AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Det lurer jeg på. Har sjekket på Gardermoen sine sider (som er der jeg skal fly fra), men det står mest om at man må være på innsjekk da og da. Jeg reiser med Norwegian fra Oslo til Bergen, og har skjønt at jeg vil få sms som jeg kan sjekke inn via. Flyet går kl 8 på en torsdag morgen. Vil det være nok å komme til flyplassen med buss 7.10 eller bør jeg være på den som er framme 6.55? Skal jo bare ut av bussen, gjennom sikkerthetskontrollen og rett til gate. Grunnen til at jeg lurer er om jeg må ta t-banen til dit bussen går fra klokka seks eller kvart over seks, som igjen påvirker både når jeg må stå opp og dra hjemmefra. Anonymkode: 0dec9...609
Serafina. Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 Det holder å være der kl 7.10 sannsynligvis. Det er vanskelig å vite på forhånd hvor lang kø det er i sikkerhetskontrollen, og det er litt avhengig av hvilken ukedag du skal reise. Mandag og tirsdag er vel de morgenene med lengst kø i sikkerhetskontrollen på morgenen.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #3 Skrevet 23. januar 2017 Jeg anbefaler deg å være der 1 time før. Vi vet aldri hvor stor kø det blir i sikkerhetskontrollen pga antall reisende og antall syke sikkerhetskontrollører. Hilsen Sikkerhetskontrollør på Gardermoen 😊 PS: Jeg jobber tidlig den dagen, så da sees vi vel 😜 Anonymkode: 1d497...f68 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #4 Skrevet 23. januar 2017 Ok, takk for svar! Da får jeg prøve å være der med den bussen som er der fem på sju. Det er kanskje litt trafikk av folk på en torsdag siden noen drar på langhelgferie og sånn? (Jeg skal på jobbreise). Hehe, ja, da gjør vi vel det! Da kan jeg kanskje spørre om en ting til, da. Jeg har kontorll på dette med 100ml flasker for væske og lukket pose og sånn. Men kan jeg ta med meg en tom shakeflaske? Altså en flaske til å blande en shake i + shakepulver hver for seg, uten væske? Eller blir flaska konfiskert fordi den er over 100ml uansett? Anonymkode: 0dec9...609
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 Du kan sjekke på avinor hvor mange fly som går rundt den tiden du skal reise så får du en liten indikasjon på hvor lang tid det vil ta i sikkerhetskontrollen. Sjekk også destinasjonen på flyene. Charterturister tar ofte lenger tid i sikkerhetskontrollen enn det folk som er på jobbreise gjør En tom flaske pleier å gå greit Anonymkode: eca44...cc1
Whoops Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 1 time bør du nesten beregne. Husk at bussen kan bli forsinket også. Pluss fare for kø i sikkerhetskontrollen osv osv. Faktisk har det lett for å være mer trafikk tidlg i ukedagene enn i helgene fordi det er veldig mange forretningsreisende. Riktignok er disse mer rutinerte og raskere enn barnefamilier og ferierende, men de skal fortsatt gjennom sikkerhetskontrollen. Du kan ta med deg en tom flaske og pulver, men ikke noe flytende. Om du har bare 100ml i den flaska tar de den fra deg. Beholderene som inneholder væske skal være max 100ml. Men tom flaske går fint
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #7 Skrevet 23. januar 2017 Skjønner ikke at noen tør å ha så lite å gå på. Det skal jo ingenting til før bussen er 15 minutter forsinket (f.eks. en ulykke som skaper kø) eller T-banen er 5 minutter forsinket slik at ikke du rekker bussen du hadde tenkt å ta. Vips så ryker hele reisen og kanskje masse penger. Anonymkode: 0528d...490 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #8 Skrevet 23. januar 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at noen tør å ha så lite å gå på. Det skal jo ingenting til før bussen er 15 minutter forsinket (f.eks. en ulykke som skaper kø) eller T-banen er 5 minutter forsinket slik at ikke du rekker bussen du hadde tenkt å ta. Vips så ryker hele reisen og kanskje masse penger. Anonymkode: 0528d...490 Når jeg reiser med jobb beregner jeg ca 45 min på innenlandsfly. Orker ikke sitte på flyplassen og vente, særlig ikke når jeg tar morgenfly. Da teller hvert minutt! Liker best å ta flytoget, raskt gjennom sikkerhetskontrollen og være ved gate rett før boarding. Går mange fly hver dag, er bare å ta neste 👍🏻 Anonymkode: 9f072...3b7 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #9 Skrevet 23. januar 2017 Husk på at det er langt å gå fra sikkerhetskontroll til noen av gatene, spesielt med Norwegian som ofte drar fra B-gatene! Norwegian kan avslutte boarding allerede 20 min før avgangstid, og om du er igjennom sikkerhetskontrollen bare 30 min før, så har du det travelt. Har ofte kommet igjennom sikkerhetskontrollen 25min før, og sett at flyet allerede har begynt boarde, da er det langt å springe om man er uheldig å ha gate B8... Anonymkode: 3a2d9...4bb
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #10 Skrevet 24. januar 2017 Tusen takk for flere svar! Det blir bussen som skal være der fem på sju, da. Tidligere enn det tror jeg ikke det går baner, for da går den rundt klokka seks. Da er det bare å forberede seg på å stå opp fem! *gjeeeesp* Enig i at det er bedre å ha for god tid enn å risikere å miste flyet, særlig siden jeg skal i et møte som jo begynner når det begynner. Heldigvis flere kolleger som skal på samme fly, men ingen reiser fra min kant av byen. Anonymkode: 0dec9...609
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #11 Skrevet 24. januar 2017 Når du skal beregne tid til flyplassen må du ta utgangspunkt i når boardingen stenger. Veldig mange stenger boardingen en halv time før flyet tar av. Det er faktisk svært irriterende. For ofte starter ikke boardingen før 40 min før flyet skal gå og stenger 30 min før flyet skal gå. Altså er det viktigste at du er ved gaten akkurat i disse ti minuttene. Ellers må man faktorer inn mulig tid som går med i sikkerhetskontrollen. Den kan ta alt fra 2 minutter til to timer. Så må man faktorer inn trafikken til flyplassen. Den kan ta alt fra en halv time til flere timer. Som du ser, så er det faktisk rart at ikke flere mister flyavgangen sin. Og det er fordi de fleste legger inn enorme tidsmarginer. Tid som rett og slett går til spillet og koster samfunnet milliarder hvert år. Og som den enkelte passasjer må kaste bort. Anonymkode: 0676d...8b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå