Gå til innhold

Bursdag i 3. Klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det en "regel" at alle ber alle av samme kjønn i klassen i bursdag eller ingen. Et barn i 3.klasse har bedt alle i klassen, jenter og gutter, i A og B klassen utenom 3 stk. Skal jeg bry meg? Kjenner jeg syns det er trist. 

Anonymkode: f9224...81a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ville jeg ha tatt opp med foreldrene. Dette er IKKE greit!

• Liker 3
Skrevet

Kan du ta det opp med klassekontakt/foreldrerepresentant? Så kan de evt ta det videre. Læreren bør også gjøres oppmerksom. 

Jeg er enig med deg, det er utrolig stusselig og rett og slett mobbing/utestenging på ekte voksennivå. 

Fint at du bryr deg 🙂 Sørg for at disse tre i hvertfall inviteres i bursdagen til barnet ditt?

• Liker 2
Skrevet

Mitt barn er en av de som ikke ble invitert. Og ja, her ber vi alle :)

TS

• Liker 1
Skrevet

Ufint.. Tør du spørre foreldrene om hvorfor? 

Ville uansett tatt det opp med foreldrekontakt + lærer. 

• Liker 1
Skrevet

Det hadde vært en liten samling med noen barn var svaret. Stemmer jo ikke det.

TS

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er det en "regel" at alle ber alle av samme kjønn i klassen i bursdag eller ingen. Et barn i 3.klasse har bedt alle i klassen, jenter og gutter, i A og B klassen utenom 3 stk. Skal jeg bry meg? Kjenner jeg syns det er trist. 

Selvsagt bør du bry deg! I slike situasjoner er det bra å gi beskjed til lærer uansett om det gjelder sitt eget eller andres barn! Foreldre som går god for slike invitasjoner/arrangementer er ofte ikke mottakelige for tilbakemeldinger mht motforestillinger fra andre foreldre, så ofte er det mest effektive å ta det via lærer. Dette er viktig info for lærer mht skole og klassemiljøet. Helt enig med deg, slikt er svært trist! Vet du om invitasjoner ble levert ut på skolen? Vanlig regel er vel at om ikke alle blir invitert, så må invitasjoner leveres privat utenom skoletiden. Det enkleste er jo å levere til så mange på skolen der de er samlet, så om det ble gjort, er det jo svært så konkret å ta tak i for læreren! Men er jo i grunn svært konkret å ta tak i likevel. Gode lærere vil sette stor pris på å få slik informasjon!

Skrevet

Det er virkelig ikke greit å ekskludere en så liten gruppe. Jeg kan skjønne det hvis det f.eks. dreier seg om mobbing og barnet selvsagt ikke ønsker å ha de som mobber ham/henne hjemme i bursdagen, men selv da ville jeg heller invitert bare en liten gruppe framfor å utelukke så få, mobbere eller ikke. Jeg tror dessverre som Lykkehjerte at foreldre som i utgangspunktet har godkjent å invitere alle utenom tre nok ikke er så mottakelige for tilbakemeldinger på det. Kanskje du kan snakke med lærer i stedet?

Gjest Magnifiq
Skrevet

Dette er absolutt ikke greit. Har du ringt dem-? Snakket med lærer?

Man inviterer ikke en hel klasse med unntak av tre barn.

Skrevet

Dette er IKKE greit. En ting er når barn kommer i ungdomsskole-alder etc. Da blir det verre å styre hvem som skal inviteres etc, men i 3.klasse tenker jeg st man bør invitere enten alle av samme kjønn eller alle i klassen.  Alternativt, for barn som ikke trives med så store selskap, får man invitere kun noen få (f.eks 2-3 stk) sånn at flertallet ikke inviteres. Jeg har forståelse for at noen barn ikke vil invitere så mange (kjenner flere som ikke trives med det), men da får alternativet være å invitere kun de aller, aller nærmeste. 

Anonymkode: 9fd38...748

Skrevet
8 timer siden, Lykkehjerte skrev:

Selvsagt bør du bry deg! I slike situasjoner er det bra å gi beskjed til lærer uansett om det gjelder sitt eget eller andres barn! Foreldre som går god for slike invitasjoner/arrangementer er ofte ikke mottakelige for tilbakemeldinger mht motforestillinger fra andre foreldre, så ofte er det mest effektive å ta det via lærer. Dette er viktig info for lærer mht skole og klassemiljøet. Helt enig med deg, slikt er svært trist! Vet du om invitasjoner ble levert ut på skolen? Vanlig regel er vel at om ikke alle blir invitert, så må invitasjoner leveres privat utenom skoletiden. Det enkleste er jo å levere til så mange på skolen der de er samlet, så om det ble gjort, er det jo svært så konkret å ta tak i for læreren! Men er jo i grunn svært konkret å ta tak i likevel. Gode lærere vil sette stor pris på å få slik informasjon!

Sånn er regelen på vår skole også. Grei regel, men jeg synes egentlig ikke det er greit å ekskludere noen få elever allikevel. I den alderen får de jo med seg hva som skjer, og vet gjerne at de andre skal i bursdag Etc.

Jeg regner forøvrig med at Ts er sikker på hva som har skjedd her (virker sånn)? Vi opplevde nemlig en gang å tro at vårt barn var ekskludert fra ei feiring. Fikk det ikke helt til å stemme fordi det var en veldig raus familie som hadde invitert, og ingen kjente konflikter mellom bursdagsbarnet og vårt barn. Heldigvis fant vi ut at invitasjonen bare hadde forsvunnet mellom tegneark i ei hylle som vi ryddet litt sjeldent, så mysteriet ble oppklart og alle ble med på feiringen. Mulig noe sånt kan ha skjedd her, selv om det virker som om TS vet at noen barn bevisst ble holdt utenfor.

Anonymkode: 9fd38...748

Skrevet

Som straks ferdig utdannet lærer hadde jeg satt pris på å få vite sånt :)

Anonymkode: 87bc9...ac9

• Liker 1
Skrevet

Invitasjoner ble sendt på SMS. Skolen er informert. 

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...