Gå til innhold

Guttetur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Hva tenker dere om denne situasjonen;

Et samboerpar har en datter på halvannet år. Mannen bestilte seg en ukes ferie med gutta en tid før de finner ut kvinnen er gravid igjen. Når tidspunktet for ferien kommer er kvinnen fullt sykmeldt pga helseplager og smerter pga graviditeten. 

Anonymkode: ab33a...b67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at han får prøve seg på guttetur senere, for madammen hans trenger han i denne perioden.

Men jeg får følelsen av at problemet er at mannen i forholdet ikke er villig til å utsette turen, selv om damen blir sittende alene med eldstebarnet i den uka han er borte.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Serana skrev:

Jeg tenker at han får prøve seg på guttetur senere, for madammen hans trenger han i denne perioden.

Men jeg får følelsen av at problemet er at mannen i forholdet ikke er villig til å utsette turen, selv om damen blir sittende alene med eldstebarnet i den uka han er borte.

Høres ut som en kjent problemstilling.

Hadde det vært min situasjon, så hadde nok mannen fått et ultimatum. Enten blir du hjemme og tar ansvar som den mannen du er, eller så drar du på gutteturen og kommer hjem til tomt hus.

Anonymkode: 134cf...827

• Liker 2
Skrevet

Hei:)

Lei situasjon. Har hun familie i nærheten som kan hjelpe? Hadde det vært meg i samme situasjon og jeg hadde hatt tilgang på avlastning hadde jeg latt ham reise. Jeg ville ikke ha stilt ham et ultimatum. De er to om avgjørelsene. Hvis det er slik at hun ikke greier seg uten hjelp er det jo nærliggende å tro at han velger å ta seg av henne og barnet. Da kan de jo også sjekke med reiseforsikringen om den dekker noe sånt? Å "stå på krava" ved å kjefte og smelle funker sjeldent godt. Vil du ha et godt samarbeid må du nesten invitere til det selv. (Selv når du har rett☺️) Hvis det viser seg at han ikke tenker på/ eller bryr seg om hennes velferd blir jo det en annen sak. 

Lykke til.

Anonymkode: fd0f9...20a

• Liker 5
Skrevet

Takk for innspill. Er usikker på hva jeg tenker selv. Egentlig litt forbanna for at han reiste uten å forstå hvorfor jeg stilte spørsmålstegn ved det. 

Jeg har tilgang på to sett besteforeldre som stiller opp. Men når alle er i jobb, begrenser det seg litt likevel. Særlig kunne jeg trengt avlastning med legging og våkennetter fordi dette er noe som merkbart påvirker helsen min negativt nå. 

Anonymkode: ab33a...b67

Skrevet

Her ville jeg strukket meg langt for å gi ham rom til å dra på guttetur. Men en hel uke? Hvorfor ikke en langhelg, da du kan nyte godt av besteforeldre som kunne bidratt?

Det er vel for sent nå, men jeg ville bedt ham om å komme hjem litt tidligere. En uke er litt for lang tid. Noe av det som er viktig med gutteturer og jenteturer, er å komme seg litt bort med kompiser/venninner. En langhelg burde vært et fint kompromiss for dere.

Det sikkert ganske tøft for ham også, hvis helseplagene dine setter store begrensninger på hverdagshyggen i heimen. (Ikke at det er din feil, i så fall! Man velger jo ikke å bli syk...) Man må unne hverandre å leve litt. Jenteturene mine er svært viktige for meg, noe jeg ser fram til i månedsvis hvert år, og lever lenge på, i alle hverdagene med familiekaos i tilelgg til full jobb.

Anonymkode: 4398f...1f9

Skrevet

Jeg ville nok latt han dra, og heller laget avtale med besteforeldre osv.

Jeg skulle vært veldig, veldig syk og totalt sengeliggende før jeg hadde bedt partneren min om å droppe en ferietur som han har gledet seg til lenge. Da hadde jeg heller stått i det den uka det gjaldt, og så fikk han heller ta all legging og nattevåk i en måned etterpå for å veie opp ;)

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Siri_H skrev:

Jeg ville nok latt han dra, og heller laget avtale med besteforeldre osv.

Jeg skulle vært veldig, veldig syk og totalt sengeliggende før jeg hadde bedt partneren min om å droppe en ferietur som han har gledet seg til lenge. Da hadde jeg heller stått i det den uka det gjaldt, og så fikk han heller ta all legging og nattevåk i en måned etterpå for å veie opp ;)

Samme her. Selv om jeg synes en ukes alenetur er lenge når man har småbarn. Jeg hadde nok bitt tennene sammen den uka det var snakk om, latt ham kose seg og ha det fint, og forventet at han kom glad og uthvilt tilbake med masse overskudd til å ta over slik at jeg fikk hvilt meg litt.

Slik har mannen min og jeg gjort det i alle år- strukket oss langt for hverandre, og det har funket veldig bra for oss. Men det er jo en forutsetning at ingen av partene er helt ego og bare tenker på seg selv. Da blir det lett skjevt. Men å være raus med hverandre innad i forholdet tror jeg er en god investering.

Anonymkode: 53859...62d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mannen min ville aldri ha forlatt meg i denne situasjon og ville ha avbestilt turen og fikk tilbake pengene fra reiseforsikringen.  Da er hun, som en av mange, sammen med en selv-opptatt dust! 

Endret av Outlander
Skrevet

Men før jeg ble helt slaktet av folk, er det jeg som ringe vennene hans for å spørre når de skal på neste guttetur fordi han trenger virkelig å være med og en pause lol.  Nesten skyve han ut av døren :) 

Skrevet
På 23.1.2017 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært min situasjon, så hadde nok mannen fått et ultimatum. Enten blir du hjemme og tar ansvar som den mannen du er, eller så drar du på gutteturen og kommer hjem til tomt hus.

Anonymkode: 134cf...827

Ultimatum og trusler pleier jo å funke kjempe bra i parforhold det. :)

Anonymkode: 2086a...8fd

• Liker 1
Skrevet

Hvis samboeren min skulle reist bort en uke, ville jeg nok bedt moren min om å flytte inn til oss den uken. Sånn at jeg hadde fått litt hjelp.

Men jeg hadde nok klart meg alene en helg sammen med 2 åringen vår. 

Ingen du kan spørre om hjelp? Familie eller venner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...