AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Inspirert av tråden om bestemor så lurer jeg på, hvor mye ønsker du at dine søsken, barnas tanter og onkler skal stille opp? Lite, litt, mye, ingenting? Jeg er tante (barnløs selv og ingen mann) spennende å høre hva dere som har barn setter pris på. Anonymkode: faee7...f52
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inspirert av tråden om bestemor så lurer jeg på, hvor mye ønsker du at dine søsken, barnas tanter og onkler skal stille opp? Lite, litt, mye, ingenting? Jeg er tante (barnløs selv og ingen mann) spennende å høre hva dere som har barn setter pris på. Anonymkode: faee7...f52 Det er så enkelt at du spør din bror/søster. Folk, også barneforeldre, er ulike. Du kan overkomplisere. Eller du kan kommunisere. Anonymkode: 856d6...bfb
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #3 Skrevet 23. januar 2017 Jeg er selv tante og foreløpig uten barn selv. Tenker at det ikke er noe fasit på dette, men at det først og fremst kommer an på forholdet mellom mor/far og søsken. For meg har det vært helt naturlig å være mye til stede i livet til mitt onkelbarn. Jeg står veldig nær min søster og er mye med henne. Det føles helt naturlig for meg å stille opp mye i form av henting i barnehagen, barnepass og å være med på diverse aktiviteter sammen med barnet. Men dette er jo først og fremst fordi jeg står nær min søster og hennes samboer. Vi bor også rett i nærheten av hverandre. Har en 10 år eldre bror som bor i en annen del av landet. Hadde blitt kjempeglad hvis han fikk barn, men jeg tror ikke at jeg hadde fått det samme forholdet til hans barn som til nevøen min som bor i samme by. Jeg er for eksempel ikke komfortabel med å sitte barnevakt for et yngre barn jeg ikke kjenner. Jeg har ikke et dårlig forhold til min bror, men det er ikke nært nok til at det føles naturlig å bo på besøk hjemme hos han osv. Anonymkode: 51636...bb0
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #4 Skrevet 23. januar 2017 Jeg har to søstre og en sønn på 6, og jeg setter stor pris på at de har et slikt forhold at når vi treffer en av dem så roper sønnen min "Tante xxx!" og kaster seg inn i armene hennes. Forholdet mellom dem er mye viktigere enn nøyaktig hvor mye tid de tilbringer sammen, men det er selvfølgelig en viss sammenheng der også. Den ene tanten er hos oss kanskje en gang i mnd, og han er med henne på en aktivitet et par timer omtrent like ofte. Den andre er han på overnatting hos fast en natt annenhver uke, samt at hun er på besøk hos oss minst en gang i uka. Det går etter hva hver av dem har kapasitet til og ønske om, men begge deler funker fint. Det føles godt og trygt å vite at sønnen min har flere som bryr seg om ham og som han er trygg på. Anonymkode: a1497...bea
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 Jeg har en søster og hun har barn. (Jeg er også kvinne.) Vi har et nært forhold og det har derfor helt fra starten vært naturlig for meg å ta mye del i tantebarna mine sitt liv. Men jeg bor i en annen by og ser de derfor ikke så ofte, men jeg prioriterer dem hver gang jeg er der. Det blir nok nesten en gang i måneden, samtidig er vi på lengre besøk sammen på hytta osv. Så jeg tror min søster er fornøyd, men hun skulle nok gjerne ha sett at jeg var enda mer tilstede. Men hun ville aldri at jeg skulle flytte in the first place, da. Anonymkode: 0bd95...5d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå