Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har IP-TV og abonnement gjennom Get. Selv med den billigste/minste pakken så koster dette meg 549 kr måneden. I tillegg har jeg Netflix og Viaplay, så totalt kommer jeg opp mot 800 kr måneden bare i TV (+ lisensen). Jeg vurderer derfor å si opp abonnementet, og heller se TV via nett. Alle kanalene tilbyr jo direktestrømming av deres programmer, både nyheter og andre programposter, - og jeg er svært fornøyd med Netflix og Viaplay sine filmer og serier.

Noen som har sagt opp/ikke inngått TV-abonnement? Erfaringer? Er det noe man savner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bodd 7 år uten tv, ikke noe problem. 
er vel bortimot 400 000 hustander i norge som ikke har tv/betaler lisens, så det er ikke spesielt uvanlig å droppe tv. 

Skrevet

Vi har tv, men ikke noe abonoment. Fungerer fett å koble til netflix, HBO (og i ditt tilfelle viaplay) via enten pc eller ps-system. 

Savner selvfølgelig noe tv2 programmer når jeg først har feriert hos noen med dekoder, men skitt au, hvis ikke er det ikke verre enn å laste ned tv2 sumo og forsette der. 

Skrevet

Gikk i mange år uten TV abonnement, helt til huseier fant det for godt å installere det. Men bruker det ikke til annet enn å se nyhetene om morgenen, som jeg like greit kunne gjort på nettet.

Anbefaler deg å skaffe en android TV-boks først som sist, angrer på at jeg ikke kjøpte det tidligere, mye enklere enn å knote på pc eller mobil. Minix er en god produsent. Appen Kodi gir mulighet til å samle alt mulig av gratis-tv på ett sted slik at det blir lett å navigere med fjernkontrollen (mange bruker det til pirat-TV, men er også masse lovlige utvidelser, nrk, Dplay, VGTV og youtube f.eks.).

Anonymkode: b9855...154

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke TV-abonnement. 

Kjøpte oss Apple TV, og via den bruker via da NRK og NRK super som begge er gratis app'er. Har i tillegg abonnement på Netflix, TV2sumo og D-play. Da har vi god dekning for alt vi liker å se. I tillegg er det jo enkelt å eventuelt byte ut Netflix med Viasat eller HBO om vi skulle ønske endring, da det ikke er noen binding.

Har hatt det slik i halvannet år, og vært veldig fornøyd!

Anonymkode: 31164...22b

Skrevet

Jeg har bare NRK gjennom vanlig antenne, ser nyhetene av og til. Det er det. Ellers så benytter jeg meg av Netflix og den slags. Funker fint det. :) 

Skrevet

Skulle gjerne gjort det, men selv om vi bor på sentrale østlandet har vi kun 2-3Mbit ADSL tilgjengelig. Blir stusselig med nett-TV med så lav båndbredde.

Fiber til folket!

Anonymkode: 9848c...d4f

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Sunsetdancer skrev:

Jeg hadde tv, men betaler lisens. Kan jeg slippe å betale lisens selv om jeg har ledning ned fra utleier gjennom veggen her .. der jeg kan få inn tv..? Noen som vet? 

Om du plomberer TV slipper du lisens.
Har du uplombert TV må du betale, i alle fall inntil det endrer seg til husstands-skatt.

Skrevet

Vi har fortsatt TV-abonnement fordi samboerene mine ser på TV, men selv ser jeg på TV så utrolig sjeldent at jeg fint kunne klart meg uten. Jeg liker å kunne se det jeg vil når jeg vil, og ikke bare det som tilfeldigvis går på TV når jeg får lyst til å se på, så derfor ser jeg nesten bare TV og film gjennom Netflix eller lignende tjenester.

Skrevet

Jeg merket ikke at dekoderen ikke fungerte før mannen min fortalte at den ikke hadde virket på et halvt år (og at det var på tide å fikse det før skisportsesongen). Jeg vet ikke hvor lang tid det ville tatt før jeg oppdaget det på egenhånd.

Hadde det ikke vært for at vi fikk en tv i gave og borettslaget har TV-abonnement inkludert i fellesutgiftene hadde vi ikke brydd oss med det.

Anonymkode: 515b6...e50

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, Sunsetdancer skrev:

Hva menes med plombere? Jeg har solgt tv 

Da skal du ikke betale tv-lisens. Da sender du en mail til NRK om at tv'en er solgt og at du ikke eier noen tv, og dermed ikke skal betale lisens. 

Anonymkode: 3c46f...429

Skrevet

Jeg har også plombert TV-en min. Det lønte seg etter ca. et halvt år.

De få gangene jeg har tid til å parkere meg foran TVen, så går det for det meste i dokumentarer fra Youtube eller Netflix.

Anonymkode: 74aa0...314

Skrevet

Den største fordelen er at når man bestemmer selv hva  man skal se, og når man skal se det. Dermed ender man ender opp med å se mye mindre søppel. 

Anonymkode: 52cd5...8e4

Skrevet
9 minutter siden, Sunsetdancer skrev:

Jeg har fyllt ut et skjema og sendt over til NRK nå. Det står at lisensen er stoppet inntil saken er behandlet. Vil det si at jeg slipper å betale lisensregningen på ca 1500 kroner som kom i posten nå om dagen? Håper det for jeg har ikke hatt kanaler på flere år.  

neppe, man må si opp før perioden starter.

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Sunsetdancer skrev:

Vil det si at jeg slipper å betale lisensregningen på ca 1500 kroner som kom i posten nå om dagen?

Som det står i linken over måtte du si opp før 1. januar for å slippe regningen nå. Du vil imidlertid slippe å betale neste regning i juli. 

Anonymkode: 9848c...d4f

• Liker 1
Skrevet

Jeg kvittet meg med tv`n sist jeg flyttet. Ser på Netflix, NRk og HBO på pc / ipad. Har ikke savnet tv en dag. Men så har jeg aldri sett mye på tv så den var lite brukt i utgangspunktet ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...