Gå til innhold

bil

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Tja..Har likt BMW siden jeg var helt liten! Så jeg må nok si det ja..Men da blir det jo så klart de litt større modellene...Ikke 3-serien. 5-serien er topp!

Audi kommer på en andreplass ja. Mercedes er ikke på lista i det heletatt gett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffegjesten

Har hatt 2 stk ganske så nye BMW. Utrolig nok synes jeg de er elendig på vinterføre, men bil - det er det! Kjørt mye Mercedes i Tyskland - og er ikke så glad i det heller. Ville nok hatt Audi - hvis jeg skulle byttet inn min Touran, som er VW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner alternativet Saab, med masse hestekrefter under panseret, (240?) og turbo (?) eller injection eller noe... Ganske gøy å kjøre i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dem.

Audi klarer år etter år å produsere biler med så ufattelig mye fabrikasjonsfeil at det er flaut. Det begynner bli lenge siden Audi produserte en bil det faktisk var verd å bruke penger på (1993 Audi 100 2.3 var en GOD bil), idag TOPPER de feilmeldingslistene og fabrikasjonsfeil.

Jeg trives med en bil jeg er sikker på at airbagen holder seg der den skal være inntil jeg faktisk trenger den. Og ja, jeg skrur på Audier til daglig, familien driver VW/Audi-butikk. Kan dem ut og inn.

Mercedes-benz har forfalt helt siden 1970-årene, det er særdeles lite som er igjen av kvalitetsmerket trekant-stjernen skal symbolisere. Og status? HAH. Jeg ser ikke statusen ved en bil som har så ufattelig mye billig juppie-plast i førermiljøet. Selv en Hyundai er mer forseggjort innvendig.

Bilene blir bare tyngre og tyngre, og hva svarte er poenget med det når resultatet er høyere slitasje og dårligere driftsøkonomi.

Selv min far er drittlei, hans E420 er den siste han har i følge ham selv.

BMW. Hvis noen forsøker innbille meg at de liker designet på bilene, så gud bedre.. Før var de i alle fall klassisk pene, nå er de i beste fall annerledes.

Og så var det motorene da. Om du noensinne har skrudd på en BMW, så vet du fort hva idioti er synonymt med. Feks 2.5literen, den har en smøringsgrad ved 3500 o/min som ikke engang er tilfredstillende for en Fiat. Den greier ikke hente tilstrekkelig med olje ved kurvete vei fra sumpdriven - og derfor får du slitasje.

Hvis noen vil krangle på dette, så har jeg bilder.

Ergonomien er latterlig innvendig, hva svarte er poenget med et infosenter som krever så mye oppmerksomhet for å bruke at det fører til ukonsentrasjon.

Det er vanskelig å forstå hvorfor en SÅ kvalitetsstemplet produsent kan satse på Så annenrangs elektroniske styresentraler og lignende.

Noen gang lurt på hvorfor akkurat høyre frontlys alltid går først på BMW?

Og - BMW er en av få bilprodusenter som greier produsere en TOTALT ubrukelig bil på flere år - ære være X5! Hva svarte skal man med en diger koloss av en bil som ikke er veltesikker for fem øre, har litt mindre bagasjekapasitet enn en vanlig 5-serie og på toppen av det hele ikke kan ta seg frem i terreng?? Driftsøkonomien er heller ikke i dens favør, verden trenger ikke fler biler som sluker drivstoff til ingen nytte. La transportnæringen holde seg til lastebiler. Dette er statusbil for folk som trenger VISE hvor aktive de er.

Skal jeg absolutt velge en tysk bil, så må jeg innrømme (dette er flaut) at Opel har begynt å imponere litt. Designet begynner komme seg, teknikken er endelig up to date, og prisen er søren meg ikke verst heller. Jeg hadde sikkert ikke hatt noe imot å eie en.

Får jeg velge helt fritt, så er det nok fremdeles Volvo. Iaffal om det er snakk om stasjonsvogn. Ikke helt feilfritt det heller, men jeg klarer leve med de feilene du finner her.

Skal jeg ha statusbil, så finnes det ingen tvil - Lexus eller Cadillac. Den ene feilfri og perfekt, den andre rå og elegant. Og i alle fall ikke noe du ser rundt hvert eneste hjørne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffegjesten

Utrolig - jeg enig med Pfaffster? Men denne gangen er jeg det - for hvis jeg kunne velge mellom de bilene som er nevnt i starten ville jeg ikke hatt noen. Har noen venner og noen på jobben som har (hatt Audi A4 og A6) Gud bedre så mye feil - og så dyre, også før bilene har gått 75 000km. Helt utrolig. Sist vi diskuterte dreide det seg om en som skulle kjøpe en brukt bil - og da var vi ikke så enige, men hvis det er snakk om nyere og så store biler - da er vi nok mer på linje. Jeg har også opplevd mye av den han skriver om. Jeg er sikker på at f eks hvis noen andre enn Mercedes hadde produsert elgbilen - A-modellen hadde de blitt nektet godkjenning. I svinger hopper bilen går jo i vinkel. Kjenner en som kjøpte seg en Audi TT. Den har vært mer i hjemlandet sitt, Ungarn, enn han har hatt den selv. Det er så mange biler jeg ville hatt før Audi, BMW og Mercedes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...