Gå til innhold

Rørproblemer på do

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp flyttet inn i ny leilighet og har fått et stort problem.

Doen ble tett på fredag, og vi har siden da prøvd alle mulige måter på å få den fungerende igjen.

I dag oppdaget vi at når vi spyler ned kommer vannet ut igjen hvor det egentlig skulle ha gått ned (n-lås).

Jeg sendte en video av dette til min far, og fikk som svar at membran var ovenifra gulvet. Etter en telefonsamtale fant jeg ut at de jeg måtte gjøre var å få "røret fra doen" ordentlig ned i gulvet. Noe som skulle vise seg å være VELDIG VANSKELIG.

Er det noen som vet hvordan dette kunne ha oppstått og har et godt råd for å fikse det igjen?

Anonymkode: 84dc4...fe7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Misforstå meg rett, men i steden for å sende video til faren din, burde du kontaktet rørlegger.

Og hvis leiligheten er "ny", så har dere lov å klage. Har forrige eier unnlatt å fortelle om et problem h*n visste om? Veldig ofte tegner selger en forsikring som tar seg av evt. klager som må fikses opp. Dere skal ikke betale for noe. Da tar dere kontakt med megler, som setter dere i kontakt med forsikringselskapet.

Er leiligheten helt ny, så er det bare å ta det med utbygger. Da har dere jo garanti på alt.

Anonymkode: 07ac4...b5e

Skrevet

Er leiligheten helt ny, gå på utbygger. 

Synes også det er merkelig at dere ikke bare kontaktet rørlegger med én eneste gang. Skjønner ikke at folk tar sjansen på å ødelegge bad og tilgrensende rom bare for å spare en tusenlapp eller to på rørlegger.

Er det derimot en brukt leilighet, tviler jeg på at du kommer noen vei mot selger. Skjulte feil og mangler er kjøpers risiko. Hvis dette plutselig skjedde etter noen dager eller mers bruk, vil nok selger hevde at han aldri har sett noe til problemet. Med mindre en rørlegger eller annen fagmann kan bekrefte at dette umulig var et problem som er nytt/usynlig for forrige eier, må du nok da ordne opp for egen regning.

Anonymkode: 6b788...775

Skrevet

Dette har ikke noe med membran å gjøre hvertfall. Du må sikkert ha ny klosettstuss. 

Hva mener du med n-lås?

P-lås betyr avløp i vegg, og s-lås er avløp i gulv.

Anonymkode: 244c5...9f9

Skrevet

Så en dansk video i sted om hvordan doer monteres og har brukte N- lås for avløp i gulv, hehe...

Skrevet

Okei, jeg foreslår at du går i en norsk rørleggerbutikk og får råd. Eller rett og slett bestiller en rørlegger.

Anonymkode: 244c5...9f9

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har nettopp flyttet inn i ny leilighet og har fått et stort problem.

Doen ble tett på fredag, og vi har siden da prøvd alle mulige måter på å få den fungerende igjen.

I dag oppdaget vi at når vi spyler ned kommer vannet ut igjen hvor det egentlig skulle ha gått ned (n-lås).

Jeg sendte en video av dette til min far, og fikk som svar at membran var ovenifra gulvet. Etter en telefonsamtale fant jeg ut at de jeg måtte gjøre var å få "røret fra doen" ordentlig ned i gulvet. Noe som skulle vise seg å være VELDIG VANSKELIG.

Er det noen som vet hvordan dette kunne ha oppstått og har et godt råd for å fikse det igjen?

Anonymkode: 84dc4...fe7

Tuller du? :klo:

Dere har flyttet inn i et nybygg og er ikke klar over at dere skal gå over huset og uten forsinkelse melde feil til utbygger? Du er ikke klar over at å tukle med bad selv kan føre til at både garanti OG forsikring nå har gått heden?

Send e-post til:

1. utbygger

2. rørlegger på prosjektet

Så ringer du sistnevnte. De er sikkert rett nedi gata hos nabo og fikser feil..

Anonymkode: aacf0...90c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...