Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som i de fleste leiekontrakter står det at leieperioden er 1 år deretter 3 mnd oppsigelse. MEN slik jeg skjønner det på lovdata.no er ikke det lov å sette denne 1 års grensen og at man kan si opp når som helst. Noen som har gjort dette? Er det lov? Slike lover er jo ofte ganske kryptisk skrevet og kan misforståes,  så derfor jeg spør her.

Anonymkode: 7d8d2...cf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som i de fleste leiekontrakter står det at leieperioden er 1 år deretter 3 mnd oppsigelse. MEN slik jeg skjønner det på lovdata.no er ikke det lov å sette denne 1 års grensen og at man kan si opp når som helst. Noen som har gjort dette? Er det lov? Slike lover er jo ofte ganske kryptisk skrevet og kan misforståes,  så derfor jeg spør her.

Anonymkode: 7d8d2...cf2

Husleieloven er rimelig rett frem. Det er lov å sette 1 år som tidsbestemt leieperiode, jo. Dersom, og kun dersom, enheten fyller visse krav (for å oppsummere er 1 år lov om du og utleier deler tak). Utleier må opplyse, skriftlig, om at det eventuelt ikke er lov å si opp før 1 år har gått. Det er nemlig ikke gitt. Har han ikke opplyst så har du dermed den vanlige 3 mnd fra siste i mnd type oppsigelsesregler som står i loven. 

Så hva du kan? :vetikke: 

Det sagt, dersom du tilbyr å hjelpe til med ny leier og har en ok grunn til å flytte så er utleiere folk. Og som de fleste folk så er minst halvparten av dem ok mennesker. Så uavhengig av avtale så kan du foreslå en deal. Ok folk synes det er ok.

Anonymkode: 71bcb...b3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...