AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Jeg har et problem med at det piper når jeg går inn på forskjellige butikker. Det er bare noen få butikker det begynner å pipe i, mens andre gjør det ikke. Jeg har ikke blitt stoppet og sjekket, enda dette har skjedd flere ganger?? Jeg synes dette er litt rart, og jeg tør ikke gå å si ifra siden jeg sliter med sosial angst. Det skjedde igjen idag, og jeg ransaktet lommene mine med en gang jeg kom hjem. Det eneste jeg har der er en del mynter, sedler, 2 bankkort, busskort, omkring 10 t-banebilletter, nøkkelknippe med 2 nøkler og bank-ID, kvitteringer, en gammel leppomade (uten strekkode) og en sånn snuslapp som er brukt (sånn som man trekker i automat). Jakken min har jeg hatt i 2-3 år og skoene mine er heller ikke nye, så jeg skjønner virkelig ikke hva det kan være.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og jeg tør virkelig ikke gå inn i butikker lenger etter det her. Har noen forslag til hva det kan være? Anonymkode: 77bb0...e69 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Noen butikkalarmer slår ut på enkelte inngangskort med magnetstriper (evt andre kort med magnetstripe) Anonymkode: 99bf1...377 1
Forundret.. Skrevet 23. januar 2017 #3 Skrevet 23. januar 2017 Kan jo være mye rart som slår ut. Opplevde en gang at alarmen på posten slo ut på handleposen min, det viste seg at den reagerte på en pakke kyllingfilet..
_popcorn_ Skrevet 23. januar 2017 #4 Skrevet 23. januar 2017 Jeg kjøpte meg ei Stormberg-jakke for mange år siden, og hadde ikke noe problem, før jeg flytta utenlands. Da plutselig peip den, spesielt på vei inn i en matbutikk... ble stoppet av en vekter, som gikk over jakken med en sånn håndholdt detektor, og da fant dem en gjemt alarmbit inni foret, som an eller annen grunn ikke slo ut i Norge, men i utlandet.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 Jeg opplevde at alarmen dreiv å gikk av på en lipbalm fra korea... Anonymkode: 6bc46...d51
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 Jeg opplevde det samme og det viste seg at det var en alarmbrikke på skjorten min som hadde blitt aktiv igjen. Fant det ut når jeg la meg oppå disken på G-sport. 😂😂. De hadde en sånn maskin som avdekket alarmbrikker. Anonymkode: f7769...b24
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 TS her. Det har spesielt skjedd i EN matbutikk opptil flere ganger, kanskje 5-6 ganger. De har jo ikke sjekket meg, noe jeg synes er rart. Men i en sånn situasjon, skal jeg bare stå der og vente? For idag f.eks. så skjedde det på en klessbutikk, jeg stod litt utenfor og ventet, men ingen kom. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre for jeg blir så satt ut? Eller skal jeg bare gå? Uff, jeg overtenker fælt. Anonymkode: 77bb0...e69
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #8 Skrevet 23. januar 2017 Sjekk vaskelappen på jakken og lommeboken om du kan ha en alarmstripe. Du kan sikkert gå innom butikken du peip i og spør om de kan lete etter en alarm. Men nye bankkort og mobil i samme lomme så kan alarmen gå. Anonymkode: 38d03...d06
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #9 Skrevet 24. januar 2017 Skjønner hvordan du har det! Jeg var i Stockholm i helgen, og peip i nesten alle butikker. Jeg skjønte ingenting, og det var fælt! Har ikke utløst alarm i Norge. Etter piping i noen butikker spurte jeg personalet om de kunne sjekke hva som peip. De kom frem til at det var vesken min. Jeg hadde lommebok, lysyl, kart, og noe andre smågreier i den. De deaktiverte den, men jeg fortsatte å pipe i flere butikker. Spurte i enda en butikk om de kunne sjekke, og de mente også at det var vesken, og deaktiverte den. Etter denne butikken turte jeg ikke gå inn i flere butikker. Fikk helt angst for å pipe, så jeg la fra meg vesken på hotellet og gikk uten. Skjønner fortsatt ikke hva problemet var.. Vesken kostet typ 300 kr, og jeg så ingen alarm. Og hvorfor fortsatte det å pipe hvis de deaktiverte den? Favorittvesken min.. Anonymkode: 39ebb...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #10 Skrevet 24. januar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Det har spesielt skjedd i EN matbutikk opptil flere ganger, kanskje 5-6 ganger. De har jo ikke sjekket meg, noe jeg synes er rart. Men i en sånn situasjon, skal jeg bare stå der og vente? For idag f.eks. så skjedde det på en klessbutikk, jeg stod litt utenfor og ventet, men ingen kom. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre for jeg blir så satt ut? Eller skal jeg bare gå? Uff, jeg overtenker fælt. Anonymkode: 77bb0...e69 Hender vi får noen som utløser alarmen hos oss på Felleskjøpet. De fleste blir ganske forvirret og aner ikke hva de skal gjøre. Men det er bedre at du venter enn at du løper. Det can være en chip i jakka eller veska? Som regel er det det. Anonymkode: 6adec...d36
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #11 Skrevet 24. januar 2017 Ingen vits i å stå å vente når ingen kommer, jeg gidder hvertfall ikke gjøre det. Hvis de ønsker å snakke med meg/ta stikkprøve om det skulle pipe, så får de gjøre det, men jeg står ikke og venter lenge på at de kommer. Med 12 timers arbeidsdager og masse praktiske gjøremål i organisasjoner osv. så har jeg ikke et sekund å miste. Anonymkode: 68d04...bc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå