AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Har du noen erfaring med dem og ville anbefalt dem? Er det like bra som å gå til en annen psykolog? Anonymkode: d5872...1a1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Jeg går dit nå. Går til en som heter Tormod, på blindern, og han er kjempeflink! Hos Sio får du max 10 timer, det er det eneste. Så det er ikke noe "langvarig". Men jeg er fornøyd! Anonymkode: 60374...7a8
Persephone Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går dit nå. Går til en som heter Tormod, på blindern, og han er kjempeflink! Hos Sio får du max 10 timer, det er det eneste. Så det er ikke noe "langvarig". Men jeg er fornøyd! Anonymkode: 60374...7a8 Så godt å høre! Men er ti timer nok til å få utført noe særlig da? De jeg har snakket med som går til psykolog har jo gjort de i lange tider. Og hvis man trenger videre behandling etter de ti timene er det vel kanskje kjipt å måtte gå videre til en annen psykolog. Det gjorde at jeg ble litt usikker nå.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #5 Skrevet 24. januar 2017 Man kan få gjort kjempemasse i løpet av ti timer. Fordelen er at behandlingen blir fokusert og målrettet. Masse god forskning på det. Dersom man trenger mer, må man til en avtalespesialist, og da er det en fordel å ha testet terapi først når man skal prøve å bli tatt inn. Anonymkode: 0c7ce...890
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #6 Skrevet 24. januar 2017 Jeg hadde ingen kjemi med behandleren jeg møtte på Blindern, så jeg avbestilte oppfølgingstimen jeg fikk. Anonymkode: bc7e9...10c
Persephone Skrevet 25. januar 2017 #7 Skrevet 25. januar 2017 På Tuesday, January 24, 2017 den 9.10, AnonymBruker skrev: Man kan få gjort kjempemasse i løpet av ti timer. Fordelen er at behandlingen blir fokusert og målrettet. Masse god forskning på det. Dersom man trenger mer, må man til en avtalespesialist, og da er det en fordel å ha testet terapi først når man skal prøve å bli tatt inn. Anonymkode: 0c7ce...890 Okay, da ringer jeg opp og snakker med dem i morgen. Det er jo så vanskelig å vite sånne ting som dette uten erfaring, så innspill er utrolig betryggende.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2017 #8 Skrevet 25. mars 2017 Han som vurderte meg kunne ikke gi meg tilbud hos SiO fordi jeg var "for syk", og nærmest tvang meg til å søke hos privatpraktiserende psykolog. Null forståelse eller sympati for at studenter ikke har penger til sånt. Ba meg snakke med NAV for pengestøtte (LOL), deretter ba han meg spørre om penger fra foreldrene mine. Fikk etter lang diskusjon kranglet meg til at han henviste meg til DPS i stedet. Faen for en tulling. Anonymkode: ead8b...cf6
Hermine Grang Skrevet 25. mars 2017 #9 Skrevet 25. mars 2017 (endret) Broren min gikk til psykolog hos SIO for noen år siden. Fordelen er at han fikk timer utrolig raskt. Nå har ikke jeg peiling, men jeg har hørt at ventetiden ofte er lang hos offentlige psykologer. Han fikk timer samme uke som han hadde vært hos fastlegen. Utrolig forståelsesfulle folk både fastlegen og han. Broren min fikk også utrolig bra oppfølgning. Ja, det er ment at man bare skal ha 10 timer(eller noe rundt der jeg kan ikke detaljene) for det er jo et studenttilbud og sikkert rettet mot studentrelaterte plager. Men psykologen hans hjalp han med å finne noen andre da de 10 timene var over Så han fikk jo i realiteten mye mer hjelp enn de 10 timene skulle tilsi. Hun var veldig bestemt på å at selv om hun hadde begrenset med timer hun kunne gi så skulle hun være sikker på at han fikk hjelp av noen andre og at han var fornøyd med den nye behandleren. Han skrøt utrolig mye av psykologen han hadde. Men klart det med psykolog er jo ingen mirakelkur og det var jo ikke det for han heller. Men han var utrolig takknemlig for det han fikk. Forstår at andre kan ha andre erfaringer, men hele familien vår er utrolig takknemlig for hjelpen SIO ga. Endret 25. mars 2017 av Hermine Grang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå