Gå til innhold

Ikke mat trollene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettroll kjennetegnes ved at de skriver innlegg kun for å provosere. Formålet for trollet er ikke å få frem sine egne synspunkt, men å skape konflikter og kontroverser.  

Tre tips for å stoppe trolling:

1. Bruk rapporteringssystemet. Meld ifra til en moderator om hetsingen.

2. Ignorer personen som troller. Din provokasjon er deres underholdning.

3. Henvis til retningslinjene for det respektive kommentarfeltet eller forumet.

- Dette bør dere klare? Ikke mat trolletrådene. 

Om du LURER på om det er en trolletråd eller ikke så er det faktisk ikke så nøye, for en trolletråd og troll vil bare provosere. Penistråd på penistråd, "halvdøde tråder om tema som ikke kan være sant"; Fortsetter man å svare så blir det trolling på trolling. 

Anbefaler folk å google "håndtere nettroll" og diverse på alvor, spesielt når man er på et forum. Har vært på mange andre forumer og KG er et av forumene som jeg synes har mest tåpelige nettroll og jeg ser også at VELDIG mange mater tråder som bare er skapt for tull, provokasjon og hjernedødt. Ser også at det blir krangler etter krangler i disse trådene også; Fortsetter dere sånn så ber dere om nettroll!

Om man ikke mater slike tråder kommer temaet deres til å stå tomt, og DU får fokusert på noe mer givende.

Anonymkode: 6817c...712

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig sant! Ikke minst oppfører trolljegerne seg som troll selv når de hele tiden roper "troll!" om helt vanlige tråder. Bare fordi spørsmålet er sært eller provoserende, trenger det ikke være et troll.

Anonymkode: 275be...ac9

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig sant! Ikke minst oppfører trolljegerne seg som troll selv når de hele tiden roper "troll!" om helt vanlige tråder. Bare fordi spørsmålet er sært eller provoserende, trenger det ikke være et troll.

Nei. Men jeg synes man bør prøve å tenke litt over at visse ting kan bli tatt som trolling og at man forsøker å skrive innlegg som ikke peker dit. Det er ikke bare problemstilling og tema som er trolling.

Jeg synes det var smart å ikke svare hvis man faktisk lurer på om det er trolletråd. Svarer man så får man flere troll, og da er det ikke verdt det.

Anonymkode: 47789...123

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men jeg synes man bør prøve å tenke litt over at visse ting kan bli tatt som trolling og at man forsøker å skrive innlegg som ikke peker dit. Det er ikke bare problemstilling og tema som er trolling.

Jeg synes det var smart å ikke svare hvis man faktisk lurer på om det er trolletråd. Svarer man så får man flere troll, og da er det ikke verdt det.

Forstår rett og slett ikke hva du mener.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår rett og slett ikke hva du mener.

Når man lager en tråd som handler om noe som er helt sprøtt, så kan man formulere det "ikke-trollete". 

Om man spør seg selv om tråden man leser er en trolletråd, så kan man egentlig bare la være å svare i tråden. 

Folk som svarer i en trolletråd er med på å skape nettroll.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettroll kjennetegnes ved at de skriver innlegg kun for å provosere. Formålet for trollet er ikke å få frem sine egne synspunkt, men å skape konflikter og kontroverser.  

Tre tips for å stoppe trolling:

1. Bruk rapporteringssystemet. Meld ifra til en moderator om hetsingen.

2. Ignorer personen som troller. Din provokasjon er deres underholdning.

3. Henvis til retningslinjene for det respektive kommentarfeltet eller forumet.

- Dette bør dere klare? Ikke mat trolletrådene. 

Om du LURER på om det er en trolletråd eller ikke så er det faktisk ikke så nøye, for en trolletråd og troll vil bare provosere. Penistråd på penistråd, "halvdøde tråder om tema som ikke kan være sant"; Fortsetter man å svare så blir det trolling på trolling. 

Anbefaler folk å google "håndtere nettroll" og diverse på alvor, spesielt når man er på et forum. Har vært på mange andre forumer og KG er et av forumene som jeg synes har mest tåpelige nettroll og jeg ser også at VELDIG mange mater tråder som bare er skapt for tull, provokasjon og hjernedødt. Ser også at det blir krangler etter krangler i disse trådene også; Fortsetter dere sånn så ber dere om nettroll!

Om man ikke mater slike tråder kommer temaet deres til å stå tomt, og DU får fokusert på noe mer givende.

Hva er isf problemet med disse trollene og trolletrådene?

De gjør deg jo ingenting og du står helt fritt fra ikke å svare i dem eller i det hele tatt gå inn i de.

Anonymkode: 3b93e...dee

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er isf problemet med disse trollene og trolletrådene?

De gjør deg jo ingenting og du står helt fritt fra ikke å svare i dem eller i det hele tatt gå inn i de.

Hvis du ikke ser problemet med nettroll så er det jo fint for deg. Det gjelder ikke meg, og det skaper dårlig stemning for andre mennesker. Det er jo det nettrollene vil gjøre. 

http://xn--bjrnar-cya.no/webutvikling/netthets-er-et-storre-problem-enn-vi-liker-a-innse/

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke ser problemet med nettroll så er det jo fint for deg. Det gjelder ikke meg, og det skaper dårlig stemning for andre mennesker. Det er jo det nettrollene vil gjøre. 

http://xn--bjrnar-cya.no/webutvikling/netthets-er-et-storre-problem-enn-vi-liker-a-innse/

Ser ikke problemet. Folk svarer det de vil svare. Helt ok.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet. Folk svarer det de vil svare. Helt ok.

Hvis du ikke er engasjert av det eller plages av det så skjønner jeg ikke hvorfor du bryr deg om denne tråden. Folk må gjerne svare i ganske stor og utvidet bane, men man er ikke alene og det finnes få steder i fellesrommet hvor man "kan gjøre hva man vil" og behandle folk dårlig og provokativt/mobbe. 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke er engasjert av det eller plages av det så skjønner jeg ikke hvorfor du bryr deg om denne tråden. Folk må gjerne svare i ganske stor og utvidet bane, men man er ikke alene og det finnes få steder i fellesrommet hvor man "kan gjøre hva man vil" og behandle folk dårlig og provokativt/mobbe. 

Amen! Det handler om å være voksen og ta ansvar. Ikke bare er det pinlig å se at enkelte går inn for å trolle, men når de i tillegg går inn for å ødelegge denne tråden burde noen bare sperre de ute fra forum. Mange ganger KG føles som å være på lukket avdeling eller vernet bedrift.

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg gikk inn på tråden for å se hvorfor DU brydde deg om det.

Er uansett ikke et problem. Folk må få svare det de vil. Ellers driver man bare og knebler folk fra sin opprinnelige uttrykksmåte.

Det er langt i fra bra for noen. Folk bør heller være litt mindre flinke til å la seg provosere så lett. Alle er jo "krenket" for tiden.

Skrevet

Jeg synes også at det siste tiden har vært opptil flere tråder her inne hvor man forsøker å ta et oppgjør med dårlig oppførsel på forum. Skal finne lenke til den andre tråden jeg husker.

Virker som om enkelte bare er ute etter å tøye strikken til moderatorene eller henge seg opp i andre brukere, og så glemmer de at de ødelegger for mange. Det gjelder også trolletrådene. De tar fokuset bort fra alt som forumet er ment til å brukes som.

Det sitter mennesker med problemer de trenger hjelp for, men så får de ikke hjelp enten fordi folk bare er her for å svare på trass, eller fordi problemstillingen blir overkjørt av en trolletråd.

Det sagt, så kunne kanskje moderatorene være litt flinkere til å rense samlivsforumet for tråder om hus, leilighet, tråder om å ha sex med flest mulig eller problemer innen dating, og hvem som er skurken når man hjelper sin mor med å parkere..alt det som ikke har med samliv å gjøre.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg gikk inn på tråden for å se hvorfor DU brydde deg om det.

Er uansett ikke et problem. Folk må få svare det de vil. Ellers driver man bare og knebler folk fra sin opprinnelige uttrykksmåte.

Det er langt i fra bra for noen. Folk bør heller være litt mindre flinke til å la seg provosere så lett. Alle er jo "krenket" for tiden.

Synes folk er mer tålmodig enn de burde være! :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du stå for selv. Jeg mener derimot at toleranse er bra. Det får fram flere interessante aspekter ved en diskusjon.

Ved å være tålmodig leser man gjerne svaret litt annerledes enn ved å gå til fullt motangrep med det første.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men nå er det jo litt sånn at "AB ...dee" fungerer som troll, så bare overse henne og ikke gidd å la dere provosere :) 

Her er den andre tråden: Flørting på KG.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du stå for selv. Jeg mener derimot at toleranse er bra. Det får fram flere interessante aspekter ved en diskusjon.

Ved å være tålmodig leser man gjerne svaret litt annerledes enn ved å gå til fullt motangrep med det første.

Synes ikke toleranse har så mye med det å gjøre. Toleransegrense er kanskje mer riktig. Synes ikke trolling skaper noen interessante aspekter. Har du evnt. noen eksempler på interessant aspekt ved trolling?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes ikke toleranse har så mye med det å gjøre. Toleransegrense er kanskje mer riktig. Synes ikke trolling skaper noen interessante aspekter. Har du evnt. noen eksempler på interessant aspekt ved trolling?

Ikke mat trollet!

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Men nå er det jo litt sånn at "AB ...dee" fungerer som troll, så bare overse henne og ikke gidd å la dere provosere :) 

Her er den andre tråden: Flørting på KG.

..Synes det er på tide at nettroll får muligheten til å bli litt mer utfordret på kreativiteten hvis de skal trolle. Regner med at trollete oppførsel ikke blir så interessant hvis man lar være å svare. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

..Synes det er på tide at nettroll får muligheten til å bli litt mer utfordret på kreativiteten hvis de skal trolle. Regner med at trollete oppførsel ikke blir så interessant hvis man lar være å svare. 

Ok. Det er din tråd, så du må gjerne se hvor mange ytringsfrihets- og lufta er fri for alle-argumenter du klarer å få ristet løs fra en ellers tom boks ;) 

Jeg har nok mest tro på å la være å svare.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Det er din tråd, så du må gjerne se hvor mange ytringsfrihets- og lufta er fri for alle-argumenter du klarer å få ristet løs fra en ellers tom boks ;) 

Jeg har nok mest tro på å la være å svare.

Du misforsto meg, skal ikke svare. Tror trollet har beveget seg til mer interessante steder for øyeblikket uansett ;) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...