Gå til innhold

Bråkete nabo og tanker om å flytte

MorTil2

Anbefalte innlegg

Kjent tema : nabobarn som løper, roper og virker til å ikke bli satt grenser på over hodet på meg. Den verste, gutten (sorry, men tror faktisk kjønn spiller inn når det gjelder støynivå), er nå 10 år. Når pleier barn å avlære seg å rope, løpe og hoppe HELE tiden ??? Spurte min egen sønn på 14 år, og han mente at dette hadde gitt seg av seg selv for hans del. Men måtte etterhvert vedgå at han hadde fått en del input fra meg om "hensyn til naboen" osv, og at det sikkert hadde medvirket. Ergo - noen formeninger om når jeg har håp om at dette gir seg ?

Alternativet er flytting. Ser nå, som så mange ganger før, på en leilighet i et nybygg (selges nå, prosjekteres ferdig 2017/2018). Snakket med en som bor i ett av byggene som sto ferdig i fjor, og han sa at det han hørte fra naboene over var "ubetydelig". Han sa også at en av hovedgrunnene til at han og konen hadde flyttet, var nettopp støy fra naboen over der han før bodde. Så, dere som har flyttet inn i leiligheter av helt ny dato, er det mye å høre fra naboen over ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er trist at du vurderer å flytte pga. bråkete naboer. Vurderte det samme da vi kjøpte rekkehus for noen år siden. Den ene naboen spilte høy musikk så bassen dunket i veggene på soverommet hos oss til langt på natt hver eneste helg i begynnelsen. Både vi og den andre naboen klaget til tenåringen det gjaldt og truet med å ringe politiet gjentatte ganger, samt at vi klaget til alenemoren som syntes det var greit å la tenåringsbarna være hjemme alene hver helg mens hun var hos kjæresten. På et eller annet tidspunkt må det ha sunket inn, for nå holder moren seg mer hjemme på nattestid og bråket varer kun til rundt midnatt. Men i din situasjon med barn som løper, skriker og bråker er det ikke så lett. 

Anonymkode: 655c4...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpe, rope og hoppe innendørs er aldri lov, så dette har ingenting med alder å gjøre, men manglende oppdragelse.

Anonymkode: 6a9a5...0a1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løpe, rope og hoppe innendørs er aldri lov, så dette har ingenting med alder å gjøre, men manglende oppdragelse.

Anonymkode: 6a9a5...0a1

Hva om barnet er 2-3 år? Er det fortsatt innafor, eller kan man gi beskjed om bråk? Jeg er ikke ts.

Anonymkode: 6476d...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva om barnet er 2-3 år? Er det fortsatt innafor, eller kan man gi beskjed om bråk? Jeg er ikke ts.

Så lenge barnet bråker så det plager naboene, er det aldri innafor, uansett alder. (babyer som skriker er et unntak, da disse ikke kan noe for det - selv om det også er plagsomt for andre). 

TS: Bygget jeg bor i er ''nytt'' fra 2013. Jeg hører absolutt ingenting fra naboene. Jeg hører at noen har fest dersom jeg og dem har altandøren åpen, men ingenting når jeg er inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, boblevann skrev:

Så lenge barnet bråker så det plager naboene, er det aldri innafor, uansett alder. (babyer som skriker er et unntak, da disse ikke kan noe for det - selv om det også er plagsomt for andre). 

TS: Bygget jeg bor i er ''nytt'' fra 2013. Jeg hører absolutt ingenting fra naboene. Jeg hører at noen har fest dersom jeg og dem har altandøren åpen, men ingenting når jeg er inne. 

Hva om barnet som bråker er barnet til huseierne dine som bor ovenfor deg? Jeg synes dette barnet bråker ufattelig mye, men vet ikke hvordan jeg skal ta det opp når situasjonen er slik som den er. Det hopper stort sett hele tiden. Hvis ikke det hopper, så løper/tramper det. Det rister i leiligheten (glasskap og lamper) og man skulle tro at barnet snart hoppet ned via taket mitt... Synes det er ganske så ubehagelig å skulle gi beskjed. Har tenkt å bare la det gå og håpe på at barnet slutter å bråke etterhvert, men i ts sin situasjon er jo barnet 10 år så... :sjokkbla: Beklager ts for at jeg kupper tråden din litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva om barnet som bråker er barnet til huseierne dine som bor ovenfor deg? Jeg synes dette barnet bråker ufattelig mye, men vet ikke hvordan jeg skal ta det opp når situasjonen er slik som den er. Det hopper stort sett hele tiden. Hvis ikke det hopper, så løper/tramper det. Det rister i leiligheten (glasskap og lamper) og man skulle tro at barnet snart hoppet ned via taket mitt... Synes det er ganske så ubehagelig å skulle gi beskjed. Har tenkt å bare la det gå og håpe på at barnet slutter å bråke etterhvert, men i ts sin situasjon er jo barnet 10 år så... :sjokkbla: Beklager ts for at jeg kupper tråden din litt!

Uoppdragne barn slutter ikke bare plutselig å bråke. Synes du skal si i fra - men forstår at det er værre når det er huseiers barn enn hvis du hadde eiet selv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, boblevann skrev:

Uoppdragne barn slutter ikke bare plutselig å bråke. Synes du skal si i fra - men forstår at det er værre når det er huseiers barn enn hvis du hadde eiet selv.. 

Takk for hjelpen! Jeg visste ikke helt om dette blir ansett som bråk man bare må tåle fra naboer eller ei. Jeg må bare finne ut hvordan jeg skal si det, om jeg tør :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg bor i et 5 år gammelt bygg, som er bygget etter minstekravene - og det er tre, ikke betong. Visstnok hører naboene under i disse leilighetene mye, men jeg vet ikke for har ikke fått høre. 

At såpass store barn bråker så mye, bunner nok dessverre i dårlig oppdragelse. Har du prøvd å gi beskjed på en hyggelig måte? 

Anonymkode: 242cf...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...