AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #1 Skrevet 23. januar 2017 Jeg planlegger å få meg valp i løpet av noen måneder-noen år. Ser det litt an Men forrige hunden min ble angrepet av løse hunder, mange ganger, så han utviklet endel aggresjon og frykt. Særlig mot store hunder. Det var ganske vanskelig.. etter hvert begynte han å bjeffe mot andre hunder, bare vi gikk forbi, for han forventet slåsskamp Selv om vi forsøkte å jobbe med det, så var skaden allerede skjedd... Det er mange idioter her, med løse hunder de ikke har styr på. Mange av hundene er aggressive mot andre hunder. Hvordan kan jeg best mulig skåne en hund mot det? Har dere hatt en fremgangsmåte som har fungert? Jeg har som hovedregel at hunden IKKE skal hilse på andre hunder i bånd. Uansett. Han kan godt ha en hundevenn, begge søsknene mine har snille hunder som jeg stoler på, men fremmede hunder.. nei.. Særlig ikke de som bor her. Jeg vil ikke risikere en ny hund med aggresjon mot andre hunder, pga negative opplevelser. Tips ? Dette er et stykke frem i tid, men jeg må planlegge.. Anonymkode: 8309e...13b
Ruccula Skrevet 23. januar 2017 #2 Skrevet 23. januar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg planlegger å få meg valp i løpet av noen måneder-noen år. Ser det litt an Men forrige hunden min ble angrepet av løse hunder, mange ganger, så han utviklet endel aggresjon og frykt. Særlig mot store hunder. Det var ganske vanskelig.. etter hvert begynte han å bjeffe mot andre hunder, bare vi gikk forbi, for han forventet slåsskamp Selv om vi forsøkte å jobbe med det, så var skaden allerede skjedd... Det er mange idioter her, med løse hunder de ikke har styr på. Mange av hundene er aggressive mot andre hunder. Hvordan kan jeg best mulig skåne en hund mot det? Har dere hatt en fremgangsmåte som har fungert? Jeg har som hovedregel at hunden IKKE skal hilse på andre hunder i bånd. Uansett. Han kan godt ha en hundevenn, begge søsknene mine har snille hunder som jeg stoler på, men fremmede hunder.. nei.. Særlig ikke de som bor her. Jeg vil ikke risikere en ny hund med aggresjon mot andre hunder, pga negative opplevelser. Tips ? Dette er et stykke frem i tid, men jeg må planlegge.. Anonymkode: 8309e...13b Off....håpløse hunder er som regel et resultat av håløse eiere. Jeg har dessverre en del av dem i mitt nabolag, de er ikke aggressive, de lever bare et trist og lite meningsfylt liv. Jeg har 2 hunder og har blitt angrepet av abdre hunder 2 ganger. Begge gangene hadde jeg flaks fordi vi var to, så vi rakk å løfte hver vår hund. Den ene gangen forsøkte den andre bikkja å hoppe opp for å ta hannhunden min og endte med å bite meg i armen og låret. Jeg endte opp med flere sting og stivkrampe selv om bikkja bet uten på 2 tykkegensere og tykk vinterjakke. Mitt råd er å løfte bikkja om du kan! Jeg har også kjøpt meg en elektronisk fløyte fra ebay, det er en grusom høy og fæl pipelyd som de fleste bikkjer blir livredde for. Jeg har brukt den mot løse hunder, de skvetter unna et par sekunder og gir meg litt mer tenketid. Jeg ønsker meg egentlig sånn elektrisk pistol, men det er ikke lov i norge. Et annet alternativ er tåregass, men er vel ikke lov det heller.
Tabris Skrevet 23. januar 2017 #3 Skrevet 23. januar 2017 Hvis du har mulighet til å løfte valpen opp, så er det det beste. Det jeg gjorde da min hund var yngre og vi traff på løse hunder var følgende: Jeg trampet foten hardt i bakken, strakk ut ene armen i et "stopp"-tegn og sa tydelig "Stopp!" mens jeg så hunden i øynene. (Betyr ikke noe hvilket ord du bruker, men ha gjerne et litt overdrevent/teatralsk kroppspråk). Det er ingen garanti, men mange hunder vil stoppe om du gjør det, begynne å dempe og la være å komme helt bort til deg. Nå er jeg mer avslappet og treffer jeg en løs hund så slipper jeg bare min hund, går noen meter unna, og lar dem få hilse. Men da min var valp/unghund turde jeg ikke det.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #4 Skrevet 23. januar 2017 Huff sånt er så trist jeg hadde en hunderedd hund og det ble jo bare verre med alle disse idiotene rundt om. Hver gang vi fikk bygd opp litt selvtillit kom det noen og ødela alt. Jeg orker ikke ha hund mer jeg. Anonymkode: 43188...467
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2017 #5 Skrevet 23. januar 2017 Problemet er jo at mange av disse hundene som har fryktaggresjon mot andre hunder har det fordi de ble angrepet som valp selv. Det er en ond sirkel. Jeg har en omplassert hund som var slik når jeg fikk henne, og det er så vanskelig å gå tur fordi hun klikker i vinkel hver eneste gang vi møter på andre hunder. Jeg går prøvd alt, men ingenting hjelper. Nå går vi tur på steder der vi mest sannsynlig ikke møter andre hunder, på slike ugunstige tider hvor folk helst holder seg inne. Anonymkode: 11426...ccc 1
Gjest AvocadoMelon Skrevet 23. januar 2017 #6 Skrevet 23. januar 2017 (endret) Virker som om det er sånn overalt. Folk lar hundene sine gå løse og hundene kommer løpende bort til min hund å begynner å bjeffe å styre. Nå bjeffer min hund ofte på andre hunder selv pga dårlige erfaringer. Men jeg har altid han i bånd og har kontroll på han. De fleste hunder har mistet sitt språk fordi de bare bor med mennesker så når de møter hverandre vet de ikke åssen de skal oppføre seg.. Hvis vi møter hunder som "stirrer" på min. Stirrer min tilbake og da kan de bli kjefting fra begge hundene. Når vi møter på trygge hunder så gir de hverandre et blikk og fortsetter med sitt.. min er engstelig og forsiktig, han trenger litt tid, så når det da kommer hundeeiere 6 meter bak bikkja si i flexi bånd å den "bare" vil leke å den er jo så snill. Så kan min reagere for det blir for mye for han.. Det beste er å ikke hilse. Da hundene ikke skjønner signalene til hverandre lenger. Bedre å la dem omgås trygge lekevenner som de kjenner. Endret 23. januar 2017 av AvocadoMelon
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #7 Skrevet 24. januar 2017 Jeg har begynt å anmelde hunder som angriper og eiere som gir f. Tror det har hatt en liten effekt. Etter at hunden min var par sekunder unna å bli drept av en Rottweiler som angrep for tredje gang så har jeg fått nok. Har en hund jeg kan løfte opp. Går også på andre siden av veien når det kommer hunder. Unngår også typiske steder hvor folk bare slipper hundene og går i telefonen. Anonymkode: 2d089...10b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå