AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #21 Skrevet 23. januar 2017 1 time siden, Maleficenta skrev: Jeg tror de som slenger mest dritt var den som var den største dritten selv i forholdet Tror du er inne på noe der gitt. Jeg har bare blitt etterlatt sønderknust og i dyp sorg de gangene jeg har blitt dumpa. Men ingen av mine ekser har slengt dritt om meg (som jeg vet om) eller vice versa. Anonymkode: d841d...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #22 Skrevet 23. januar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det nødvendig å prate dritt om eksen etter et brudd? Er det ikke bare å gå videre, spesielt når du selv har gjort det slutt! Hvorfor sette seg ned hos felles venner, til ny date, rundt omkring å prate dritt som ikke er sann en gang? Det er infantil oppførsel!!! Anonymkode: 84316...64d 😂Word, kun ett tegn på at dem ikke er over personen Anonymkode: 7c1d4...6c7
Cuntzilla Skrevet 23. januar 2017 #23 Skrevet 23. januar 2017 Fordi de er såret, sinte, ikke over personen eller fordi personen rett og slett er en dritt. Ofte en kombinasjon tror jeg. Det sistnevnte er jo også en subjektiv opplevelse, i et stygt brudd så vil begge ha sin egen versjon som føles sann ut for dem, hvor det meste av skylden legges på den andre parten eller hvor man fokuserer på eller overdriver de negative sidene til den andre. Det er ikke løgner, det er bare følelser. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #24 Skrevet 23. januar 2017 18 minutter siden, Cuntzilla skrev: Fordi de er såret, sinte, ikke over personen eller fordi personen rett og slett er en dritt. Ofte en kombinasjon tror jeg. Det sistnevnte er jo også en subjektiv opplevelse, i et stygt brudd så vil begge ha sin egen versjon som føles sann ut for dem, hvor det meste av skylden legges på den andre parten eller hvor man fokuserer på eller overdriver de negative sidene til den andre. Det er ikke løgner, det er bare følelser. Men her er det altså et mønster. Den historien han fortalte om eksen før meg, er den historien han nå forteller om meg. De har like lite grep i virkeligheten begge deler i følge hans venner, som har hørt historien noen ganger etter at han har forlatt. Anonymkode: 84316...64d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #25 Skrevet 23. januar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men her er det altså et mønster. Den historien han fortalte om eksen før meg, er den historien han nå forteller om meg. De har like lite grep i virkeligheten begge deler i følge hans venner, som har hørt historien noen ganger etter at han har forlatt. Anonymkode: 84316...64d På samme måte som noen kvinner ender opp med en voldelig mann, ender nok noen menn opp med kvinner som knuser dem. Sannheten er vel midt imellom. Vennene har ingen grunnlag for å uttale seg om hvordan forholdet var mellom husets fire vegger, så å basere seg på deres utsagn er meningsløst. De fleste kvinner er gode på å skjule syk oppførsel, mens en aggressiv mann stort sett er for primitiv til å være two-faced. Anonymkode: 8c12e...212
candykiss Skrevet 23. januar 2017 #26 Skrevet 23. januar 2017 Jeg prater stygt om eksen min, nettopp fordi han er en dritt.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #27 Skrevet 23. januar 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: På samme måte som noen kvinner ender opp med en voldelig mann, ender nok noen menn opp med kvinner som knuser dem. Sannheten er vel midt imellom. Vennene har ingen grunnlag for å uttale seg om hvordan forholdet var mellom husets fire vegger, så å basere seg på deres utsagn er meningsløst. De fleste kvinner er gode på å skjule syk oppførsel, mens en aggressiv mann stort sett er for primitiv til å være two-faced. Anonymkode: 8c12e...212 Jo, jeg skjønner hva du sier, men ingen av oss har oppført oss sykt. Jeg vet godt hvem denne forrige damen er og hun fungerer aldeles utmerket i det forholdet hun er i nå. Hva er oddsene for at vi skulle vært gærne og fulgt akkurat samme handlingsmønster, jeg og henne? Anonymkode: 84316...64d 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #28 Skrevet 23. januar 2017 Om jeg hører fra noen at "dama/gubben var syk og klin gal" og bekreftet fra kompiser/venninner som bare har hørt maset /kranglingen hans /hennes så lurer jeg alltid på hva som faktisk har skjedd jeg. Det hender at det er grunner til at folk blir fly forbanna, og med god grunn. Og da er det gjerne det som er greien. Synes det er en dårlig ting å gjøre. Og enda dummere er de som gidder å høre på og ta alt som blir sagt for gitt. Og ingen har noe med det og gjøre, eller har noen nytteverdi å høre heller. Håper folk siler ut det som er noe i. Men så er det jo gjerne noen som forteller litt hva som har skjedd for å lufte tanker, og få råd osv. Bearbeide enkelte episoder osv. Og da blir det gjerne omgjort til drittslenging i den andre partens hode om vedkommende får høre at noen vet om en ting som har skjedd. Neste gang dere hører "åhh han /hun var slik og sånn bla bla", så ikke ta alt for gitt at det virkelig var slik. Og tenk at dere får en versjon og det kan være andre forklaringer enn det dere blir servert. Anonymkode: 1de4f...b33 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #29 Skrevet 23. januar 2017 Ett av trademarkene til narsissister er at de snakker dritt om exene sine. Men da altså alle og av samme grunn (typ; alle er psyko, alle er ravende gale bitcher som kun manipulerte og tenkte på seg selv). Ja, man kan være borti en eller to teite exer i løpet av livet. Når noen omtaler alle exene som psyko da er det bare å løpe. Du vil nemlig blir den neste psyko ex'en.. Anonymkode: 798ab...1b6 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #30 Skrevet 24. januar 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ett av trademarkene til narsissister er at de snakker dritt om exene sine. Men da altså alle og av samme grunn (typ; alle er psyko, alle er ravende gale bitcher som kun manipulerte og tenkte på seg selv). Ja, man kan være borti en eller to teite exer i løpet av livet. Når noen omtaler alle exene som psyko da er det bare å løpe. Du vil nemlig blir den neste psyko ex'en.. Anonymkode: 798ab...1b6 Dette stemmer når du møter en narsissist. Men det finnes mange gærne ekser som gjerne nyter seg av at folk ikke skal baksnakke eksen sin og da av egosentriske grunner. Ellers synes jeg ikke at man skal ha høy takhøyde for å baksnakke sine ekser osv. Jeg mener at det er forskjell på å ha høy takhøyde for å baksnakke eksen sin i offentlighet, og det å forklare om sin erfaring i tidligere forhold som kan være relevant. Har mange ganger hørt at den forrige eksen var utro, psykisk/fysisk voldelig, men har aldri hørt at noen baksnakker eksen sin sånn ordentlig egentlig. Tror jeg hadde begynt å stusse litt hvis det ble merkbart og litt irrasjonelt. Anonymkode: ed4c1...93b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #31 Skrevet 24. januar 2017 Ts. Jeg hadde bare stilt opp på arrangementet og ikke gitt personen noe oppmerksomhet for stikkene og baksnakkingen. Hadde prøvd å la det påvirke meg minimalt og unngå personen personlig. Får ikke eksen oppmerksomhet for baksnakkinga så dør det nok ut og alle vil skjønne at det er kleint for deg. Anonymkode: ed4c1...93b
Cuntzilla Skrevet 24. januar 2017 #32 Skrevet 24. januar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men her er det altså et mønster. Den historien han fortalte om eksen før meg, er den historien han nå forteller om meg. De har like lite grep i virkeligheten begge deler i følge hans venner, som har hørt historien noen ganger etter at han har forlatt. Anonymkode: 84316...64d Jeg svarte litt på generell basis, slik du har formulert første innlegg så virket det ikke som det kun var en spesifikk situasjon det handlet om. Har ikke fulgt nøye nok med på AB-kodene til å skjønne at tråden handlet mest om deg personlig og ikke fenomenet generelt. Det er selvsagt ikke OK med blanke løgner. Kan være han gjorde det fordi han er sint og såret og vil svartmale deg, kan også være en forsvarsmekanisme sånn at han ikke skal komme dårlig ut av det. Du må nesten spørre han, tror faktisk jeg hadde konfrontert han med det selv om du sikkert ikke får et godt svar. Har en viss forståelse for drittslenging og hadde vanligvis skrevet det opp under sårede følelser og latt det fare, men hadde ikke latt noen slippe unna med direkte løgnhistorier som går på noe helt konkret og ikke har noe med subjektiv opplevelse å gjøre. Det er ikke greit. Rart at vennene hans har hørt historien mange ganger før og mener den har lite grep i virkeligheten ikke tar han i det?
_popcorn_ Skrevet 24. januar 2017 #33 Skrevet 24. januar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen har exer som virkelig har gjort et inntrykk, på en dårlig måte. Det har kanskje formet dem som person og vært en påkjenning som det ikke bare er å glemme. Altså en del av fortiden som har betydning for hvem man er og hva man står for i dag. Jeg ville gjerne visst om en ny potensiell mann hadde vært utsatt for en ex som hadde behandlet han dårlig. Fordi tidligere erfaringer forklarer hvordan folk er. Anonymkode: ce2b1...33c Jeg vil heller ha en mann som er voksen nok til å heve seg over dårlig behandling, og ikke henge seg opp i fortiden. Tidligere erfaringer kan forklare hvordan folk er, men nåværende oppførsel forklarer enda mer. Joda, tidligere erfaringer former en som person, men en velger selv i stor grad om man skal ta med seg det positive eller det negative. 1
Inwe Skrevet 24. januar 2017 #34 Skrevet 24. januar 2017 Det er en særdeles dårlig egenskap å gå rundt å snakke dritt om folk på den måten. Jeg og samboer kan godt snakke negativt om hendelser med eksen, men ikke direkte om personen. Jeg klarer ikke helt å se hvordan man kan være så negativ til en person man en gang var så glad i. Ja selvsagt har det skjedd ting som gjør at jeg aldri ville hatt et forhold (eller vennskap engang i mitt tilfelle) med han igjen, men han var en stor del av livet mitt og vi hadde det jo stort sett bra. Ønsker han alt godt et stykke vekk fra meg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #35 Skrevet 24. januar 2017 2 timer siden, Sunsetdancer skrev: En som forteller dritt om eksen sin har dårlige tendenser. En som staller exen sin har også dårlige tendenser Anonymkode: 5ca74...079 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #36 Skrevet 24. januar 2017 Jeg trodde jeg og eksem var venner og hadde ordnet opp etter bruddet selv om det var stygt.. den gang ei. Fikk høre hva han hadde gått rundt og sagt, og det var omtrent det verste han kunne koke ihop. Det skuffet meg veldig fordi jeg trodde han var bedre enn som så, men men hvis det er sånn han vil holde på 6-7 år etter bruddet, javel. Orker ikke bry meg og jeg har for lengst gått videre. Jeg kommer nok aldri til å snakke med han igjen og vil bare fortrenge alle årene vi hadde sammen nå. Anonymkode: b2b58...6d9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå