Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange av dere som gjør det?

Jeg har et vikariat som snart utløper,og i desperasjon har jeg søkt mange jobber jeg egentlig ikke vil ha.Er innkalt til intervju på en av dem i morgen,men nå angrer jeg.

Anonymkode: ddb83...970

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å få en jobb du ikke vil ha og få den for så å søke videre er mye bedre enn å stå uten jobb. Har du en jobb, så stiller du sterkere for å få andre jobber enn om du går og dagdriver og er arbeidsledig. 

Anonymkode: c60fe...0c5

• Liker 16
Skrevet

Gå på intervju og gjør ditt beste. I verste fall er et godt trening til du skal på intervju til en jobb du virkelig vil ha.

Så blir det kanskje fler runder. Hvis du får et jobbtilbud må du jo vurdere. Hvis du får avslag kan dere være at selskapet liker deg og tilbyr deg noe annet. 

Anonymkode: 1982e...9ba

• Liker 5
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å få en jobb du ikke vil ha og få den for så å søke videre er mye bedre enn å stå uten jobb. Har du en jobb, så stiller du sterkere for å få andre jobber enn om du går og dagdriver og er arbeidsledig. 

Anonymkode: c60fe...0c5

Den der er urettferdig, en gang har vi alltid vært dagdrivere. Når en bedrift går konkurs så er det ikke så mye en kan stille opp med.

Anonymkode: 35465...9d3

• Liker 3
Skrevet

Jepp. Er arbeidsledig om dagen. Nav har et nytt krav om at man må søke minst 5 jobber i uken nå. Når man bor på et sted hvor det utlyses kanskje 3 stillinger i uka så må man søke på alle sammen og i tillegg sende noen åpne søknader. Jeg hater det, føler at jeg har ødelagt sjansene mine på mange fremtidige jobber fordi jeg blir tvunget til å søke jobber jeg ikke har kvalifikasjoner til. Arbeidsgiverne må jo tro at jeg har null selvinnsikt, analytiske evner og jevnt over tett i nøtta.

Anonymkode: 3f9d6...cd3

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Er arbeidsledig om dagen. Nav har et nytt krav om at man må søke minst 5 jobber i uken nå. Når man bor på et sted hvor det utlyses kanskje 3 stillinger i uka så må man søke på alle sammen og i tillegg sende noen åpne søknader. Jeg hater det, føler at jeg har ødelagt sjansene mine på mange fremtidige jobber fordi jeg blir tvunget til å søke jobber jeg ikke har kvalifikasjoner til. Arbeidsgiverne må jo tro at jeg har null selvinnsikt, analytiske evner og jevnt over tett i nøtta.

Anonymkode: 3f9d6...cd3

Krav om å søke 5 jobber i uken!?!😳  Gjelder det bare deg, eller alle arbeidsledige? Har du vært lenge ledig?

Anonymkode: fc77e...4d1

Gjest Jessica
Skrevet

Håper ikke det er i barnehage. Ser helt klart at flere av de som jobber hos oss ikke trives eller vil ha jobben

Skrevet

Den der er urettferdig, en gang har vi alltid vært dagdrivere. Når en bedrift går konkurs så er det ikke så mye en kan stille opp med.

Anonymkode: 35465...9d3

Har verden noen gang vært rettferdig?
Arbeidsgivere foretrekker folk som ikke er dagdrivere, fordi det viser arbeidsvilje.
Alle opplever oppsigelser/nedbemanning/konkurs eller bare det å vente på jobb etter studie ja, men det endrer ikke faktumet at arbeidsgiver fortsatt heller vil ha en som er i jobb, framfor en som sitter hjemme.

• Liker 4
Skrevet

Krav om å søke 5 jobber i uken!?!😳  Gjelder det bare deg, eller alle arbeidsledige? Har du vært lenge ledig?

Anonymkode: fc77e...4d1

5 søknader i uken er da ganske lite. I perioder med arbeidsledighet bør søknadsskriving være som en fulltidsjobb. Målet er jo å komme ut i arbeid igjen, og jo lenger du er ute av arbeid, jo vanskeligere er det å komme seg inn igjen. 

Anonymkode: de5b4...579

• Liker 6
Skrevet

Jeg har gjort det, og takket nei også. Jeg har hatt en mensjegventerpånoebedrejobb nå i nesten 2 år før jeg ble permittert, så nå tar jeg ikke en jobb jeg ikke vil ha.  Men ting vil nok forandre seg om jeg fortsatt ikke har fått jobb om 3-4 mnd.

Anonymkode: 97a76...860

Skrevet

Jeg er også "dagdriver" som noen så pent kaller det, men jeg må ikke søke 5 jobber i uken.. Den regelen har jeg aldri hørt om. Jeg får dagpenger og NAV tipser meg om jobber (ikke at det er særlig vits da, for jeg har satt opp søk på alt av annonsesider, og her jeg bor lyses det ut kanskje 2 jobber i uken).

Jeg søker på det jeg kan søke på, og ja, jeg skulle mye heller hatt en jobb jeg egentlig ikke vil ha, enn å gå hjemme, men det er jo ikke "bare å finne en jobb" heller, da! Slik som en her tydeligvis tror.

Anonymkode: 2349e...c53

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også "dagdriver" som noen så pent kaller det, men jeg må ikke søke 5 jobber i uken.. Den regelen har jeg aldri hørt om. Jeg får dagpenger og NAV tipser meg om jobber (ikke at det er særlig vits da, for jeg har satt opp søk på alt av annonsesider, og her jeg bor lyses det ut kanskje 2 jobber i uken).

Jeg søker på det jeg kan søke på, og ja, jeg skulle mye heller hatt en jobb jeg egentlig ikke vil ha, enn å gå hjemme, men det er jo ikke "bare å finne en jobb" heller, da! Slik som en her tydeligvis tror.

Anonymkode: 2349e...c53

Den regelen fikk jeg vite om i august eller september. Dog så er man heldig om man finner 5 jobber i måneden her jeg bor..

Anonymkode: c76ee...f6c

Skrevet

5 søknader i uka? Jeg sender 3-8 pr dag alt ettersom hva som utlyses. Syns 5 hørtes veldig lite ut.
Man tar det man får, så får man heller fortsette å søke drømmejobben mens man er i drittjobben, se på det som ekstra motivasjon.

Anonymkode: 9f90a...b2a

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 søknader i uka? Jeg sender 3-8 pr dag alt ettersom hva som utlyses. Syns 5 hørtes veldig lite ut.
Man tar det man får, så får man heller fortsette å søke drømmejobben mens man er i drittjobben, se på det som ekstra motivasjon.

Anonymkode: 9f90a...b2a

5 søknader er ikke lite på et sted hvor det kun utlyses 3. 

Anonymkode: 02277...abe

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så søk andre steder...?

Anonymkode: c809d...7bc

• Liker 6
Skrevet

Å søke en jobb for dagen blr da vøre absolutt minimum som arbeidsledig.

Anonymkode: 879ec...fb5

• Liker 1
Skrevet

Herlighet, da må du søke jobb andre steder da. Du er ikke et fjell, du kan flyttes på...

Anonymkode: 3f3f1...788

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, Jessica skrev:

Håper ikke det er i barnehage. Ser helt klart at flere av de som jobber hos oss ikke trives eller vil ha jobben

Det var kjipt å høre. Er redd de tar jobben mindre seriøst om de ikke liker å jobbe med barn, og det kan være skummelt med de små som er avhengig av fysisk tilsyn og ansatte som "ser dem". 

Hilsen mor til barn i barnehage

Anonymkode: 5819d...84c

Skrevet

Da bør man være flyttbar. Ja, man har gjerne barn, en samboer/mann og andre forpliktelser der man bor, men å komme seg ut i arbeid igjen bør være en ganske høy prioritet. 

Anonymkode: de5b4...579

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mange av dere som gjør det?

Anonymkode: ddb83...970

Ja. Hvilken jobb er uinteressant til å begynne med bare jeg kommer meg i jobb. Enklere å få jobb mens man har jobb også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...