Gå til innhold

Bråkete nabo!!!!

Kml-

Anbefalte innlegg

Jeg bor i 4.etasje (øverst i blokka), flyttet inn i April og har vel ikke brydd meg så mye om bråk under før høsten kom. Tenkte at det bare var pga sommeren, mye åpne vinduer etc. De under bråker 24/7.. Det er til å bli gal av. De går på hælene sine (høres ut som om de snekrer), samt at de har den j*vla hunden som bjeffer konstant. Uheldigvis har dem kjøkken rett soverommet mitt og jeg hører dem VELDIG GODT kl 05.30 når en av dem våkner. Høres ut som om de knuser talerkne inn i veggen. Sendte en melding forrige uke og ba dem være stille mellom 23-07, la også til at kjøkkenet ligger rett under rommet mitt og at det er veldig lytt i blokka. Naboen var enig i at det var lytt, men hun sa at hos dem var det stille mellom 23-07. Og at kanskje bråket kom fra noen andre. LOL NEI. Det kommer undenifra kjerring.. Hjelper ikke at naboen under virker som en gjeng med kjøtthuer. Skal det ikke være slik at man ofte irriterer seg over dem som bor over? Vet ikke helt hva jeg kan gjøre for å gjøre situasjonen noen bedre. Allerede sagt ifra på en veldig pen måte, uten nytte. Dette er min første leilighet (som jeg har kjøpt), og jeg merker det gjør meg litt skuffa at naboen under skal være en årsak til at jeg misstrives litt og sover dårlig. 

Og ja, jeg har prøvd med ørepropper, MEN jeg har litt øresus, såå det er svært ubehagelig å sove med..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres egentlig mer ut som et problem med lydisoleringen enn med naboen. Jeg ville vurdert å flytte til et nyere bygg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det der er ikke noe gøy. Vanligvis er det støy ovenfra og ned som er verst, men hos deg må det være skikkelig lytt, siden du bor på toppen.

Det finnes jo husregler og dere har sikkert egne i borettslaget/sameiet. Disse må jo følges. Du kan jo evt. prøve å ta det opp med styret. Om du ønsker å bo der videre, kan dere gjøre tiltak, som å isolere under osv. Evt. flytt. 

Jeg har selv opplevd det samme som deg, bare jeg bodde i underetasjen. Kunne høre alt, til og med når de slapp en fis.

Jeg flyttet!

Anonymkode: 6ad1a...6a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husregler om at det skal være stille mellom 0700  og 2300 gjelder vel spilling av høy musikk, trykkluftverktøy og slikt. Tviler på at du kan nekte naboen å gå på gulvet eller lage mat :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, prt90 skrev:

Det høres egentlig mer ut som et problem med lydisoleringen enn med naboen. Jeg ville vurdert å flytte til et nyere bygg

Hadde det bare vært så lett.. Er ikke bare bare å flytte:( Absolutt ett problem med lydisoleringen ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kml- skrev:

Hadde det bare vært så lett.. Er ikke bare bare å flytte:( Absolutt ett problem med lydisoleringen ja!

Et alternativ er å lage en ny lydhimling i leiligheten under. Lekte ned og gipse taket. Kanskje borettslaget er villig til å ta litt av kosten. Trenger ikke å koste så mye heller.

Uansett, så tror jeg ikke det nytter å gjøre tiltak i din egen leilighet. Det må tas fra der støyen kommer fra.

Anonymkode: 6ad1a...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan absolutt klage til styret over hund som bjeffer og støy på natten. Jeg ville satt på lydopptak og overlevert lydfil til styret slik at de fikk høre selv hvor mye støy det er. Styret kan be de roe ned på støy, og hvis det ikke slutter kan de faktisk vedta at beboer må selge(hvis de eier) pga at de har overskredet ordensreglene over lengre tid. Hvis de leier, skal styret kontakte utleier og utleier på fikse problemet.

Anonymkode: 60a19...13a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette høres ut som mine naboer! Bare at jeg bor i andre etasje under de. Har vi de samme naboene TS?

Anonymkode: e6176...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bor over disse bråkete naboene så er det ille hvis du hører bråket opp for lyden går faktisk mer nedover altså den som bor under hører mer bråk av naboen over. 

Husker når jeg hadde baby og vi hadde en gammel kjerring boende i etasjen under så klaget hun på bråk. Men hun satt jo der helt musestille hele dagen da, så ikke rart vi ble bråkete med babyskrik og mye styr. 

Anonymkode: 1839a...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slettes ikke en dum idé å flytte. Nå som boligmarkedet har gått helt av skaftet de fleste steder i Norge får man jo solgt nesten hva-som-helst til en høy pris. Nybygg (med god isolering, skikkelig ventilasjon (så du slipper matlukten fra naboen), heis, sentralstøvsuger, god brannsikkerhet og svært god lydisolering) koster jo knapt mer enn nymalt leilighet bygget på 1800 tallet.

Endret av prt90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som det er mer problem med selve boligmassen enn naboene, altså at det er veldig lytt. Hvis det er borrettslag, kan du kanskje fremme forslag på neste generalforsamling at det skal lydisoleres? Du er sikkert ikke den eneste som sliter med dette om det er så lytt at du hører ovenfra at de går nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2017 den 16.23, AnonymBruker skrev:

Du kan absolutt klage til styret over hund som bjeffer og støy på natten. Jeg ville satt på lydopptak og overlevert lydfil til styret slik at de fikk høre selv hvor mye støy det er. Styret kan be de roe ned på støy, og hvis det ikke slutter kan de faktisk vedta at beboer må selge(hvis de eier) pga at de har overskredet ordensreglene over lengre tid. Hvis de leier, skal styret kontakte utleier og utleier på fikse problemet.

Anonymkode: 60a19...13a

Lurer på om du hadde skrevet det samme om det var et barn med kolikk. 

Anonymkode: 1bd2d...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...