynner så smått å være litt på leiting igjen. Eller er jeg det?

Jeg er vel en av de helt normale, både utseende, kropp, interesser, intelligens osv. Folk rundt meg kjenner meg som ganske engasjert,  så jeg skulle vel ikke ha så veldig store problemer med å komme i kontakt med noen. Men der stopper det, siden jeg til tider er en av rollemodellene Jokke hadde i tankene da han skrev "Verdiløse Menn".

Jeg har kommet til at jeg ikke ønsker å bli en av de evig single mennene som går rundt, jeg fortjener faktisk mer enn det, jeg fortjener å ha noen å dele livet med. Men ...

Jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne. Jeg aner ikke hvor jeg skal finne noen, jeg aner ikke hva jeg skal si. Jeg har på følelsen at jeg kommer til å havne i en av de trådene som handler om den kleineste daten ever. Så selvtilliten er ikke på topp. Så hvor begynner jeg?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen er verdiløse. Og det er mange som deg, vanlige mennesker på leting.

Omtrent hvor gammel er du og bor du på landet eller i byen? Det kan hjelpe med litt slik informasjon for å gi tips.

• Liker 6
Skrevet

Du begynner med å pusse opp selvtilliten din. Deretter tar du deg en tur ut og søker øyekontakt og smiler. Det er utrolig hva et smil kan gjøre! Lykke til 

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Gjestemannen skrev:

Jeg har siden jeg ble separert for et års tid siden ikke orket å tenke på tanken om å treffe noen ny kvinne som kan (kanskje) bli min kjæreste. Nå begynner jeg (heldigvis) å tenke på det, og jeg begynner så smått å være litt på leiting igjen. Eller er jeg det?

Jeg er vel en av de helt normale, både utseende, kropp, interesser, intelligens osv. Folk rundt meg kjenner meg som ganske engasjert,  så jeg skulle vel ikke ha så veldig store problemer med å komme i kontakt med noen. Men der stopper det, siden jeg til tider er en av rollemodellene Jokke hadde i tankene da han skrev "Verdiløse Menn".

Jeg har kommet til at jeg ikke ønsker å bli en av de evig single mennene som går rundt, jeg fortjener faktisk mer enn det, jeg fortjener å ha noen å dele livet med. Men ...

Jeg har ikke peiling på hvor jeg skal begynne. Jeg aner ikke hvor jeg skal finne noen, jeg aner ikke hva jeg skal si. Jeg har på følelsen at jeg kommer til å havne i en av de trådene som handler om den kleineste daten ever. Så selvtilliten er ikke på topp. Så hvor begynner jeg?

Haha, du har jo litt søt humor da :P Selvironi er sexy!

Ikke meld deg på Tinder. Tinder er ikke bra for mennesker som ikke er iskalde og evig single og bare ute etter sex og som lett bytter ut folk. Du har brukt tid på å komme deg etter brudd - da lover jeg at tinder ikke er stedet for deg. Jeg er også en som bruker tid på å heale meg etter brudd (med følelser), meldte meg inn på Tinder og det skapte bare mer mas.

Møt kvinner i virkeligheten. Bare smil, hold øyekontakt :) 

Anonymkode: b1b03...b0b

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er viktig at når man er i en slik situasjon, at man klarer å reflektere over seg selv. Har du noen tanker over hvorfor du er singel/separert? 

Anonymkode: 3b1a6...4f0

Skrevet

Vet ikke hvor gammel du er, men du høres ut som en som jeg hadde kommet godt overens med (da bare på grunn av skrivemåten din/brukeren din). Men siden du er såpass nyseparert hadde jeg ikke våget å date deg, for jeg vet nemlig at det tar litt tid å komme seg. 

Fokuser på å stå på egne ben og la forelskelsen komme som en overraskelse. :) 

Anonymkode: 26637...9e2

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er viktig at når man er i en slik situasjon, at man klarer å reflektere over seg selv. Har du noen tanker over hvorfor du er singel/separert? 

Anonymkode: 3b1a6...4f0

Om jeg husker riktig så var det kona til TS som var ute og selvrealiserte seg med andre menn uten å kommunisere dette med ektemannen....

Anonymkode: e4b42...c32

Gjest canacas
Skrevet
9 timer siden, Gjestemannen skrev:

Du trenger ikke være ny-singel for å være clueless på dette :laugh: Også oss med sort belte i singellivet sliter med å finne rett arena. Alt avhenger jo litt av hva du søker der og da osv. Råder deg til å være aktiv, pleie hobbyene dine og vennene dine og ikke tenke så fryktelig mye på det. Lev livet. 

Lykke til :) 

Skrevet
16 timer siden, Kattekvinne skrev:

Ingen er verdiløse. Og det er mange som deg, vanlige mennesker på leting.

Omtrent hvor gammel er du og bor du på landet eller i byen? Det kan hjelpe med litt slik informasjon for å gi tips.

Jeg har rundet 40 år, så klisjeen lever videre. Nysingel mann i 40-årene på desperat leting...

Ellers bor jeg på landet, men likevel sentralt nok til at jeg står i Oslo sentrum etter ca 45 minutter bilkjøring ( og det har jeg målt noen ganger). Er jeg heldig kan jeg sitte midt i Paris etter ca 4 timer. Så det er ikke tilbudene det skorter på...

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg husker riktig så var det kona til TS som var ute og selvrealiserte seg med andre menn uten å kommunisere dette med ektemannen....

Anonymkode: e4b42...c32

Da husker du nok feil. Etter det jeg vet var det ikke noe utroskap fra hennes side, bare en klassisk "vi-lar-barna og bikkja få all oppmerksomheten i mange, mange år" -problematikk. Da går alt av kommunikasjon og nærhet i dass. Derfor er jeg nok også litt sånn brent barn lukter vondt...jeg mener skyr ilden.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor gammel du er, men du høres ut som en som jeg hadde kommet godt overens med (da bare på grunn av skrivemåten din/brukeren din). Men siden du er såpass nyseparert hadde jeg ikke våget å date deg, for jeg vet nemlig at det tar litt tid å komme seg. 

Fokuser på å stå på egne ben og la forelskelsen komme som en overraskelse. :) 

Som sagt ca 40. på papiret. Av og til tjue i hue. Nysparert er vel kanskje å ta i, det er snart et år,  men jeg vet at det ikke er noen vei tilbake der, så jeg kan like gjerne kalle meg singel. Fordelen min er at jeg nok kommer godt overens med de aller fleste, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå videre.

Folk rundt meg har flere ganger sagt at forelskelsen kommer rekende på ei fjøl. Jeg håper på det samme :)

Skrevet
35 minutter siden, Gjestemannen skrev:

Som sagt ca 40. på papiret. Av og til tjue i hue. Nysparert er vel kanskje å ta i, det er snart et år,  men jeg vet at det ikke er noen vei tilbake der, så jeg kan like gjerne kalle meg singel. Fordelen min er at jeg nok kommer godt overens med de aller fleste, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå videre.

Folk rundt meg har flere ganger sagt at forelskelsen kommer rekende på ei fjøl. Jeg håper på det samme :)

Har selv vært i et langvarig forhold, det var ingen vei tilbake når det tok slutt. Det første året var jeg forferdelig redd for at jeg ikke skulle treffe noen; meldte meg inn på apper for dating o.l. 

Traff hyggelige mennesker, men fikk ikke følelser. Følte lidenskap og interesse, noen ganger traff jeg noen som fikk meg til å tenke at jeg burde få følelser fordi personen er så bra - men det kom ikke. 

Så jeg filosoferte litt. Før jeg traff eksen som jeg var sammen med i mange år, så traff jeg ikke akkurat mennesker som jeg ville være i et forhold med (som innebærer å henge daglig med noen, investere masse følelser og ikke bare forelskelse og lidenskap men full kjærlighet, omsorg og alt et forhold innebærer). Sånt møter man ikke hver eneste dag.. Derfor er det ganske sjeldent at man kan treffe noen nye på seriøst nivå rett etter et brudd av den seriøse sorten.

Men selvsagt bør du treffe mennesker, date og prøve deg frem. Men forsøk å fokuser på aktiviteter, fritidsinteresser og kanskje lære deg noe nytt? Blir du forelsket i noen, så kommer det nok like overraskende på deg som eksen din gjorde den gang det skjedde :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...