Gå til innhold

Eksen bestemmer sommerferien hvert år....

Anbefalte innlegg

Skrevet

.og jeg kjenner jeg er skikkelig lei av det, for jeg får ikke alltid ferie med barna på grunn av det..

Vi har skrevet en avtale om at vi skal bestemme ferien annenhvert år. 

Jeg har hvert år forsøkt å ta hensyn til henne , fordi hun jobber turnus, og har annenhvert år sent og tidlig.. Så når vi (jeg og barna) har bestilt oss tur, så har vi bestilt i et tidspunkt  jeg vet hun jobber, for å ta hensyn. Men når jeg har bestilt tur, så sier hun at "da har du valgt i år, så da er det min tur neste år".. Enda jeg har gjort det så det passer henne..

Så på 4 år, så har jeg ikke bestemt når jeg tar ferie. Jeg prøver å være grei, men det slår tilbake.

I fjor bestemte hun ferie.  Hun endte da opp med å ta 3 uker midt på sommeren, så jeg ikke fikk 3 uker ferie sammenhengende med barna (skole i begge ender ) . Jeg spurte henne om dette, og hun sa at da fikk jeg bare dele opp..

Tro meg , det ville HUN aldri godtatt om det var andre veien..

Vel, i år er det da egentlig mitt år til å bestemme.. Men hun sier da at jeg har bestemt såååå mange år før, at det ikke gikk..

Jeg kjenner jeg nesten gir opp.. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Jeg har tenkt meg på en utenlandstur med barna, men det må bestilles snart.. 

Jeg kvier meg for å snakke med henne om dette , for det er virkelig et høyt konfliktnivå når hun ikke får det som hun vil... Jeg vet nå at i år får jeg ikke tatt 100% hensyn til jobben hennes, fordi min jobb har fastsatte ferier, så jeg er nødt til å velge ferie når hun vil ha..

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette, men om noen har gode råd er jeg takknemlig..

Anonymkode: 2011a...0dc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om møte på familievernkontoret, og få feriebestemming fastsatt i samværsavtalen. Da kan de mekle mellom dere, og hjelpe til slik at dere får en rettferdig avtale. 

Anonymkode: 09507...106

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Be om møte på familievernkontoret, og få feriebestemming fastsatt i samværsavtalen. Da kan de mekle mellom dere, og hjelpe til slik at dere får en rettferdig avtale. 

Anonymkode: 09507...106

Takk for svar.

Dette har vi allerede gjort. Avtalen ble signert, og at vi skulle bestemme annenhvert år. 3 uker hver.

Problemet er at hun mener jeg bestemmer hvert år.. Når jeg egentlig gjør alt for å ta hensyn.. Les: Hun ønsker ikke å gjøre det lett.. 

• Liker 1
Skrevet

Da tar du 3 uker midt i ferien til barna i år. Protesterer hun så kan du vise til ferien i fjor da hun gjorde det samme.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Dette har vi allerede gjort. Avtalen ble signert, og at vi skulle bestemme annenhvert år. 3 uker hver.

Problemet er at hun mener jeg bestemmer hvert år.. Når jeg egentlig gjør alt for å ta hensyn.. Les: Hun ønsker ikke å gjøre det lett.. 

Partall og oddetalls år så burde det være løst 

Skrevet
2 minutter siden, Peter007 skrev:

Partall og oddetalls år så burde det være løst 

Ja, det kunne selvsagt løst det, men det er ikke alltid så lett å få det til å gå opp med arbeidsgiver da det er gitte ferieuker.. Syntes liksom det er greit å ha litt ferie sammen med barna også.. :) . Og selvsagt at hun også får det.

• Liker 1
Skrevet

Det er mange å ta hensyn til når man skal ha ferie. Vi har delt opp ferien flere somre, men så begynner ungene å bli så store at de ikke bryr seg så mye om at vi drar på tur i tre uker. Her (min samboer og hans eks) er det avtale om at ferien skal være avtalt innen 1.mai, men hun sitter alltid og venter på at han skal ringe (det er hun som har turnus og får fastsatt ferien tidlig), mens han ikke har lyst til å snakke med henne og derfor utsetter han det. Ikke så helt enkelt for oss andre å forholde oss til. Jeg vet at hun får tildelt ferie rundt påsketider og da kan hun gi beskjed til oss om det, så kan vi tilpasse oss det. Du må nok prøve med litt kvinnelist :-) Dvs at du må legge det frem slik at hun tror hun har bestemt.

Anonymkode: 8cf51...b30

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kunne selvsagt løst det, men det er ikke alltid så lett å få det til å gå opp med arbeidsgiver da det er gitte ferieuker.. Syntes liksom det er greit å ha litt ferie sammen med barna også.. :) . Og selvsagt at hun også får det.

Ja det kan du si,  men det går visst ikke. Neste steg er og innføre et absolutt som begge foreldrene må følge. Et unntak må begge være enige om. 

Skrevet (endret)

Siden hun kan ikke holde sin side av avtalen er dere NØDT til å følge et plan som er skrevet av FKV..  Du har dokumentasjon at hun fikk den ferie i fjor, det er bare å sende henne denne bekreftelsen og si at dette året er mitt, jeg skal ha ferie x og x og du får ordne din del selv - og si at du bryr deg fullstendig ikke om det går for henne eller ikke.  HVIS ikke dere klarer å få dette i orden er dere nødt til å holde dere til faste avtaler fremover. 

Endret av Outlander
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hvert år forsøkt å ta hensyn til henne , fordi hun jobber turnus, og har annenhvert år sent og tidlig.. Så når vi (jeg og barna) har bestilt oss tur, så har vi bestilt i et tidspunkt  jeg vet hun jobber, for å ta hensyn. Men når jeg har bestilt tur, så sier hun at "da har du valgt i år, så da er det min tur neste år".. Enda jeg har gjort det så det passer henne..

Uten å diskutere det med henne først? Da er det i så fall ikke rart hun påstår at du har valgt tidspunktet.

• Liker 4
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Kan du ikke bestille nytt møte? Legge frem problematikken at på din jobb har du faste ferieuker, og at du har et ønske å få sammenhengende 3 uker med barna innenfor den perioden og at hun skal få samme mengde ferie?

Anonymkode: 15bfc...4b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...