Gå til innhold

Hvorfor slenge dritt om eksen sin...?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det nødvendig å prate dritt om eksen etter et brudd? Er det ikke bare å gå videre, spesielt når du selv har gjort det slutt! Hvorfor sette seg ned hos felles venner, til ny date, rundt omkring å prate dritt som ikke er sann en gang? Det er infantil oppførsel!!! 

Anonymkode: 84316...64d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som prater dritt om eksen har vanligvis følelser for eksen sin. Uavhengig av hvem som gjør det slutt. 

Anonymkode: c0e75...428

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som prater dritt om eksen har vanligvis følelser for eksen sin. Uavhengig av hvem som gjør det slutt. 

Å? Hvorfor da? Har inntrykk av at det kommer litt an på personlighet, rett og slett. Alle som ikke er over eksen sin/eller er over eksen sin baksnakker jo ikke eksen sin for eksempel, ikke engang om det skulle være grunnlag. 

Ts. Hva har skjedd da? Jeg hadde syntes at det hadde vært veldig ubehagelig selv.

Anonymkode: 40d42...385

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å? Hvorfor da? Har inntrykk av at det kommer litt an på personlighet, rett og slett. Alle som ikke er over eksen sin/eller er over eksen sin baksnakker jo ikke eksen sin for eksempel, ikke engang om det skulle være grunnlag. 

Ts. Hva har skjedd da? Jeg hadde syntes at det hadde vært veldig ubehagelig selv.

Anonymkode: 40d42...385

Så klart ikke alle sier noe i det hele tatt. Men hvis det blir sagt noe, handler det stort sett om sårete følelser og ofte! at paret ikke har ryddet opp seg i mellom. Typisk ved stygge brydd der de bare ignorerer hverandre etterpå, så kommer grumset ut litt rundt omkring i stedet er en klassiker. 

• Liker 2
Skrevet

Noen har exer som virkelig har gjort et inntrykk, på en dårlig måte. Det har kanskje formet dem som person og vært en påkjenning som det ikke bare er å glemme. Altså en del av fortiden som har betydning for hvem man er og hva man står for i dag. Jeg ville gjerne visst om en ny potensiell mann hadde vært utsatt for en ex som hadde behandlet han dårlig. Fordi tidligere erfaringer forklarer hvordan folk er.

Anonymkode: ce2b1...33c

• Liker 3
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg egentlig ikke. Jeg tror det handler om hvordan type person man er. For meg tyder det at man har lite selvinnsikt og lite respekt for andre mennesker hvis man sprer dritt og snakker stygt om eksen sin til omgangskretsen. Rent overfladisk tror jeg også det handler om at de føler de må heve seg over andre, og ved å snakke negativt om eksen sin til andre får de en type bekreftelse ovenfor seg selv om at de er bedre. 

Anonymkode: 9d51b...58f

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen har exer som virkelig har gjort et inntrykk, på en dårlig måte. Det har kanskje formet dem som person og vært en påkjenning som det ikke bare er å glemme. Altså en del av fortiden som har betydning for hvem man er og hva man står for i dag. Jeg ville gjerne visst om en ny potensiell mann hadde vært utsatt for en ex som hadde behandlet han dårlig. Fordi tidligere erfaringer forklarer hvordan folk er.

Anonymkode: ce2b1...33c

Men hvordan kan du vite at det han sier er sant? I dette tilfellet hørte jeg alt om hvor gal eksen før meg var, hun var masete og ville ikke gi han fred. Hadde sånne og sånne problemer og han stakkar ble stalket. Nå sier han det samme om meg, mens sannheten er at jeg sendte han en mail for to mnd siden, der jeg konfronterte han med en del ting han hadde sagt, og gjort og ba han la meg være i fred. En ting har jeg bestemt meg for hvertfall, og det er at dersom en ny mann begynner å snakke dritt om eksen sin - blir alle alarmbjellene å ringe hos meg. Det er så unødvendig!!! 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror de som slenger mest dritt var den som var den største dritten selv i forholdet

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Jeg tror de som slenger mest dritt var den som var den største dritten selv i forholdet

Det stemmer nok 100 %. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ikke umulig :fnise:

Skrevet

Jeg bryr meg ikke hva eksen sier. Men hvis vi skulle hatt en form for relasjon videre eller muligheter senere, så er det nok ikke et smart trekk å baksnakke 

Anonymkode: 4b166...d5a

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg ikke hva eksen sier. Men hvis vi skulle hatt en form for relasjon videre eller muligheter senere, så er det nok ikke et smart trekk å baksnakke 

Anonymkode: 4b166...d5a

Muligheter senere er ikke et alternativ. Det er greit etter noen måneder og se seg tilbake og se personen krystallklart. Spesielt i forhold til oppførsel etter brudd! Det er ikke en mann jeg vil bygge ei fremtid sammen med! 

Møtes blir vi å gjøre til sommeren på arena for felles interesse, men jeg har ikke noe usnakka med han og for meg blir han å være "en person"... Jeg er høflig og veloppdratt og kan helt fint relatere til han, men kjenner jo det blir slitsomt hvis latterliggjøring og skitslenging fortsetter, også inn i dette miljøet. 

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan du vite at det han sier er sant? I dette tilfellet hørte jeg alt om hvor gal eksen før meg var, hun var masete og ville ikke gi han fred. Hadde sånne og sånne problemer og han stakkar ble stalket. Nå sier han det samme om meg, mens sannheten er at jeg sendte han en mail for to mnd siden, der jeg konfronterte han med en del ting han hadde sagt, og gjort og ba han la meg være i fred. En ting har jeg bestemt meg for hvertfall, og det er at dersom en ny mann begynner å snakke dritt om eksen sin - blir alle alarmbjellene å ringe hos meg. Det er så unødvendig!!! 

Her er jeg helt enig med deg! For dette er det som skjer meg også. Eksen var psyko osv osv.. Slang mye dritt om henne også. At hun var så dårlig i senga og var stygg o.l. Så ble det slutt - og nå er jeg psyko, stygg og dårlig i senga mens jeg for noen måneder siden var det vakreste i verden, best i senga og fantastisk. Når jeg møter på vennene hans, forteller de meg alt - fordi de vet det ikke er sant og syntes det er teit. Men det er bare sånn HAN er. Så dersom jeg møter på en fyr som gjør det der, da sier jeg takk for meg 😂

Anonymkode: d4177...18c

• Liker 4
Skrevet

Fins jo en god del xer som godt fortjener litt drittslenging. Sånn når den verste tåka har letta.

• Liker 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er jeg helt enig med deg! For dette er det som skjer meg også. Eksen var psyko osv osv.. Slang mye dritt om henne også. At hun var så dårlig i senga og var stygg o.l. Så ble det slutt - og nå er jeg psyko, stygg og dårlig i senga mens jeg for noen måneder siden var det vakreste i verden, best i senga og fantastisk. Når jeg møter på vennene hans, forteller de meg alt - fordi de vet det ikke er sant og syntes det er teit. Men det er bare sånn HAN er. Så dersom jeg møter på en fyr som gjør det der, da sier jeg takk for meg 😂

Anonymkode: d4177...18c

Jeg og deita en som sa slikt om ekser. Ikke bare en. Men alle daner han hadde deita hadde vært klin gærne og psycho og ikke måte på... må si jeg ble noget skeptisk. Han var liksom perfekt og det car alltid de det car noe galt med tydeligvis... lurer på hva han har sagt om meg

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, RoH skrev:

Fins jo en god del xer som godt fortjener litt drittslenging. Sånn når den verste tåka har letta.

Nei! Man kan tenke det - og det er ikke sikkert alle tankene mine om denne karen sørger for en plass i himmelen, la det være sagt, men man trenger ikke la skravla gå på tomgang om det. Hvis du velger det @RoH, sier det jo like mye om deg, ikke sant? 

Skrevet
28 minutter siden, RoH skrev:

Eller så kan man være et anstendig menneske og ikke lufte all dritten man måtte synes om andre mennesker bak deres rygg. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei! Man kan tenke det - og det er ikke sikkert alle tankene mine om denne karen sørger for en plass i himmelen, la det være sagt, men man trenger ikke la skravla gå på tomgang om det. Hvis du velger det @RoH, sier det jo like mye om deg, ikke sant? 

Mulig.

Svik av familien, utroskap, psykisk og fysikk vold, notoriske løgnere, folk som leker med andre følelser, systematisk manipulerende osv.  er folk jeg ikke levner mye kred. Har sett og opplevd at folk rundt meg har tatt stor skade av dette. Jeg har også sett de samme menneskene utøve de samme skadene på folk rundt seg gang på gang. 

For meg er det helt greit og vite noe om historien til de folkene jeg har rundt meg, det er selvfølgelig noe annet og slenge dritt om eks. bare for å skade.

Det er sjelden at alt bare er svart og hvit, men av og til er det faktisk det.   

• Liker 1
Gjest Axl Rose
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det nødvendig å prate dritt om eksen etter et brudd? Er det ikke bare å gå videre, spesielt når du selv har gjort det slutt! Hvorfor sette seg ned hos felles venner, til ny date, rundt omkring å prate dritt som ikke er sann en gang? Det er infantil oppførsel!!! 

Snakker dritt om de som er dritt. 

Har to ekser som jeg nesten har glemt også. De snakker jeg ikke dritt om for de er ikke noe dritt :) 

Skrevet

Min eks drev såpass psykisk misbruk av meg, at da det var over, hadde jeg redusert testosteronnivå i kroppen. Det er tilbake til normalt nå, men hva årsaken var, er det ikke tvil om. Likevel har jeg ikke snakket dritt om henne. Vi har et barn sammen, og det er viktigere at det har det bra. 

Når det er sagt, er jeg nok ganske farget av erfaringene, og ser ingen grunn til å stole på noen. Men jeg lar tvilen komme folk til gode inntil det ikke er grunn til det. Og da blir det et ganske umiddelbart brudd som ikke kan snakkes om. Det er 48 timer på å pakke, og aldri sees, snakkes eller noen kontakt med hennes kjente eller felles kjente. Jeg har med meg en uforsonlighet, kulde og kynisme fra det forholdet som jeg aldri blir kvitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...