AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Det er helt sikkert utrolig koselig å ha hund når man bor alene Men det er vel noen utfordringer også? Hva er vanskelig med å være alene med hund? Noe som er lurt å tenke på? Jeg har selvsagt tilgjengelig hundepass dersom jeg må bort en helg ol. Og i går da jeg lå med omgangssyken tenkte jeg med gru på om jeg hadde hatt en hund som jeg ikke hadde klart å gå tur med den ettermiddagen.. men er det ellers noe som er greit å vite og ha en plan for? Anonymkode: b5156...50e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Nødpass om noe skjer deg slik at en person kan dra og hente hunden (dvs de må ha nøkkel). Ikke noe problem når man blir syk. Fleste hunder takler det bra. Det sosiale de dagene du jobber bør begrenses da. Om hunden skal være alene mens du er på jobb og så henge med venner senere bør man revurdere å ha hund. Anonymkode: b876e...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #3 Skrevet 23. januar 2017 Jeg bor alene med hund og syns det går veldig fint. Det er noen ting man bør tenke på før man skaffer seg hund alene. Det første er det med pass, men det ser jeg du oppgir at du har tilgjengelig. Så er det om livsstilen din passer eller kan tilpasses hundens behov. Dersom du jobber 8 t om dagen, bør du påregne å være hjemme når du har fri de dagene, for hundens beste. Det betyr selvsagt ikke at du ikke kan dra på butikken eller møte noen en times tid, men hunden har tross alt vært alene 8 t og fortjener ditt selskap. Å være syk har jeg ikke opplevd som et problem med hund. Har selv en stor inngjerdet uteplass i terrenget som min hund kan løpe fritt på og gjøre fra seg på. Dersom jeg skulle være syk over lengre tid ville jeg enten ha skaffet noen til å passe hunden eller til å gå tur med den til jeg ble frisk igjen. Hvis du ikke har en uteplass hvor hunden kan boltre seg fritt vil selvsagt sykdom være hakket mer komplisert, men da er det bare å få noen til å passe/gå tur med den akkurat de dagene dersom du ikke er i stand til å lufte den selv. Anonymkode: 19d3d...0c8 3
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 23. januar 2017 #4 Skrevet 23. januar 2017 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 Takk for svar:) det var betryggende å høre! livsstilen min passer til hund. Jeg er stort hjemme etter jobb uansett, eller går tur, jogger ol. Hunden skal ikke være alene utenom når jeg er på jobb. Jeg har hage, så hunden kan stå ute i bånd i nødstilfeller. Da tenker jeg at det kommer til å gå fint:) Anonymkode: b5156...50e
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 Det går nok helt fint! Jeg har vært alene med hund en del år, først en og nå har jeg 5. Det er noen utfordringer som de over deg har nevnt, og av og til hadde det vært godt med en annen person som kunne ta over litt (hvis jeg må en tur på butikken, ligger i senga med feber osv) så det å ha en støtteperson er gull verdt Nå har jeg hage, så jeg slipper dem bare ut hvis det er nødstilfelle, og jeg ser du har det også og det hjelper jo. Ellers anbefaler jeg aktiviteter etter jobb med hunden, hvis du liker sånt. På denne måten må jeg ikke forlate hundene etter en arbeidsdag, men bruker det med andre folk så jeg får det sosiale og samtidig trent hundene. Anonymkode: 31b30...0a3
tørkestativ Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 Jeg er ikke alene med hund, men det føles absolutt sånn siden samboer aldri trør til til og med når jeg var syk ville han ikke hjelpe med å gå tur osv. Jeg fikk svigermor til å passe henne noen timer når jeg følte meg som verst, så det hjelper absolutt hvis du har noen som kan hjelpe deg i slike tilfeller men det er rart hva man orker når man må. Hvis jeg skal ut på noe etter jobb tar jeg alltid hunden med. Kan ikke hunden være med, blir jeg også hjemme. Men nå er ikke jeg en veldig sosial type så det gjør meg ingenting at jeg må være hjemme med hunden etter jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå